طلا به بالاترین سطح خود از سپتامبر 2020 رسید

طلا SWOT: طلا به بالاترین سطح خود از سپتامبر 2020 رسید

اخبار طلا:

نقاط قوت

 

    • بهترین فلز گرانبها در هفته پالادیوم بود که با افزایش 26.18 درصدی نسبت به قرارداد آتی 22 ژوئن، زیرا حمله روسیه به اوکراین نگرانی ها را در مورد اختلال در عرضه جهانی افزایش داده است. بانک روسیه گفت که خرید طلا را دوباره آغاز خواهد کرد، درست کمتر از دو سال پس از پایان دادن به خرید طولانی مدت طلا که به افزایش قیمت شمش در دهه گذشته کمک کرد. بانک مرکزی در بیانیه ای اعلام کرد که خرید طلا را دوباره در بازار فلزات گرانبهای داخلی آغاز خواهد کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که مقامات پولی و چندین بانک تجاری کشور در واکنش به حمله روسیه به اوکراین تحریم شدند. بانک روسیه شش سال را صرف انباشت سریع طلا کرد، دارایی های خود را دو برابر کرد و به بزرگترین خریدار مستقل تبدیل شد.
    • طلا به سمت بزرگترین رشد هفتگی خود از ماه مه تا کنون حرکت کرد، که با افزایش تقاضا برای دارایی های امن ​​با تشدید مناقشه روسیه در اوکراین افزایش یافت. پس از انتشار اخباری مبنی بر حمله روسیه به بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا، قیمت این فلز گرانبها در خلال کاهش بازدهی خزانه داری، افزایش یافت. سرمایه گذاران در حال ارزیابی پیامدهای اقتصادی ناشی از حمله روسیه به همسایه خود هستند که جریان انرژی، غلات و فلزات را مختل می کند. افزایش قیمت نفت باعث نگرانی در مورد رشد جهانی و خطرات تورم شده است.

مرتبط: تحلیل طلا در فارکس; نکاتی برای معامله نماد طلا XAU

طلا به بالاترین سطح خود از سپتامبر 2020 رسید

    • بر اساس گزارش شورای جهانی طلا (WGC)، طلا از لحاظ تاریخی در زمان‌هایی که نه تنها تورم بالاتر بلکه نرخ‌های افزایش یافته است، عملکرد خوبی داشته است. در چهار دوره گذشته انقباض فدرال رزرو، بین فوریه 1994 و دسامبر 2015، فلز زرد در ماه‌های منتهی به افزایش نرخ اول فدرال رزرو ضعیف عمل کرد، اما پس از آن شش ماه و یک سال پس از افزایش قیمت، از بورس امریکا و دلار بهتر بود.

نفاط ضعف

    • بدترین فلز گرانبها در هفته طلا بود، اما همچنان در معاملات آتی 22 آوریل که تا ساعت پایانی معاملات ادامه داشت، 4.52 درصد افزایش داشت. اختلال در عرضه کالاها توسط روسیه باعث ایجاد تنگناهای عملیاتی خواهد شد. روسیه 40 درصد از معادن پالادیوم جهان، 30 درصد الماس، 15 درصد رودیم و پلاتین، 15 درصد از عرضه جهانی آلومینیوم، 6 تا 8 درصد نیکل، 5 درصد مس، 10 درصد طلا و 17 درصد از منابع طبیعی را در اختیار دارد. گاز.
    • پلی متال، تولیدکننده طلا در FTSE 100، روز دوشنبه نیمی از ارزش بازار خود را از دست داد، زیرا غرب تحریم‌های روسیه را به دلیل حمله به اوکراین و یکی از بزرگترین سهامدارانش برای فروش تشدید کرد. سهام این شرکت در بورس لندن، که دارای هشت معدن و یک کارخانه فرآوری پیشرفته در روسیه و قزاقستان است، با 56 درصد کاهش به 351.2 درصد رسید که پایین‌ترین سطح از زمان عرضه در لندن بیش از یک دهه پیش است. صندوق سرمایه گذاری مستقل نروژ، یکی از 10 سهامدار برتر پلی متال، گفت که تمام سرمایه گذاری های روسیه خود را به عنوان بخشی از بسته حمایتی گسترده تر از اوکراین کنار خواهد گذاشت.

مرتبط: پیش بینی طلا، تحلیل فاندامنتال و اخبار

فرصت ها

    • Perseus ماینینگ اعلام کرد که قصد دارد Orca Gold را خریداری کند که 31.5 درصد از سهام Montage Gold را در اختیار دارد. مونتاژ توسط مدیران سابق Red Back Mining رهبری می‌شود که مالک معادن طلای Tasiast و Chirano در موریتانی و غنا بودند، قبل از اینکه در سال 2010 توسط Kinross Gold به مبلغ 7 میلیارد دلار خریداری شود. اعضای کلیدی سپس Orca Gold را تأسیس کردند.
    • Sibanye Stillwater Ltd انتظار دارد که قیمت پالادیوم تعدیل شود زیرا بازار در مورد واقعیت اختلالات عرضه روسیه پس از حمله به اوکراین وضوح بیشتری پیدا می کند. پالادیوم امسال حدود 45 درصد افزایش یافت. روسیه تقریباً دو پنجم عرضه جهان را تولید می کند که عمدتاً در دستگاه هایی استفاده می شود که آلودگی را در خودروهای بنزینی کاهش می دهند.
    • جی پی مورگان،  هفته گذشته پیش بینی قیمت طلا در سه ماهه دوم خود را 12 درصد افزایش داد و به 1850 دلار در هر اونس رساند و میانگین کل سال 2022 خود را با 11 درصد افزایش به 1808 دلار در هر اونس رساند.

تهدیدها

    • معادن شرکت Polymetal که در روسیه متمرکز است، دستورالعمل هزینه های خود را برای سال 2022 به حالت تعلیق درآورد، زیرا جنگ در اوکراین و تحریم های ناشی از آن باعث ایجاد ابهام در معدنچیان شده است. ویتالی نسیس، مدیر اجرایی پلی متال گفت: ما از وقایع اوکراین شوکه و وحشت زده هستیم. پلی متال دستورالعمل تولید خود را حفظ کرد و گفت که احتمالاً عملیات تحت تأثیر قرار نگرفته است، اما نسبت به عدم اطمینان اقتصادی ناشی از درگیری هشدار داد. پلی متال گفت: درگیری ویرانگر کنونی در اوکراین و تحولات اقتصادی و سیاسی مرتبط احتمالاً به تلاش‌های مدیریتی زیادی برای حفظ عملکرد شرکت نیاز دارد.

مرتبط: تست قبولی طلا و نقره، رالی در حال انفجار

    • دارایی های طلای ETF در حال حاضر روی 100 میلیون اونس قرار دارد که نسبت به یک ماه قبل تغییری نکرده است اما از بالاترین رقم تاریخ 111 میلیون اونس در پاییز 2020 کاهش یافته است. موقعیت خالص سرمایه گذاران از 25 میلیون اونس در یک ماه قبل به 28 میلیون اونس افزایش یافته است. هنوز از بالاترین رقم 39 میلیون اونس در فوریه 2020 کاهش یافته است.

منبع

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید