تحلیل هفتگی اونس طلا، سرنوشت طلا در دستان فدرال رزور

تحلیل هفتگی اونس طلاتحلیل اونس طلا از 25 جولای تا 29 جولای سال 2022

اونس طلا روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به یک سال گذشته یعنی 1680 دلار رسید، اما توانست در اواسط سه شنبه یک بازگشت قاطع داشته باشد. XAUUSD از کاهش شدیدی که در بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده مشاهده شد استفاده کرد و در نهایت به یک زنجیره باخت سه هفته ای پایان داد. پیش از اعلام سیاست های فدرال رزرو و داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، طلا نمی تواند حرکت قانع کننده ای را در هر هیچ جهتی انجام دهد.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

دلار در ابتدای هفته برای یافتن تقاضا با مشکل مواجه شد، اما طلا برای افزایش قدرت تلاش کرد و در محدوده محدود بالای 1700 دلار نوسان کرد. نگرانی‌های زیادی از اعمال محدودیت‌های بیشتر مرتبط با ویروس کرونا در چین بر چشم‌انداز تقاضای طلا تأثیر گذاشت. این کشور روز دوشنبه 699 مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین آمار روزانه از 22 مه است که بیش از 1000 مورد ابتلا را در آخر هفته گزارش کرده است. شهر لانژو دستور قرنطینه سراسری شهر را از روز چهارشنبه صادر کرد و شانگهای تست گسترده کووید را به 12 منطقه از 16 منطقه شهر گسترش داد.

در همین حال، داده های ایالات متحده نشان داد که شروع ساخت مسکن 2 درصد به صورت ماهانه در ژوئن کاهش یافت و احتمال افزایش 100 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای را کاهش داد.

در غیاب انتشار داده‌های کلان سطح بالا در روز سه‌شنبه، قیمت اونس طلا روند صعودی خود را به بالای 1700 دلار افزایش داد. روز چهارشنبه، تغییر منفی که در احساس ریسک مشاهده شد، به دلار آمریکا کمک کرد تا از رقبای خود پیشی بگیرد و قیمت طلا را مجبور کرد تا به سمت 1700 دلار سقوط کند. علاوه بر این، گزارش‌هایی حاکی از آن است که بانک مرکزی اروپا (ECB) می‌تواند نرخ بهره خود را 50 واحد به جای 25 واحد افزایش دهد. این موضوع باعث کاهش شدید نماد طلا در فارکس، XAUEUR در نیمه اول هفته شد و باعث شد که XAUUSD کاهش یابد.

به گزارش FxStreet، روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا از افزایش 50 واحدی نرخ بهره خبر داد. در واکنش اولیه بازار، دلار تحت فشار شدید فروش قرار گرفت و طلا مسیر خود را تغییر داد. اگرچه شاخص دلار آمریکا بخش بزرگی از زیان روزانه خود را در کنفرانس مطبوعاتی کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا حذف کرد، اما اونس طلا حرکت صعودی خود را حفظ کرد. کاهش 5 درصدی که در بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده مشاهده شد، به رشد XAUUSD دامن زد. لاگارد از اعلام صریح افزایش 50 واحدی دیگر در ماه سپتامبر خودداری کرد و هیچ جزئیاتی در مورد تصمیمات آتی در اختیار بازار قرار نداد.

با ادامه کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا در روز جمعه، طلا توانست در ادامه رشد روز پنجشنبه رشد کند و برای اولین بار در هفته به بالای 1730 دلار رسید. پیش از تعطیلات آخر هفته، داده های ایالات متحده نشان داد که فعالیت های تجاری در بخش خدمات در اوایل جولای کاهش یافته است، به طوری که شاخص S&P Global Services PMI از 52.7 در ژوئن به 47 واحد کاهش یافته است. این گزارش، بسیار ضعیف تر از انتظار بازار بود و باعث کاهش دوباره بازدهی ایالات متحده شد و به گاوهای طلا اجازه داد کنترل قیمت را حفظ کنند.

هفته آینده برای اونس طلا

هفته آینده داده‌های مربوط به فروش خانه‌های جدید ژوئن و شاخص اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس در روز سه‌شنبه در سند اقتصادی ایالات متحده ارائه خواهد شد. با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، بازارها با احتمال 22٪ بر مبنای افزایش نرخ 100 واحدی قیمت گذاری می کنند. حتی اگر داده‌های مسکن افزایش غیرمنتظره در فروش را نشان دهد، سرمایه‌گذاران بعید به نظر می‌رسند که تصمیمات نرخ آتی FOMC را دوباره ارزیابی کنند.

انتشار داده های ناامیدکننده اقتصاد کلان اخیر و کاهش متوسط ​​انتظارات تورمی بلندمدت دانشگاه میشیگان باعث شد که سرمایه‌گذاران از پیش‌بینی برای افزایش ۱۰۰ واحدی در ماه جولای با وجود آمارهای تورمی بالا، خودداری کنند.

در این مرحله، افزایش 100 واحدی در نرخ بهره یک غافلگیری قابل توجه هاوکیش از جانب فدرال رزرو خواهد بود و باعث افزایش نرخ دلار خواهد شد. اگر فدرال رزرو همانطور که انتظار می رود افزایش 75 واحدی را انتخاب کند، فعالان بازار به دنبال سرنخ های جدیدی در مورد افزایش در ماه سپتامبر خواهند بود. در صورتی که بانک مرکزی ایالات متحده متعهد به افزایش حداقل 75 واحد دیگر در ماه سپتامبر شود، دلار می تواند تقویت شود زیرا قیمت بازار به احتمال 44 درصدی برای افزایش 150 واحدی در دو جلسه بعدی اشاره می کند. در آن سناریوی هاوکیش، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده احتمالاً کشش پیدا کرده و بر XAUUSD تأثیر می گذارد.

از سوی دیگر، در صورتی که فدرال رزرو افزایش خطر رکود اقتصادی را بپذیرد و نگرانی های خود را از بدتر شدن شرایط در بازار مسکن ابراز کند، دلار آمریکا در برابر رقبای خود ضعیف می شود. احتمال افزایش 50 واحدی در ثانیه در ماه سپتامبر نیز به عنوان یک تحول بزرگ تلقی می شود و در را برای یک سطح بالاتر قیمت اونس طلا باز می کند.

روز پنجشنبه هفته پیش رو، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده اولین برآورد خود را از رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم منتشر خواهد کرد. بازارها انتظار دارند که پس از انقباض 1.6 درصدی ثبت شده در سه ماهه اول، اقتصاد ایالات متحده 0.9 درصد رشد کند. پیش بینی واکنش بازار پس از رویداد فدرال رزرو دشوار است، اما احتمالاً قابل پیش‌بینی است که داده های بهتر از انتظار باعث افزایش نرخ دلار و داده های ضعیف تاثیر برعکس خواهد گذاشت.

شایان ذکر است که 2.7 درصد به عنوان سطح حمایت قابل توجه برای بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده است. در صورتی که این سطح دست نخورده باقی بماند، بازدهی می تواند افزایش یافته و صعود طلا را محدود کند.

در نهایت، داده‌های هزینه‌های شخصی و درآمد شخصی ماه ژوئن، در کنار شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی (PCE) توسط فعالان بازار پیش از آخر هفته به دقت رصد خواهد شد.

تقویم اقتصادی از 25 تا 29 جولای
رویدادهای مهم اقتصادی از 25 تا 29 جولای به وقت ایران

برای بررسی تمام رویدادهای اقتصادی هفته آینده به وقت ایران به تقویم اقتصادی فارکس مراجعه نمایید.

چشم انداز فنی اونس طلا

به گزارش تجارت آفرین در تحلیل تکنیکال طلا، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه برای اولین بار در دو هفته گذشته به بالای 30 صعود کرد که نشان می دهد طلا بالاخره شرایط فروش بیش از حد خود را اصلاح کرده است. بهبود فنی می تواند تا زمانی که RSI روزانه به 50 برسد ادامه یابد.

نمودار اونس طلا جولای
نمودار تحلیل تکنیکال اونس طلا برگرفته از سایت تجارت آفرین

در روند صعودی، نرخ 1750 دلاری (SMA 20 روزه) به عنوان سطح مقاومت اولیه جلوتر از 1780 دلار، جایی که فیبوناچی اصلاحی 23.6% آخرین روند نزولی و خط روند نزولی با هم تطبیق می یابد. بسته شدن روزانه بالاتر از 1780 می تواند به عنوان یک پیشرفت صعودی قابل توجه تلقی شود و در را برای سودهای اضافی به سمت 1800 دلار باز کند.

از جنبه نزولی، 1700 دلار (سطح روانی) قبل از 1680 دلار (پایین ترین سطح 21 ژوئیه، سطح ایستا از مارس 2021) و 1670 دلار (سطح ایستا از می 2020) حمایت کلیدی را تشکیل می دهد.

تماشا کنید: آموزش رایگان فارکس


تحلیل هفتگی اونس طلا، سرنوشت طلا در دستان فدرال رزور


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید