خلاصه بازار چهارشنبه: بازارها آرام می گیرند

بازارها آرام می گیرند زیرا ریسک گریزی نفس می کشد

آنچه باید در روز چهارشنبه 18 اسفند بدانید:

دلار به تثبیت روند صعودی  خود در اوایل روز چهارشنبه ادامه می دهد و سرمایه گذاران منتظر تحولات جدید پیرامون درگیری روسیه و اوکراین هستند. بازارها همچنان محتاط هستند، اما دارایی های امن در اواسط هفته تلاش می کنند تا به قدرت خود ادامه دهند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در یک سخنرانی عمومی در کاخ سفید ممنوعیت واردات نفت، گاز و انرژی روسیه را اعلام کرد. علاوه بر این، دولت انگلیس با انتشار بیانیه ای توضیح داد که تا پایان سال واردات نفت و فرآورده های نفتی روسیه را به تدریج متوقف می کند. به دنبال این تحولات، قیمت نفت خام همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) بالای 126 دلار معامله شد و بیش از 1 درصد در روز افزایش یافت.

اواخر روز سه‌شنبه، چندین رسانه خبری گزارش دادند که اوکراین دیگر بر عضویت در ناتو اصرار ندارد و این تیتر به بازارها اجازه می‌دهد تا نفس راحتی بکشند. اگرچه این پیشرفت به خودی خود لزوماً به پایان بحران اشاره نمی کند، به نظر می رسد سرمایه گذاران، کمی نسبت به امکان راه حل دیپلماتیک خوش بین شده اند. شاخص دلار آمریکا در روز سه‌شنبه در محدوده منفی بسته شد و آخرین بار با زیان روزانه کوچک زیر 99.00 مشاهده شد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در روز سه شنبه بیش از 4 درصد افزایش یافت و در اوایل روز چهارشنبه حدود 1.85 درصد حرکت کرد.

یورو/دلار آمریکا در روز سه‌شنبه یک سری زیان پنج روزه را پشت سر گذاشت و به نظر می‌رسد در آستانه ورود به جلسه اروپا، بالای 1.0900 قرار گرفته است.

GBP/USD در روز سه‌شنبه نتوانست بازگشت قاطعی داشته باشد اما اوایل چهارشنبه در محدوده مثبت بالای 1.3100 معامله شد.

طلا تا حد زیادی تغییر مثبتی را که در احساسات بازار مشاهده شد نادیده گرفت و قبل از از دست دادن روند صعودی، رالی خود را به سمت بالاترین رکورد جدید بالای 2070 دلار افزایش داد. XAU/USD در کانالی باریک نزدیک به 2050 دلار معامله می شود.

مرتبط: تحلیل طلا در فارکس – نکاتی برای معامله نماد طلا XAU

USD/JPY پس از اینکه داده های ژاپن نشان داد که تولید ناخالص داخلی سالانه در سه ماهه چهارم 4.6 درصد افزایش یافته است، در طول ساعات معاملات آسیایی به 116.00 افزایش یافت، در حالی که انتظار بازار 5.6 درصد بود.

AUD/USD در دو روز اول معاملات هفته ضرر ثبت کرد و به زیر 0.7300 رسید، اما اظهارات فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا (RBA) به AUD کمک کرد تا تقاضا را پیدا کند و زیان جفت را محدود کند. لو گفت که این احتمال وجود دارد که نرخ سیاست در اواخر سال جاری افزایش یابد.

بیت کوین حرکت صعودی را شروع کرد و اوایل چهارشنبه به بالای 40000 دلار رسید. BTC/USD آخرین بار در روز بالای 41000 دلار بیش از 7 درصد افزایش یافت. اتریوم در روز سه شنبه 3.5 درصد افزایش یافت و در روز چهارشنبه 6 درصد افزایش یافت و به 2725 دلار رسید.

مرتبط: بهترین ابزار تحلیل تکنیکال بیت کوین و دیگر رمزارزها

منبع

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید