امریکا نفت روسیه را تحریم کرد

U.S. Goes Alone in Ban of Russian Oil

اخبار نفت: جو بایدن ، رئیس جمهور امریکا روز سه شنبه گفت که ایالات متحده واردات نفت و سایر محصولات انرژی از روسیه را ممنوع خواهد کرد و این اقدام یکجانبه را به مجموعه ای از تحریم های جهانی که قبلاً علیه مسکو به دلیل حمله به اوکراین اعمال شده است، اضافه کرد.

مرتبط: پیشرفت اندک مذاکرات اوکراین، سهام شرکت های نفتی و بورس آسیا کاهش یافتند

بایدن با اعلام تصمیم آمریکا برای ادامه تحریم ها به تنهایی گفت: «من اعلام می کنم که ایالات متحده شریان اصلی اقتصاد روسیه را هدف قرار می دهد، زیرا آشکار شد که متحدان اروپایی ما در حال حاضر بیش از حد به روسیه وابسته هستند. بایدن اذعان کرد که متحدان اروپایی ممکن است هنوز در موقعیتی نباشند که به ایالات متحده در این گام اضافی برای اعمال فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بپیوندند.

ما همه واردات نفت، گاز و انرژی روسیه را ممنوع می کنیم. این بدان معناست که نفت روسیه دیگر در بنادر آمریکا قابل قبول نخواهد بود. بایدن در بیانیه کاخ سفید گفت که مردم آمریکا ضربه قدرتمند دیگری به پوتین وارد خواهند کرد. وی افزود که این تصمیم هم از سوی رهبری دموکرات و هم قانونگذاران جمهوری خواه در کنگره حمایت می شود.

پس از صحبت بایدن، قیمت نفت بین 4 تا 8 درصد افزایش یافت.

متوسط قیمت جهانی نفت تا ساعت 11:46 به وقت شرقی (16:46 به وقت گرینویچ) با 9.45 دلار یا 7.7 درصد افزایش به 132.66 دلار در هر بشکه رسید.

مرتبط: تحلیل طلا در فارکس – نکاتی برای معامله نماد طلا XAU

قیمت نفت خام آمریکا وست تگزاس اینترمدیت یا 9.08 دلار یا 7.6 درصد افزایش یافت و به 128.48 دلار رسید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید