سرمایه گذاری در بورس امریکا و خرید سهام شرکت های خارجی

سرمایه گذاری در بورس امریکا

شاید سرمایه گذاری در بورس امریکا و خرید سهام شرکت های خارجی لیست شده در بورس امریکا یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین تجربه های حرفه ای یک معامله گر بازار اوراق بهادار باشد. واژه وال استریت به تنهایی برای بسیاری از افراد تداعی کننده ثروت، تحرک و مبارزه برای موفقیت است. اما سئوال چالش برانگیز این است که آیا سرمایه گذاری در بورس امریکا و خرید سهام شرکت های خارجی برای ایرانی ها امکان پذیر است؟

خرید و فروش سهام شرکت هایی که در بورس امریکا معامله می شوند می تواند بسیار سودآور و امیدبخش باشد ولی ورود به این بازار سهام برای ما به این سادگی نیست. در ادامه به شما خواهم گفت که آیا یک فرد با پاسپورت ایرانی می تواند در بورس امریکا سرمایه گذاری یا خیر. همچنین شما را با بورس های اصلی کشور امریکا آشنا می کنم. همچنین راه های سرمایه گذاری و خرید و فروش سهام در بورس امریکا را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت.

بورس امریکا چیست ؟

وقتی که شخصی درباره بازار سهام یا بورس امریکا صحبت می کند اولین چیزی که به ذهن می رسد بورس نیویورک NYSE یا بورس نزدک NASDAQ است. این دو بورس از بزرگترین بازارهای بورس دنیا هستند و مهمترین معاملات سهام در امریکای شمالی و در سراسر جهان را به خود اختصاص داده اند. با این وجود NYSE و NASDAQ از لحاظ نحوه فعالیت و نوع سهام معامله شده در آنها بسیار متفاوت هستند. بنابراین اگر کسی قصد خرید و فروش و یا سرمایه گذاری در بورس امریکا را دارد باید از سازوکار بورس نیویورک و نزدک مطلع باشد.

وال استریت چیست ؟

وال استریت Wall Street خیابانی است که ساختمان مرکزی بورس نیویورک در آن واقع شده است و سهام در آن معامله می شوند. باوجود اینکه طبقه معاملات فیزیکی NYSE در خیابان وال استریت در شهر نیویورک واقع شده است، ولی عمده معاملات در ماهوان، نیوجرسی و دیتا سنتر NYSE اتفاق می افتند.

سرمایه گذاری در بورس امریکا و خرید سهام شرکت های خارجی

بورس نزدک بر خلاف بورس نیویورک هیچ سالن فیزیکی برای معاملات ندارد و تمام اتفاقات بصورت الکترونیکی بین سرمایه گذاران و بازارسازان رخ می دهد.

مزایای سرمایه گذاری در بورس امریکا

سهام شرکت های امریکایی هسته اصلی اقتصاد دنیا را شکل می دهند. به طور میانگین سهام امریکا تقریبا 50% از شاخص های سهام جهانی را به خود اختصاص داده اند. از مزایای سرمایه گذاری در بورس امریکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورس امریکا از متنوع ترین بازارهای دنیاست که نه تنها سهام شرکت های امریکایی در آن معامله می شود، بلکه سهام شرکت های معتبر بین المللی از اروپا و آسیا نیز در آن معامله می شوند.
  • این بورس خانه شرکت های معتبر و نوآوری مانند اپل، گوگل، مایکروسافت و غیره است که سالانه ثروت زیادی را برای سهامداران خود تولید می کنند.
  • بورس امریکا را می توان از شفاف ترین بورس های دنیا نامید که قوانین بسیار سخت گیرانه ای برای جلوگیری از سواستفاده های احتمالی در آن وضع شده است. همچنین تنها شرکت هایی می توانند وارد بورس امریکا شوند که با استانداردهای بسیار سطح بالای آن همخوانی داشته باشند.
  • در بلند مدت بورس امریکا رشد قابل توجهی داشته و این رشد بدون وقفه تا به امروز ادامه داشته است.
  • ارز معاملاتی در بورس امریکا، دلار است که ارزش استراتژیکی برای کل دنیا دارد و معامله گران می توانند با ریسک بسیار پایین تری نسبت به ارزهای دیگر سرمایه خود را محافظت کنند و آن را افزایش دهند.

سرمایه گذاری در بورس امریکا برای ایرانی ها

خرید و فروش سهام در بورس امریکا برای افراد خارجی مجاز است و اغلب ملیت ها می توانند بدون محدودیت سهام شرکت هایی که نامشان در بورس های امریکا لیست شده است را معامله کنند. اما این موضوع برای افرادی که ملیت ایرانی دارند متفاوت است. ورود به بورس امریکا و خرید سهام شرکت های خارجی به دلیل تحریم های امریکا برای ایرانی ها امکان پذیر نیست و هیچ کارگزاری بین المللی وجود ندارد که بتواند برای پاسپورت ایرانی حساب کارگزاری باز کند و در بورس امریکا سرمایه گذاری کند. اما ما اینجا به شما میگوییم که چگونه در بورس امریکا سرمایه گذاری کنید.

ایرانی های زیادی هستند که سرمایه گذاری در بورس امریکا را تجربه می کنند و در شرکت های خارجی و بین المللی سهام دارند. اما این افراد اغلب پاسپورت کشورهای دیگری را در کنار پاسپورت ایرانی خود دارند و می توانند از طریق آن با کارگزاری ها قرارداد ببندند. برخی نیز از طریق بروکرهای فارکس اقدام به خرید و فروش در بورس امریکا می کنند.

بازار بورس امریکا و خرید سهام شرکت های خارجی

با وجود اینکه سرمایه گذاری در بورس امریکا با پاسپورت ایرانی امکان پذیر نیست ولی راههایی وجود دارد که می توان از سود سرشار این بازار منفعت برد که یکی از این روش ها استفاده از معاملات CFD برای خرید سهام شرکت های خارجی و سرمایه گذاری در بورس امریکا است. اما معاملات CFD چیست ؟

سرمایه گذاری در بورس امریکا از طریق معاملات CFD

اگر پست “معاملات CFD چیست ؟” ما را مطالعه کرده باشید حتما با مفهوم آن آشنا هستید. معاملات CFD سهام، روشی از معامله است که در آن معامله گران میتوانند به جای خرید مستقیم سهام یک شرکت خارجی، با قراردادی با یک بروکر به معامله و سرمایه‌گذاری در آن شرکت بپردازند. معامله‌گر و بروکر بین خود توافق می‌کنند که بدون مالکیت واقعی آن سهم، دقیقا طبق شرایط بازار آن سهام را معامله کنند.

مرتبط : نحوه ورود به دنیای فارکس – ثبت نام در فارکس چگونه است

معامله در بورس امریکا از ایران

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که علاقه دارید سهام موجود در بورس امریکا مانند اپل، گوگل، نتفلیکس و غیره را خرید و فروش کنید، و در ایران زندگی می کنید، می توانید با بازکردن حساب فارکس و قرارداد بستن با یکی از بهترین بروکرهای فارکس که به ایران نیز خدمات می دهند، سهام موجود در بورس امریکا را خرید و فروش نمایید. همچنین شما میتوانید با استفاده از خدمات بروکرهای مورد اعتماد ما، به سرمایه گذاری در بورس امریکا و خرید و فروش سهام شرکت های خارجی بپردازید.

بروکرحداقل سرمایهمعاملات سهاممعاملات شاخص هاتعداد شرکت هاعضویت
robo logo10 دلاردارددارد12000عضویت
AF 2100 دلاردارددارد334عضویت

اگر خارج از ایران زندگی می کنید و پاسپورت کشور دیگری را دارید می توانید از بروکرهای داخل کشور خود شرایط سرمایه گذاری و خرید و فروش سهام در بازار سهام امریکا را سئوال نمایید و یا از خدمات بروکرهایی که ما در اینجا معرفی کرده ایم استفاده نمایید.

مزایا و معایب خرید سهام شرکت های خارجی با معاملات CFD

سرمایه گذاری در بورس امریکا و خرید و فروش سهام شرکت های خراجی از طریق معاملات CFD در مقابل معاملات سنتی دارای برخی مزایا و معایب است که عبارتند از:

معایبمزایا
شما مالک سهام نیستید و از نوسانات آن استفاده میکنیدخرید و فروش سهام در کمترین زمان
امکان دسترسی از ایران
تعداد زیادی از سهام از کشورهای مختلف
امکان استفاده از لوریج

نتیجه گیری

بورس هر کشور شاخصی مهم برای قدرت و پویایی اقتصاد آن کشور است. زمانیکه از سرمایه گذاری در بورس امریکا سخن می گوییم، به معنی خرید بخشی از سهام شرکت های مطرح دنیا مانند آمازون، اپل، مایکروسافت و سهیم شدن در درآمد و افزایش و کاهش قیمت سهام این شرکت ها است.

مرتبط : تحلیل تکنیکال چیست؟ کاربرد تحلیل تکنیکال در بازهای مالی

مرتبط : تحلیل بنیادی چیست؟ کاربرد تحلیل فاندامنتال در بازارهای مالی 

باوجود اینکه سرمایه گذاری در بورس امریکا برای افراد خارجی امکان پذیر است ولی افرادی که تنها پاسپورت ایرانی دارند امکان ورود مستقیم به این بازار را ندارند. افراد مقیم ایران می بایست از بروکرهایی که خدمات خرید و فروش و سرمایه گذاری در بورس امریکا بصورت CFD را ارئه می دهند استفاده نمایند.

سئوالات متداول

حداقل سرمایه برای ورود به بورس امریکا چقدر است ؟

حداقل سرمایه برای خرید و فروش سهام شرکت های خارجی و سرمایه گذاری در بورس امریکا بستگی به بروکر شما دارد. برخی بروکرها بسته به نوع حساب برای معاملات سهام حداقل سرمایه ای مانند 100 دلار را در نظر میگیرند.
همچنین گاهی سرمایه بیشتر به شما این اجازه را میدهد که کمیسیون کمتری برای معاملات پرداخت نمایید.

آیا در معاملات CFD سهام خارجی، سود سهام پرداخت میشود ؟

از آنجاییکه در معاملات CFD شما مالک واقعی سهام نیستید و تنها از نوسانات آن استفاده میکنید، بنابراین سود سهام یا dividend به شما تعلق نمیگیرد.

از کدام کارگزارها برای معامله در بورس امریکا استفاده کنیم ؟

شما میتوانید از کارگزارهایی که در این پست معرفی میشوند برای معامله در بورس امریکا و دیگر کشورها استفاده نمایید.

سهام چه شرکت هایی را میتوان از طریق این بروکرها خرید و فروش کرد ؟

هر بروکری سهام شرکت های مشخصی را در لیست خود دارد. ما تعداد شرکت هایی که هر بروکر سهام آنها را برای معامله کردن ارائه میدهد را در جدول بالا آورده ایم.


سرمایه گذاری در بورس امریکا و خرید سهام شرکت های خارجی


تجارت آفرین فارکس

13 دیدگاه

  • سلام و عرض ادب خدمت شما
    ببخشید سؤالی داشتم در مورد این پروژه های عرضه اولیه بورس امریکا،
    یه نفر که خودش در بورس فعالیت می‌کرد به من پیشنهاد داد با هم به صورت شراکتی در این عرضه اولیه ها شرکت کنیم (یعنی نصف سهم رو من پرداخت کردم) و بعد یک ماه گفته سودش رو برداشت زدم اما استعلامات زیادی داره و طول میکشه برداشت سود ها!
    آیا راست میگه یا این مدت زیاد اصلا وجود نداره؟
    تو رو خدا کمکم کنید و پاسخش رو حتما بفرمایید🙏

    • سلام و وقت بخیر
      اغلب IPO ها یا عرضه های اولیه از طریق یک بانک سرمایه گذاری اراپه می شود و سپس کارگزارهای بازار سهام آنها را به سرمایه گذاران خرد میفروشند. از آنجایی که شما احتمالا بصورت خرد و از یک کارگزار٬ سهام این IPO ها را خرید کرده اید می توانید به سرعت سهام را بفروشید و پول آن را در حساب خود دریافت کنید و هیچ استعلامی وجود ندارد.
      استعلام ها قبل از باز کردن حساب نزد یک کارگزار انجام می شود و ربطی به یک سهم بخصوص ندارد.

      • ممنون از راهنمایی هاتون،
        منم میدونم استعلام قاعدتا باید قبل از حساب باز کردن باشه نه موقع برداشت سود! ولی اون شریکم گفت که استعلام میخوان، شاید دروغ گفته تا پولمو نده… بازم ممنون، نمیدونم الان چیکار کنم، یه 2400 دلاری بهش داده بودم که باید قیدش رو بزنم دیگه.. حیف شد😢

  • سلام در فارکس ما با اهرم خرید میکنیم. میخواستم بدونم میشه به صورت اسپات خرید کرد؟ یا حتما فیوچر

    • سلام
      شما همیشه میتونید به اندازه سرمایه خودتون و بدون لوریج در فارکس معامله انجام دهید. با این وجود معاملات فارکس CFD هستند و شما نمیتونید مانند بازار سهام یا کریپتو مالک دارایی باشید و تنها با استفاده از نوسانات بازار میتوانید درآمد کسب نمایید.

  • سلام
    کدوم کارگزار فارکس رو برای خرید و فروش سهام بورس امریکا پیشنهاد می کنید؟

    • سلام
      مبنای معاملات فارکس CFD است و شما تنها ارزش سهام یا ارزها را معامله می کنید و هیچ وقت خود سهم یا ارز در فارکس معامله نمیشود. به عبارت دیگر شما هرگز مالک آن سهم نیستید و تنها از نوسانات آن بهره می برید و یا متضرر می شوید. برای اطلاع بیشتر در مورد معاملات فارکس پست ما در مورد بازار فارکس و آموزش های موجود در سایت را مطالعه فرمایید.

  • سلام وقت بخیر من ساکن ترکیه هستم .امکانش هست با کارت شناسایی ترک اقدام کرد برای ثبت و خرید سهام در بورس آمریکا؟؟

    • سلام
      شما برای باز کردن حساب نیاز به پاسپورت دارید. بروکرهای رسمی و معتبر با پاسپورت ایرانی برای معامله سهام لیست شده در نزدک، داو جونز و .. (سهام امریکایی و .. ) حساب باز نخواهند کرد. البته احتمال دارد بتوانید با کارت شناسایی ترکیه سهام شرکت های ترکی را خریداری کنید. بهتر است در این مورد با یکی از بروکرهای رسمی شهر خود مشورت کنید. همچنین می تونید از بروکرهای معتبر فارکس برای اینکار استفاده کنید

  • چند وقتی هست که دنبال سهام شرکت های تکنولوژیک امریکا مثل شرکت تسلا می گردم که بشه خرید ولی راهکاری نتونستم پیدا کنم یکی به علت تحریم یکی دیگه هم نمی دونم از کجا باید شروع کرد . ممنون میشم راهنمایی کنید . با تشکر

    • سلام
      متاسفانه به دلیل تحریم ها، راهی مستقیم برای خرید سهام شرکت های امریکایی برای افراد مقیم ایران وجود ندارد. تنها راه خرید سهام از طریق واسطه و یا همانطور که در بالا نیز توضیح دادیم از طریق بروکرهای معتبر فارکس است که به مشتریان ایرانی خدمات می دهند .

دیدگاهتان را بنویسید