تحلیل هفتگی فارکس | از 5 تا 9 دسامبر 2022

پیش بینی فارکس - تحلیل هفتگی فارکسپیش بینی فارکس در هفته پیش رو

USD/JPY

دلار آمریکا در هفته گذشته مجدداً در برابر ین ژاپن سقوط کرد و این نشان می دهد که ما به منطقه ای نزدیک می شویم که باید تصمیمات جدی و جدیدی بگیریم. بسیاری از این موارد به انتظارات فدرال رزرو خواهد رسید، و طبق معمول، هفته گذشته جروم پاول توضیح زیادی نداد. همانطور که گفته شد، به نظر می رسد که حمایت قابل توجهی در کمی پایین تر روی جفت USD/JPY وجود دارد، بنابراین ما انتظار کمی بهبودی در هفته را دارم، اما اگر سطح 133.50 ین را از دست بدهیم، می توانیم شاهد تغییر روند در آن نقطه باشیم.

نمودار USD/JPY
نمودار USD/JPY

AUD/USD

AUD/USD در طول هفته معاملاتی به سمت سطح 0.68 شکسته شد و دوباره نشانه هایی از حیات را نشان داد. در این مرحله، ما به سطح حمایت قبلی نزدیک شده ایم، بنابراین فکر می‌کنیم اگر قرار باشد بازگشتی وجود داشته باشد، احتمالاً به زودی خواهد بود. همچنین شایان ذکر است که ما خیلی سریع به اینجا رسیدیم، بنابراین سروصدای زیاد در این منطقه احتمالاً جای تعجب ندارد. ما همچنان شاهد اندکی تردید هستیم، و اگر لحن یا حرکت هاوکیشی از سوی فدرال رزرو مشاهده کنیم، این ممکن است دوباره شروع به نزول کند.

نمودار AUD/USD
نمودار AUD/USD

USD/CAD

USD/CAD در طول هفته به میزان قابل توجهی افزایش یافت اما در نهایت به زیر سطح 1.35 رسید. با انجام این کار، به نظر می رسد که بازار همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدا خواهد بود، و بنابراین فکر می کنیم ما مشکلاتی در پیش داریم. به خاطر داشته باشید که نفت خام در حال تلاش برای بهبود است، بنابراین ممکن است کمی فشار بر این بازار وارد کند. هر دو کشور ارقام شغلی خود را در روز جمعه گزارش کردند، به طوری که البته نوسانات زیادی نیز در این ترکیب ایجاد شده است. ما معتقدیم که سطح 1.32 باید با حمایت نسبتا قابل توجهی روبرو باشد.

نمودار USD/CAD
نمودار USD/CAD

EUR/USD

EUR/USD یک هفته صعودی دیگر را پشت سر گذاشت و از میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای عبور کرد. علاوه بر این، بازار از سطح 1.05 نیز شکست. بدیهی است که این یک چرخش بسیار صعودی است، بر اساس این ایده که فدرال رزرو ممکن است میزان افزایش نرخ بهره را کاهش دهد. ما گمان می کنیم که احتمالاً هنوز باید بیشتر به سمت صعود حرکت کنیم، اما در مسیر قطعا اصلاحاتی خواهیم داشت. سطح حمایتی که در حال حاضر در نمودار برجسته‌تر است، سطح 1.03 است.

نمودار یورو/دلار آمریکا
نمودار یورو/دلار آمریکا

GBP/USD

GBP/USD ابتدا در طول هفته کاهش یافت اما سپس به سمت سطح 1.23 شکست. ما در حال حاضر بر روی یک سد مقاومت اصلی نشسته ایم، و بنابراین فکر می کنم در این مرحله تلاش برای جهش به بازار کمی ناشیانه است. ما اصلا تعجب نخواهیم کرد که ببینیم پوند انگلیس کمی پایین تر رود، یا حداقل عملکرد کمتری نسبت به یورو داشته باشد، به این دلیل که بسیار زیاد خرید شده است. به نقل از دیلی فارکس، این یک افزایش باطل در بازار نزولی بوده است، اما اکنون سوال این است که آیا می‌توانیم شاهد جهش حرکتی به این بازار باشیم یا خیر؟ اگر این کار را انجام دهیم، سطح 1.25 هدف بعدی خواهد بود. شکست زیر سطح 1.20 فاجعه بار خواهد بود، اما احتمال کمی وجود دارد که در کوتاه مدت چنین اتفاقی بیفتد.

نمودار GBP/USD
نمودار GBP/USD

NZD/USD

جفت NZD/USD در طول هفته معاملاتی به طور قابل توجهی افزایش یافت تا به بالای سطح 0.64 برسد. این یک حرکت بسیار صعودی است، اما مطمئناً حرکتی افراطی است. به نظر می رسد که ما ممکن است تلاش کنیم از اینجا بالاتر برویم، و کاملاً صادقانه بگویم که دلار نیوزلند نسبت به بسیاری از ارزهای دیگر کمی تهاجمی تر بوده است، زیرا بانک مرکزی رفتار افراطی جنگ طلبانه خود را حفظ کرده است. اگر در حال حاضر تنها یک ارز وجود داشته باشد که بتواند در مقابل دلار آمریکا رالی کند، ممکن است این ارز باشد. عقب نشینی و اصلاح در این مرحله جای نگرانی نیست تا زمانی که به زیر سطح 0.62 نرسیم.

NZD/USD
نمودار NZD/USD

XAU/USD

قیمت طلا در طول هفته دوباره رشد کرد و سطح 1800 دلار را در بازار نقدی آزمایش کردند. بازارهای آتی در حال حاضر در بالاترین سطح قرار دارند و به نظر می‌رسد که آماده تلاش برای بیرون آمدن از روند نزولی هستند. با این اوصاف، به احتمال زیاد طلا هفته بسیار پر سر و صدایی خواهد داشت، اما ما همچنین معتقدیم که الگوی چکش هفته قبل بسیار حمایت کننده است. به عبارت دیگر، این احتمالاً کمی به عنوان یک بازار «خرید در کف» باقی می‌ماند، اما فوق‌العاده ناپایدار و خطرناک است، بنابراین هجومی وارد XAU/USD نشوید.

نمودار طلا - XAU/USD
نمودار طلا – XAU/USD

نفت خام WTI

بازار نفت خام غرب تگزاس اینترمدیت WTI میانگین متحرک 200 هفته ای را طی دو جلسه گذشته آزمایش کرد و به خوبی رشد کرده است. با این حال، به نظر می رسد هنوز با سطح 80 دلار دست و پنجه نرم می کند، و در نمودار روزانه، به نظر می رسد که در حال حاضر دوباره شروع به بازگشت کرده است. به همین دلیل، ما فکر می کنیم که نفت به طور کلی عملکرد ضعیفی دارد، اما لزوماً فکر نمی کنم که نزول سهمگینی داشته باشیم. تجمع هایی که نشان دهنده فرسودگی هستند، احتمالاً فرصت های فروش کوتاه مدت را ارائه می دهند.

نفت خام WTI
نمودار نفت خام WTI

تحلیل هفتگی فارکس | از 5 تا 9 دسامبر 2022


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید