تحلیل هفتگی فارکس | EUR/USD، XAU/USD و USD/JPY

تحلیل هفتگی فارکس

تفاوت بین موفقیت و شکست در معاملات فارکس / CFD به احتمال زیاد بیشتر به این بستگی دارد که کدام دارایی را برای معامله در هر هفته و در کدام جهت انتخاب می کنید، و نه به روش های دقیقی که ممکن است برای تعیین ورودی و خروجی معاملات استفاده کنید.

بنابراین، قبل از شروع هفته، بهتر است که به تصویر کلی از آنچه در بازار در حال اتفاق است نگاهی بیندازیم تا ببینیم که چگونه این تحولات تحت تأثیر عوامل کلان، عوامل تکنیکال و جو بازار قرار دارند. در حال حاضر برخی از روندهای کوتاه مدت قوی در بازار وجود دارد که ممکن است بتوان به طور سودآوری از آنها بهره برداری کرد. بنابراین تحلیل هفتگی فارکس ما را در اینجا بخوانید:

تحلیل فاندامنتال و احساسات بازار

بازار فارکس در حال حاضر تحت تأثیر خوش بینی نسبت به داده های اقتصادی ایالات متحده است که جمعه گذشته منتشر شد. این اخبار نشان دهنده کاهش متوسط درآمد ساعتی همزمان با کاهش بیکاری و ایجاد مشاغل جدید بالاتر از حد متوسط بود و این امید را ایجاد می کند که فدرال رزرو بتواند بدون ایجاد رکود، تورم را کاهش دهد. البته ایالات متحده از نظر فنی در حال حاضر در یک رکود با تعریف سنتی قرار دارد. داده های روز جمعه منجر به رشد دارایی های پرریسک در آن روز شد.

اگرچه در ماه‌های اخیر پس‌زمینه‌ای از کاهش تورم به طور کلی وجود داشته است، داده‌های هفته گذشته نشان داد که تورم اصلی منطقه یورو به بالاترین حد خود یعنی 5.2 درصد رسیده است که باعث نگرانی‌ها و افزایش انتظارات مبنی بر افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در نشست بعدی خود شده است.

بازارها مشتاقانه منتظر انتشار داده های جدید CPI (تورم) ایالات متحده در چهارشنبه آینده هستند. این به مهم ترین رویداد تکراری در تقویم اقتصادی تبدیل شده است. صورتجلسه FOMC که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که کاهش تورم دغدغه اصلی فدرال رزرو است.

بازارهای سهام جهانی هفته را با افزایش به پایان رساندند. بازار فارکس هفته گذشته بیشترین قدرت را در دلار استرالیا مشاهده کرد و ین ژاپن ضعیف ترین ارز اصلی بود.

بر اساس داده‌های رسمی، نرخ ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یافت. با این حال، گزارش‌های موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد میلیون‌ها عفونت جدید پس از لغو اقدامات ” کووید-صفر” چین به تازگی وجود دارد. مهم‌ترین رشد در موارد جدید تایید شده ویروس کرونا در حال حاضر در چین، فیلیپین و تایوان اتفاق می‌افتد. یک نوع فرعی جدید Omicron وجود دارد که در ایالات متحده غالب شده است که باعث نگرانی می شود.

هفته پیش رو: 9 ژانویه تا 13 ژانویه 2023

هفته آینده در بازارها احتمالا شاهد سطح بالاتری از نوسانات خواهیم بود، زیرا برخی از داده های مهم منتشر خواهند شد که از جمله داده های بسیار مهم CPI ایالات متحده است. انتشارهای عمده برنامه ریزی شده، به ترتیب اهمیت، عبارتند از:

  • داده های CPI (تورم) ایالات متحده
  • داده های CPI استرالیا (تورم).
  • داده های تولید ناخالص داخلی بریتانیا
  • داده های اولیه احساسات مصرف کننده UoM ایالات متحده
  • روز دوشنبه در ژاپن تعطیل رسمی است.

تحلیل تکنیکال

شاخص دلار آمریکا

نمودار قیمت هفتگی زیر نشان می دهد که شاخص دلار آمریکا یک شمع چکشی نزولی را ثبت کرده است که سطح مقاومت 102.94 را رد کرده است، که همچنان ادامه دارد. حتی اگر کندل استیک در این هفته اندکی افزایش یابد، چارت همچنان به وضوح نزولی است.

همچنین شاهد هستیم که دلار در یک روند نزولی بلندمدت قرار دارد و قیمت آن به پایین‌تر از سطوح 3 و 6 ماه قبل خود ادامه می‌دهد.

جهت کوتاه‌مدت و بلندمدت شاخخص دلار آمریکا احتمالاً نزولی به نظر می‌رسد – اصلاً هیچ نشانه‌ی صعودی وجود ندارد. بنابراین، عاقلانه است که در هفته آینده فقط معاملات شورت دلار آمریکا انجام شود.

در روز چهارشنبه، داده‌های CPI ایالات متحده منتشر می‌شود، اگر مقدار شگفت‌انگیز بزرگی را نشان دهد (بسیار بالای 6.5 درصد سالانه)، در این صورت می‌تواند باعث حرکت صعودی قوی در دلار آمریکا شود، بنابراین باید مراقب این احتمال باشید.

دنبال کنید: تحلیل تکنیکال فارکس | قیمت لحظه ای ارزهای فارکس

نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا
نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا

XAU/USD (طلا)

هفته گذشته طلا یک شمع صعودی بزرگ را ثبت کرد که بالاترین بسته هفتگی از ژوئن سال گذشته را داشت. قیمت همچنین به یک اوج بلندمدت جدید رسید، و بسیار بالاتر از اوج هفته گذشته بسته شد و نزدیک به بالاترین محدوده هفتگی خود که همگی نشانه های صعودی هستند بسته شد.

قیمت ممکن است اکنون با یک سطح مقاومت کلیدی در نزدیکی 1879.50 دلار روبرو شود که می تواند پیشرفت طلا را حداقل به طور موقت متوقف کند.

تصویر تکنیکال بدون شک صعودی است و ما همچنان شاهد حرکت بهتر در طلا نسبت به نقره هستیم.

اگرچه اکثر کالاها در بازار امروز عملکرد قوی ندارند، فلزات گرانبها مانند طلا و نقره استثناهای قابل توجهی بوده اند.

XAU/USD احتمالا در هفته جاری به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. ما معتقدیم که ادامه سطوح بالای تورم و رشد جدید بازار سهام، فشار را برای افزایش بیشتر ارزش طلا افزایش خواهد داد.

XAUUSD20230108
چارت هفتگی XAU/USD

EUR/USD

هفته گذشته جفت ارز EUR/USD اندکی کاهش یافت، اما کندل هفتگی ثبت شده احتمالاً یک کندل چکشی صعودی است (مرد آویزان) که نشان می دهد پس از یک اصلاح عمیق، روند صعودی بلندمدت از سر گرفته شده است. نمودار قیمت زیر نشان می‌دهد که چگونه در چند هفته صعودی گذشته، خط روند نزولی بلندمدت سابق که قیمت را پایین‌تر می‌آورد، یک شکست قوی و تکانشی ایجاد کرده است.

این جفت به وضوح روند بلندمدت صعودی را نشان می دهد و چنین روندهایی معمولاً از نظر آماری کاملاً در این جفت ارز قابل اعتماد هستند.

از آنجایی که قیمت از اوج اخیر خود فاصله چندانی ندارد، بهتر است که در این جفت ارز لانگ باقی بمانم. اگر قیمت بتواند در اواخر این هفته به بالای 1.0700 دلار برسد، این یک علامت صعودی خوب خواهد بود.

مهم است که به یاد داشته باشید که این جفت ارز اغلب مستعد اصلاحات بسیار عمیق است، حتی زمانی که روند، به خصوص در سمت لانگ است.

نمودار هفتگی EUR/USD
نمودار هفتگی EUR/USD

USD/JPY

هفته گذشته جفت ارز USD/JPY یک شمع شبیه به چکش نزولی با دامنه سالم ثبت کرد و در نیمه پایینی محدوده قیمتی خود به خوبی بسته شد. ما همچنان شاهد یک روند نزولی بلند مدت معتبر هستیم.

هفته‌های اخیر شاهد افزایش شدید ین بوده‌ایم، زیرا بانک مرکزی ژاپن شروع به دور شدن از سیاست‌های پولی بسیار نامطلوب خود کرده است. این به عنوان یک احساسات بازار از بین رفته است، و اکنون به نظر می رسد که تغییرات قیمت فعلی تماماً ناشی از ضعف دلار آمریکا است. به نظر می‌رسد این ضعف همچنان ادامه خواهد داشت مگر اینکه داده‌های CPI (تورم) ایالات متحده که این چهارشنبه منتشر می‌شود بالاتر از حد انتظار باشد. پیش بینی می شود که نرخ سالانه از 7.1 درصد به 6.5 درصد کاهش یابد.

از آنجایی که همچنان شاهد یک روند نزولی بلندمدت معتبر هستیم، بهتر است که این جفت ارز را شورت کنید.

نمودار هفتگی USD/JPY
نمودار هفتگی USD/JPY

خلاصه کلام

بهترین موقعیت ها در بازارهای مالی این هفته به احتمال زیاد معاملات لانگ XAU/USD و جفت ارز EUR/USD و معاملات شورت جفت ارز USD/JPY می باشد.


تحلیل هفتگی فارکس | EUR/USD، XAU/USD و USD/JPY


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید