آمازون از تقسیم سهام 20 به 1 و بازخرید 10 میلیارد دلاری سهام خبر داد

آمازون از تقسیم سهام 20 به 1، خرید 10 میلیارد دلاری سهام توسط رویترز خبر داد

اخبار بورس: – Amazon.com Inc روز چهارشنبه اعلام کرد که هیئت مدیره آن تقسیم 20 به 1 سهام عادی این غول تجارت الکترونیکی را تصویب کرده و اجازه طرح بازخرید 10 میلیارد دلاری را صادر کرده است که باعث افزایش 7 درصدی سهام این شرکت در معاملات شد.

این اولین تقسیم سهم توسط آمازون، از سال 1999 است و به سرمایه گذاران 19 سهم اضافی برای هر سهمی که دارند می دهد. معاملات بر اساس قیمت جدید سهم از 6 ژوئن آغاز می شود.

مرتبط: بزرگترین بازارهای بورس دنیا در سال ۲۰۲۲

تقسیم سهام آمازون مشابه چیزی است که ماه گذشته توسط شرکت مادر گوگل آلفابت(لیست شده در بورس نزدک)اعلام شد. چندین شرکت بزرگ مانند Apple Inc ، تسلا  و Nvidia  سهام خود را از سال 2020 تا کنون تقسیم کرده اند.

سهام آمازون که در روز چهارشنبه به 2785.58 دلار بسته شد، در دو سال گذشته، زمانی که تقاضا برای تجارت الکترونیک و تجارت ابری آن در پی همه‌گیری کووید-19 افزایش یافت، تقریباً دو برابر شده است.

مرتبط: سرمایه گذاری در بورس امریکا و خرید سهام شرکت های خارجی

یکی از سخنگویان آمازون گفت: “این تقسیم به کارکنان ما انعطاف بیشتری در نحوه مدیریت سهام خود در آمازون را می دهد و قیمت سهام را برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در شرکت هستند قابل دسترس تر می کند.”

بازخرید سهام جایگزین خرید مجدد سهام 5 میلیارد دلاری قبلی است که توسط هیئت مدیره آمازون در سال 2016 تصویب شده بود، که طبق آن این شرکت 2.12 میلیارد دلار از سهام خود را بازخرید کرده بود.

پس از کاهش حدود 16 درصدی سهام در بحبوحه رکود فناوری در سال جاری، ارزش بازار این شرکت در آخرین بسته شدن تقریباً 1.4 تریلیون دلار بود.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید