چرا باید یک برند معرفی کنید نه یک محصول

برند

برخلاف چیزی که بعضی از کارآفرینان ممکن است تصور کنند محصول به خودی خود برند نیست. برخی از کمپانی ها ممکن است که محصول جدیدی را ارائه دهند، برخی نیز نوآوری برروی محصول موجود در بازار داشته باشند اما چیزی که مهم است ارائه کردن یک برند است نه فقط تولید یک محصول.

تصور کنید که در یک سوپرمارکت هستید و میخواهید شیر بخرید. آیا شیر دامدارن میخرید یا پگاه یا اینکه به قیمت توجه میکنید؟ شیر همان شیر است، درست است ؟

خیر غلط است. وقتیکه صحبت از انتخاب مشتری میشود برند است که اهمیت دارد نه خود محصول.

افراد شیر پگاه یا دامداران میخرند زیرا در طی زمان این برندها در ذهن مخاطب خود کیفیت، تداوم و اعتماد را بوحود آورده اند. برندهایی مثل پگاه و یا دامدارن محصول نیستند بلکه خدمات هستند – اینها خاطرات را برمی انگیزند و با کیفیت ارتباط مستقیم دارند. وقتیکه مشتری به یک برند اعتماد کند نسبت به آن وفادار میشوند و زمانیکه وفادار شدند بیشتر خرید میکنند.

کمپانی هایی که برند تولید نمیکنند و به جای آن محصولات ابتکاری تولید میکنند به سرعت متوجه میشوند، کاری که به دشواری انجام داده اند توسط یک رقیب با قیمتی ارزان تر و کیفیتی بالاتر از محصول ابتکاری آنها به تولید رسیده است. در اینجاست که جنگ سرخ شروع میشود.

هرگز خود را با عملکرد و کارایی گیج نکنید. در عوض تمرکز خود را برروی پیام و داستان خود بگذارید و این 5 دلیل را همیشه در ذهن داشته باشید که چرا باید برند بسازید و نه محصول :

مرتبط: قدرت برندها

1- برند در ذهن آرامش تولید میکند

افراد به صورت طبیعی و غریضی از ریسک کردن اجتناب میکنند و به دنبال امنیت هستند. اگر برندی که آنها استفاده میکنند به دفعات و دائم تجربیات مثبتی برای آنها تولید کند آنها در ذهن خود به آن برند اعتماد کرده و در هنگام خرید آن برند آرامش خاطر خواهند داشت.

2 – برند تفاوت ایجاد میکند و زمان تصمیم گیری را کوتاه تر میکند

فروشگاه های زیادی هستند که آجیل به فروش میرسانند. چه چیزی باعث میشود که شما به فروشگاه خاصی برای خرید آجیل بروید ؟ آجیل محصولی عمومی است اما چرا برند خاصی مانند تواضع را برخی برای خرید انتخاب میکنند؟ از برند برای تعریف کردن داستان و رویکرد خود استفاده کنید. اینگونه در یک نگاه و با کمترین فکر مشتری میتواند تفاوت بین محصولات مشابه را درک کند.

مرتبط: روانشناسی وفاداری به برند

3 – برند ارزش افزوده ایجاد میکند

چرا مشتریان پول بیشتری را برای خرید یک برند در حالیکه محصول تفاوت چندانی ندارد پرداخت میکنند؟ آیا به خاطر کیفیت است، شکل و طراحی آن است یا ارزشی است که جامعه به آن برند میدهند ؟ احتمالا ترکیبی از همه اینها میتواند جواب این سئوال باشد. برندهایی که موفقیت آمیز برندسازی شده اند پول بیشتری برای آن کمپانی تولید میکند زیرا میتوانند قیمت های بالاتری را بابت برند خود ارائه دهند.

4 – برند بیان میکند که چه کسی هستید

از چه تلفن همراهی استفاده میکنید ؟ چه ماشینی سوار میشوید ؟ چه کفشی میپوشید ؟ برندهایی که ما استفاده میکنیم بیان میکنند که چه کسی هستیم و یا چه کسی میخواهیم باشیم. افراد از لحاظ احساسی با برند ارتباط برقرار میکنند. آنها به برند به عنوان قسمتی از هویت خود نگاه میکنند. اگر کمپین تبلیغ قدیمی اپل یعنی “من یک مک هستم – من یک پی سی هستم” را به خاطر بیاورید دقیقا از نوع رویکرد این برند موفق و تمرکز آن آگاه میشوید.

5 – برندها به مصرف کنندگان دلیلی برای اشتراک گذاشتن میدهند

همه ما ایده هایی در مورد وسایلی که استفاده کردیم داریم و دوست داریم که این تجربیات را با دیگران نیز به اشتراک گذاریم. ممکن است که این تجربه یک کتاب، فیلم و یا یک غذای لذیذ باشد. وقتیکه ما تجربیات مثبت خود در مورد یک برند بازگو میکنیم تبدیل میشویم به وکیل آن برند. در دنیای اجتماعی امروز ما موقعیت های بیشتری برای پخش نظرات و تجربیات خود داریم. یک برند قوی به مشتری این دلیل و جرات را میدهد که تجربیات خود در مورد آن برند را با دیگران به اشتراک گذارد.

در طی زمان، حق اختراع منقضی میشود، قابلیت ها جای خود به قابلیت های جدیدتر میدهند و رقبا در بازار نفوذ بیشتری میکنند. تجارت هایی که فقط محصول ارائه میدهند در این شرایط شانس کمی برای بقا دارند در حالیکه شرکت هایی که برندی قوی تولید میکنند و برند آنها ارزشمند است جایگزین پذیر نیستند و در طی زمان برند آنها مورد اعتمادتر میشود. به خاطر داشته باشید که برند ایده ای است که در ذهن مشتری قرار دارد پس آن را برای آنها تعریف کنید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید