تحلیل هفتگی فارکس | از 12 تا 19 دسامبر 2022

تحلیل هفتگی فارکس

USD/JPY

دلار آمریکا در هفته گذشته مجدداً در برابر ین ژاپن سقوط کرد و این نشان می دهد که ما به منطقه ای نزدیک می شویم که باید تصمیمات جدی بگیریم. بسیاری از این موارد به انتظارات فدرال رزرو مروبط است، و طبق معمول، هفته گذشته جروم پاول هیچ سیگنال جدیدی ندارد. همانطور که گفته شد، به نظر می رسد که حمایت قابل توجهی در پایین تر وجود دارد، بنابراین ما انتظار کمی بهبودی در هفته جاری را داریم، اما اگر USD/JPY سطح 133.50 ین را از دست بدهد، می توانیم شاهد تغییر روند در آن نقطه باشیم.

نمودار هفتگی USD/JPY
نمودار هفتگی USD/JPY

AUD/USD

دلار استرالیا در طول هفته معاملاتی به سمت سطح 0.68 شکسته شد و دوباره نشانه هایی از حیات را نشان داد. در این مرحله، قیمت سطح حمایت قبلی را تهدید می‌کند، بنابراین احتمالا اگر قرار به عقب‌نشینی در قیمت باشد باید در همین زودی ها رخ دهد. همچنین شایان ذکر است که ما به سرعت به اینجا رسیدیم، بنابراین شلوغی در این منطقه احتمالاً شگفت‌انگیز نیست. ما همچنان شاهد اندکی تردید هستیم، و اگر رفتار هاوکیشی از سوی فدرال رزرو مشاهده کنیم، یا شاهد «کاهش ریسک پذیری» باشیم، AUD/USD ممکن است دوباره شروع به کاهش کند.

نمودار هفتگی AUD/USD
نمودار هفتگی AUD/USD

USD/CAD

USD/CAD در طول هفته به میزان قابل توجهی افزایش یافت ولی در نهایت این افزایش ها را پس داد و به زیر سطح 1.35 رسید. با انجام این کار، به نظر می رسد که بازار همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدا خواهد بود، و بنابراین احتمالا ما مشکلاتی در پیش خواهیم داشت. به خاطر داشته باشید که نفت خام در حال تلاش برای بهبودی است، بنابراین ممکن است کمی فشار بر این بازار وارد کند. هر دو کشور ارقام شغلی را در روز جمعه گزارش کردند، به طوری که البته نوسانات زیادی نیز در این ترکیب ایجاد شده است. ما معتقدیم که سطح 1.32 باید حمایت نسبتا قابل توجهی داشته باشد.

نمودار هفتگی USD/CAD
نمودار هفتگی USD/CAD

EUR/USD

EUR/USD یک هفته صعودی دیگر را پشت سر گذاشت و از میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای عبور کرد. علاوه بر این، بازار سطح 1.05 را نیز شکست. بدیهی است که این یک چرخش بسیار صعودی است، بر اساس این ایده که فدرال رزرو ممکن است نرخ افزایش نرخ بهره را کندتر دهد، احتمالاً هنوز باید بیشتر به سمت صعود حرکت کنیم، البته تقریباً به طور قطع نوعی عقب نشینی با اصلاح در این روند خواهیم داشت. حمایتی که در حال حاضر در نمودار برجسته‌تر می‌بینیم، سطح 1.03 است.

نمودار هفتگی یورو/دلار آمریکا
نمودار هفتگی یورو/دلار آمریکا

GBP/USD

GBP/USD ابتدا در طول هفته کاهش یافت اما سپس به سمت سطح 1.23 حرکت کرد. ما در حال حاضر بر روی یک سد مقاومت اصلی نشسته ایم، و بنابراین احتمالا در این مرحله تلاش برای ورود به بازار اشتباه است. تعجبی نیست که ببینیم پوند انگلیس کمی پایین تر رود، یا حداقل عملکرد ضعیف تری نسبت به یورو داشته باشد، زیرا بسیار زیاد خرید شده است. این جفت یک بازار نزولی وحشیانه را تجربه کرده است، اما اکنون سوال این است که آیا می‌توانیم شاهد جهش حرکتی در این بازار باشیم یا خیر؟ اگر این اتفاق رخ دهد، سطح 1.25 هدف بعدی خواهد بود. شکست زیر سطح 1.20 فاجعه بار خواهد بود، اما بعید است در کوتاه مدت چنین اتفاقی بیفتد.

نمودار هفتگی GBP/USD
نمودار هفتگی GBP/USD

NZD/USD

NZD/USD در طول هفته معاملاتی به طور قابل توجهی افزایش یافته است تا به بالای سطح 0.64 برسد. این یک حرکت بسیار صعودی است، اما مطمئناً حرکتی افراطی است. به نظر می رسد که ممکن است از اینجا بالاتر برویم، زیرا دلار نیوزیلند نسبت به بسیاری از ارزهای دیگر فارکس کمی تهاجمی تر بوده است، زیرا بانک مرکزی رفتار افراطی هاوکیش خود را حفظ کرده است. به نقل از دیلی فارکس، اگر در حال حاضر ارزی وجود داشته باشد که بتواند دلار آمریکا را عقب بزند، همچنان دلار نیوزلند است. عقب نشینی در این مرحله جای نگرانی ندارد، البته تا زمانی که به زیر سطح 0.62 نرسیم.

نمودار هفتگی NZD/USD
نمودار هفتگی NZD/USD

XAU/USD

XAU/USD در طول هفته دوباره رشد کرد و سطح 1800 دلار را در بازار نقدی آزمایش کرد. بازارهای آتی در حال حاضر در بالاترین سطح قرار دارند و به نظر می‌رسد که آماده تلاش برای یک بریک اوت یا شکست هستند. با این اوصاف، به احتمال زیاد طلا هفته بسیار پر سر و صدایی خواهد داشت. الگوی چکش هفته قبل بسیار حمایت کننده است. به عبارت دیگر، این احتمالاً کمی به عنوان یک بازار «خرید در کف» باقی می‌ماند، اما به‌طور فوق‌العاده فرار و خطرناک است، بنابراین «همه چیز» را وارد نکنید.

نمودار هفتگی XAU/USD
نمودار هفتگی XAU/USD

نفت خام WTI

بازار نفت خام غرب تگزاس اینترمدیت WTI متحرک متحرک متحرک 200 هفته ای را طی دو جلسه گذشته آزمایش کرده و به خوبی رشد کرده است. با این حال، به نظر می رسد هنوز با سطح 80 دلار دست و پنجه نرم می کند، و چیزی که دیده میشود این حقیقت است که در نمودار روزانه، دوباره شروع به صعود کرده است. با این وجود ما فکر می کنیم که نفت به طور کلی عملکرد ضعیفی خواهد داشت، اما لزوماً به معنی از هم پاشیدن نیست. تجمع هایی که نشان دهنده فرسودگی هستند، احتمالاً فرصت های فروش و شورت کردن را ارائه می دهند.

نمودار هفتگی نفت خام WTI
نمودار هفتگی نفت خام WTI

تحلیل هفتگی فارکس | از 12 تا 19 دسامبر 2022


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید