بازار فارکس امروز – افزایش ارزش دلار پس از جلسه فدرال رزرو

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

شاخص دلار آمریکا DXY دوباره تقویت شد. یکی از دلایل تقویت دلار، نگرانی در مورد نکول احتمالی بدهی ایالات متحده پس از آن است که فیچ، یک شرکت رتبه بندی، رتبه بندی بدهی “AAA” ایالات متحده را در معرض دید منفی قرار داد. این پیشرفت منجر به افزایش تقاضا برای دارایی های امن از جمله دلار آمریکا شده است.

شاخص دلار آمریکا (DXY) در برابر سبدی متشکل از شش همتای اصلی با حدود 0.2 درصد افزایش به 104.05 رسید و به بالاترین سطح از 17 مارس رسید.

شاخص دلار امریکا DXY

علاوه بر این، دلار از کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو سود برده است. علیرغم اقدامات سختگیرانه قبلی بانک مرکزی، اقتصاد ایالات متحده در مقایسه با نشانه های کاهش رشد اقتصادی در اروپا و چین انعطاف پذیر باقی مانده است. وضعیت نابسامان اقتصادی در این مناطق باعث شده است که واحدهای پولی آنها مانند یورو و یوان چین به پایین‌ترین سطح چند ماهه خود در برابر دلار برسد.

یورو به دلار EUR/USD

یورو در برابر دلار به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود رسید، در حالی که پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح خود از آوریل تاکنون کاهش یافت. دلار همچنین در برابر ین ژاپن به قوی ترین سطح خود از نوامبر رسیده است. یوان چین به پایین ترین حد در شش ماه گذشته رسید که نشان دهنده شاخص های اقتصادی ناامیدکننده و عدم مداخله بانک خلق چین (PBoC) برای حمایت از این ارز بود.

یورو (EURUSD) حدود 0.1 درصد کاهش یافت و به 1.0733 دلار رسید که پایین ترین سطح دو ماهه خود را بازگرداند.

پوند به دلار GBP/USD

استرلینگ (GBPUSD) با 0.2 درصد کاهش به 1.2332 دلار رسید که ضعیف ترین سطح از 3 آوریل است.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

در برابر ین (USDJPY)، دلار به قوی ترین سطح خود از 30 نوامبر در 139.705 رسید.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

دلار استرالیا به ویژه تحت تأثیر ضعف اقتصادی چین به دلیل روابط تجاری نزدیک بین دو کشور قرار گرفته است. دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا به کمترین میزان در 6 ماه و نیم ماه گذشته رسید. دلار استرالیا (AUDUSD) به 0.65235 دلار به پایین ترین سطح 6 و نیم ماهه رسید.

دلار نیوزیلند نیز پس از اتخاذ مواضع بانک مرکزی این کشور که منجر به کاهش قابل توجه ارزش آن شد، با فشار نزولی مواجه شد.دلار نیوزیلند (NZDUSD) 0.4% کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود از اواسط نوامبر به 0.6082 دلار رسید.

از نظر سیاست های پولی، معامله گران بازار پول ایالات متحده انتظارات خود را برای کاهش نرخ های فدرال رزرو تعدیل کرده اند. احتمال کاهش نرخ بهره کاهش یافته است، به طوری که اکنون انتظارات حاکی از کاهش یک چهارم واحدی در ماه دسامبر در مقایسه با برآوردهای قبلی تا 75 واحد پایه است. علاوه بر این، احتمال افزایش یک چهارم واحدی دیگر نرخ بهره در ماه ژوئن وجود دارد که برخی از مقامات فدرال رزرو در واکنش به افزایش نرخ تورم مصرف کننده از هدف 2 درصد، موضع تندروانه تری اتخاذ می کنند.

حرکت آتی دلار آمریکا و سایر ارزها به عوامل مختلفی از جمله حل مسئله سقف بدهی ایالات متحده، داده های اقتصادی چین و اروپا و اقدامات بانک های مرکزی مانند فدرال رزرو و بانک خلق بستگی دارد.

یوان چین (USDCNH) در بازار فراساحلی به 7.0879 در هر دلار کاهش یافت و به پایین ترین حد خود در شش ماه گذشته رسید.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید