اخبار فارکس امروز: تضعیف دلار و قدرت گرفتن دارایی های پرریسک

اخبار فارکس امروز

آنچه باید در روز دوشنبه، 9 ژانویه بدانید:

  • دلار آمریکا در تلاش برای یافتن تقاضا در ابتدای هفته است و شاخص دلار آمریکا پس از کاهش بیش از 1 درصدی روزانه در روز جمعه، به سمت پایین‌ترین سطح چند ماهه نزدیک به 103.50 سقوط کرد. پس از افزایش ریسک در آستانه آخر هفته و افزایش قیمت شاخص سهام ایالات متحده بین 0.3 تا 0.5 درصد در اوایل صبح اروپا، جو بازار نسبتاً خوش‌بینانه باقی مانده است. امروز داده های اعتماد سرمایه گذار Sentix و نرخ بیکاری نوامبر در سند اقتصادی اروپا ارائه خواهد شد. بعداً در جلسه امروز، تغییر اعتبار مصرف کننده نوامبر از ایالات متحده برای انگیزه جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  • اداره آمار کار ایالات متحده روز جمعه گزارش داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه دسامبر 223000 افزایش یافته است. این قرائت بسیار بهتر از انتظار بازار 200000 بود اما نتوانست دلار آمریکا را تقویت کند. جزئیات زیربنایی گزارش مشاغل نشان داد که تورم دستمزد سالانه، همانطور که با میانگین درآمد ساعتی اندازه‌گیری می‌شود، از 4.8 درصد به 4.6 درصد در مقایسه با پیش‌بینی 5 درصدی تحلیلگران کاهش یافته است. بعداً در جلسه آمریکا، ISM اعلام کرد که PMI خدمات از 56.5 در نوامبر به 49.6 در ماه دسامبر کاهش یافته است. شاخص اشتغال در همین دوره به 49.8 کاهش یافت و شاخص قیمت پرداختی از 70 به 67.6 کاهش یافت.
  • به دنبال انتشار این داده ها، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به 3.5 درصد کاهش یافت و بیش از 4 درصد در روز جمعه از دست رفت. سه شاخص اصلی وال استریت بیش از 2 درصد افزایش یافت و دلار آمریکا متحمل ضررهای سنگینی در برابر رقبای خود شد. بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر با احتمال 75 درصد افزایش 25 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در فوریه، از 57 درصد در اوایل روز جمعه، قیمت گذاری می کنند.
  • EUR/USD در روز جمعه بیش از 100 پیپ افزایش یافت و در اوایل دوشنبه تا 1.0700 افزایش یافت. داده های آلمان در روز دوشنبه نشان داد که تولید صنعتی در ماه نوامبر پس از انقباض 0.1 درصدی اکتبر 0.2 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است.
  • GBP/USD در روز جمعه به شدت افزایش یافت و در نهایت هفته را در نزدیکی 1.2100 بست. با باز شدن معاملات اولیه اروپا در روز دوشنبه، این جفت ارز در محدوده مثبت در حدود 1.2150 باقی مانده است.
  • قیمت طلا بر کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا سرمایه گذاری کرد و پیش از پایان هفته افزایش چشمگیری را به ثبت رساند. XAU/USD حرکت صعودی خود را در اوایل دوشنبه حفظ کرد و آخرین بار در بالاترین سطح خود از اوایل ماه مه نزدیک به 1880 دلار معامله شد.
  • علیرغم فشار فروش پیرامون دلار آمریکا، USD/JPY در ابتدای هفته به دلیل بسته بودن بازارهای ژاپن به دلیل تعطیلات بانکی روز بلوغ، پایین تر از 132.00 نسبتاً آرام ماند.

بیت کوین توانست در آخر هفته بالاتر رود و تقریباً 3 درصد به صورت هفتگی افزایش یافت. BTC/USD آخرین بار در بالاترین سطح خود از اواسط دسامبر در حدود 17200 دلار معامله شد. اتریوم در روز یکشنبه بیش از 2 درصد افزایش یافت و در اوایل دوشنبه حرکت صعودی خود را حفظ کرد. در زمان انتشار، ETH/USD با 1.5 درصد افزایش در روز به 1310 دلار رسید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید