تحلیل هفتگی فارکس | از 28 نوامبر تا 2 دسامبر

پیش بینی فارکس - تحلیل هفتگی فارکسپیش بینی فارکس در هفته پیش رو

هفته گذشته بازارها آرام بودند، اما شاهد ادامه یافتن روند کاهشی و ریسک پذیر دلار بودیم زیرا انتظارات فزاینده ای برای انحراف بیشتر از سوی فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی بزرگ وجود دارد.

تفاوت بین موفقیت و شکست در معاملات فارکس / CFD به احتمال زیاد بیشتر به این بستگی دارد که کدام دارایی را برای معامله در هر هفته و در کدام جهت انتخاب می کنید، و نه به روش های دقیقی که ممکن است برای تعیین ورودی و خروجی تجارت استفاده کنید.

بنابراین، قبل از شروع هفته، بهتر است که به تصویر کلی از آنچه در بازار در حال اتفاق است نگاهی بیندازیم تا ببینیم که چگونه این تحولات تحت تأثیر عوامل کلان، عوامل فنی و جو بازار قرار دارند. در حال حاضر برخی از روندهای کوتاه مدت قوی در بازار وجود دارد که ممکن است بتوان به طور سودآوری از آنها بهره برداری کرد. بنابراین تحلیل هفتگی فارکس ما را در اینجا بخوانید:

تحلیل فاندامنتال و احساسات بازار

ما در مقاله قبلی در 20 نوامبر گفتیم که بهترین فرصت های معاملاتی هفته بسیار نامشخص هستند، ولی بهترین فرصت ها احتمالاً معاملات رنج روی USD/CAD و معاملات لانگ روی GBP/USD اگر احساسات دلار آمریکا دوباره نزولی شد است. این پیش بینی خوبی بود زیرا جفت ارز GBP/USD 1.68% افزایش یافت در حالی که جفت ارز USD/CAD تنها 0.07% کاهش یافت زیرا احساسات دلار آمریکا در بیشتر هفته به شدت نزولی بود.

این خبر در حال حاضر تحت سلطه دو موضوع است: حدس و گمان در مورد میزان “چرخش Dowish” فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی بزرگ، و همچنین اقداماتی که چین برای تحریک اقتصاد خود انجام داده است.

بخوانید: Hawkish و Dovish چیست ؟ سیاست پولی تاثیرگذار بر معاملات فارکس

گمانه زنی ها در مورد فدرال رزرو از زمان انتشار آمارهای تورم کمتر از حد انتظار در ایالات متحده در چند هفته پیش که نشان می دهد در نهایت تورم شروع به کاهش قابل توجهی کرده است، شایع شده است. این امر با انتشار صورتجلسات آخرین جلسه FOMC در هفته گذشته تقویت شد که نشان داد اعضا به طور کلی انتظار دارند که نرخ‌ها در سال 2023 با تقریباً 5٪ به اوج خود برسد و شاید 1٪ یا 1.25٪ دیگر افزایش نرخ در این چرخه باقی بماند. این حدس و گمان کمک کرد تا دلار آمریکا پس از اینکه چند هفته پیش به بالاترین حد خود در چند دهه گذشته رسید، دوباره دست یافتنی کرد.

بانک مرکزی چین نسبت ذخایر مورد نیاز بانک‌های چینی را کاهش داده است که این امر منجر به آزاد شدن 70 میلیارد دلار نقدینگی اضافی در اقتصاد چین خواهد شد. انتظار می رود این امر بازارهای سهام چین را در آغاز معاملات این هفته تقویت کند و ممکن است ارزهایی را که به شدت با معاملات یوان مرتبط هستند مانند دلار استرالیا را نیز تقویت کند.

بازارها هفته را با بهبود احساسات ریسک به پایان رساندند و دلار آمریکا به فروش خود ادامه داد و بازارهای سهام در حال افزایش بودند.

مهم‌ترین اخبار بازار هفته گذشته عمدتاً افزایش 0.75 درصدی نرخ توسط بانک مرکزی نیوزلند بود که نرخ بهره آنها را به 4.25 درصد رساند که بالاترین نرخ بهره در حال حاضر در بین ارزهای اصلی است. RBNZ همچنین پیش بینی کرد که نیوزلند در سه ماهه سوم 2023 وارد یک رکود یک ساله خواهد شد. داده های دیگری وجود دارد که نشان می دهد فروش خدمات در ایالات متحده ضعیف تر از حد انتظار بوده است، اما هم خدمات و هم تولید در بریتانیا، آلمان و فرانسه کمی بهتر از پیش بینی ها اعلام شد.

مشاهده کنید: نرخ بهره بانک های مرکزی دنیا

بازار فارکس هفته گذشته بیشترین قدرت را در پوند انگلیس و دلار نیوزلند مشاهده کرد. ضعیف ترین ارز نیز دلار آمریکا بود.

نرخ ابتلا به ویروس کرونا اندکی افزایش یافت، اما در هفته گذشته در سطح پایین تاریخی باقی ماند. تعداد خام از پایان موج اول در تابستان 2021 به این پایینی نبوده است. تنها رشد قابل توجه موارد جدید تایید شده کروناویروس در حال حاضر در چین، ژاپن، بریتانیا و ونزوئلا اتفاق می افتد.

هفته پیش رو: 28 نوامبر – 2 دسامبر 2022

هفته آینده در بازارها احتمالاً شاهد سطح بالاتری از نوسانات خواهیم بود، زیرا چندین انتشار داده اصلی برنامه ریزی شده است که برخی از آنها احتمالاً تأثیر قوی روی بازار فارکس خواهند داشت. رویدادهای برنامه ریزی شده مهم هفته عبارتند از:

  1. سخنرانی عمومی توسط پاول رئیس فدرال رزرو
  2. تولید ناخالص داخلی اولیه ایالات متحده
  3. داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده
  4. شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده
  5. US JOLTS فرصت های شغلی
  6. تولید ناخالص داخلی کانادا
  7. CPI سوئیس (تورم)
  8. شهادت فرماندار RBA در برابر پارلمان استرالیا
  9. شهادت رئیس بانک انگلستان در برابر پارلمان بریتانیا
  10. PMI تولید ISM ایالات متحده
  11. نرخ بیکاری در کانادا

دنبال کنید: تقویم اقتصادی فارکس

تحلیل تکنیکال

شاخص دلار آمریکا DXY

نمودار قیمت هفتگی زیر نشان می دهد که شاخص دلار آمریکا DXY یک شمعدان نزولی را ثبت کرده است که نشان دهنده یک سقوط هفتگی دیگر است. با این حال، سطح حمایت نشان داده شده در نمودار قیمت زیر در 104.92 همچنان به قوت خود باقی است – در واقع هنوز آزمایش نشده است، بنابراین مبهم است.

به نقل از دیلی فارکس، روند صعودی بلندمدت دلار آمریکا با مشکل جدی مواجه شده است و ممکن است به پایان برسد زیرا در نهایت شاهد کاهش شدید اعداد تورمی بودیم که نشان می‌دهد فدرال رزرو تحت فشار زیادی برای افزایش بیشتر نرخ بهره نخواهد بود. صورتجلسات هفته گذشته فدرال رزرو نیز حاکی از 1 تا 1.25 درصد دیگر افزایش نرخ بهره در این چرخه است. این امر منطقاً ارزش کمتری را برای دلار آمریکا به همراه خواهد داشت، اما ارزش سهام، کالاها و سایر دارایی‌های پرریسک را افزایش می‌دهد.

جهت کوتاه مدت دلار آمریکا به دلیل این سطح حمایت در 104.92 هنوز نامشخص به نظر می رسد، بنابراین ممکن است عاقلانه باشید که این هفته از بازار فارکس کمی فاصله بگیرید، یا به دقت به دنبال معاملات کوتاه مدتی باشید که دلار آمریکا را شامل نمی شود یا دلار را شورت کنید.

نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا
نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا DXY

GBP/USD

هفته گذشته جفت ارز GBP/USD یک کندل به شدت صعودی ثبت کرد که بالاتر از بالاترین سطح هفته قبل بسته شد، که نشانه ای تا حدودی صعودی است.

روند بلندمدت شدیدا صعودی دلار آمریکا اکنون به احتمال زیاد به پایان رسیده است و پوند هفته گذشته دوباره قدرت کوتاه مدتی را نشان داد، در واقع یکی از قوی ترین ارزهای اصلی است.

ما فکر می کنیم که این جفت ارز به شرط ضعیف بودن دلار آمریکا به روند خود ادامه خواهد داد و پوند همچنان در نوسانات بالاتر از حد متوسط ​​تا حدودی تقویت می شود. اگر رئیس بانک انگلستان در اظهارنظرهای عمومی خود که قرار است در هفته جاری برگزار می شود، تصویر کوتاه مدت بسیار غم انگیزی ارائه دهد، این رشد می تواند به خطر بیفتد.

نمودار هفتگی GBP/USD
نمودار تحلیل هفتگی GBP/USD

EUR/USD

هفته گذشته جفت ارز EUR/USD یک شمع صعودی را ثبت کرد، اما این کندل، بالاترین محدوده هفته قبل را نشکست، بنابراین به نظر می رسد که قدرت صعودی کاهش یافته است. برای گاوها سخت خواهد بود که واقعاً در اینجا متقاعد شوند و احتمالا تا زمانی که قیمت بالاتر از سطح مقاومت بسیار کلیدی در 1.0486 دلار یا عدد کمی بالاتر در 1.0500 دلار قرار نگیرد فشار خود را ادامه خواهند داد.

ما فکر می کنیم که این جفت ارز به شرط ضعیف بودن دلار آمریکا به رشد خود ادامه خواهد داد، اگرچه جفت ارز GBP/USD موقعیت بهتری برای معاملات طولانی در هفته آینده دارد.

نمودار هفتگی EUR/USD
نمودار هفتگی EUR/USD

نتیجه گیری

ما بهترین فرصت را در بازارهای مالی این هفته به احتمال زیاد معاملات لانگ بسیار محتاطانه در پوند/دلار آمریکا می دانیم. با این حال، معامله گران نوسانی یا پوزیشن باید بسیار محتاط باشند زیرا میانگین متحرک 50 روزه همچنان زیر میانگین متحرک 100 روزه است و نشان می دهد که این روند صعودی واقعاً هنوز کامل ایجاد نشده است.


تحلیل هفتگی فارکس | از 28 نوامبر تا 2 دسامبر


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید