کاهش دلار و ثبات یورو در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا

Dollar Slips, Euro Stabilizes Ahead of EU Summit, ECB Meeting

اخبار فارکس: دلار آمریکا در روز چهارشنبه کاهش یافت، در حالی که یورو در آستانه نشست اضطراری اتحادیه اروپا در این هفته و همچنین آخرین نشست سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا شاهد حمایت کمی بود.

در حدود ساعت 11:20 دقیقه به وقت تهران، شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، 0.1% کاهش یافت و در 98.983 معامله شد، درست زیر اوج اخیر 22 ماهه در 99.090.

با اعلام نشست اضطراری اتحادیه اروپا که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود، EUR/USD نیز 0.2% افزایش یافت و به 1.0922 رسید و تا حدودی از پایین ترین سطح 22 ماهه دوشنبه 1.0806 بهبود یافت.

مرتبط: کسب درآمد از فارکس به زبان ساده

“این نشست به دنبال ابتکار سال گذشته است که جهت بررسی بدهی مشترک، برای تامین مالی یک بسته اضطراری 1.8 تریلیون یورویی (2 تریلیون دلاری) بود. مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در Bannockburn گلوبال فارکس، گفت: جزئیات هنوز در حال بررسی است، اما به نظر می رسد که چشم انداز این نشست به حمایت از یورو کمک می کند و اسپرد بین اوراق قرضه اصلی و حاشیه ای را کاهش می دهد.

در این شرایط بانک مرکزی اروپا نیز روز پنجشنبه تشکیل جلسه می‌دهد و سیاست‌گذاران ممکن است افزایش نرخ‌ بهره را تا اواخر سال به تعویق بیندازند. دلیل این تعویق احتمال کاهش رشد در اروپا در سال جاری با افزایش قیمت کالاها است.

این موضوع در تضاد با تصمیم احتمالی فدرال رزرو در جلسه هفته آینده است. پاول، رئیس فدرال رزرو، از افزایش یک چهارم واحدی نرخ بهره حمایت می کند. او در هفته گذشته به کنگره گفته بود اگر تورم کاهش نیابد، بعداً با شدت بیشتری حرکت خواهد کرد.

ایالات متحده اواخر روز سه شنبه اقدام به ممنوعیت واردات نفت روسیه کرد، کاری که اکثر متحدان اروپایی امریکا به ویژه آلمان با توجه به وابستگی زیاد خود به مسکو، قادر به انجام آن نیستند.

مرتبط: پنج نکته برای معامله وقتی که صدای توپ شنیده می شود

در کنار مجاورت جغرافیایی و همبستگی متفاوت با شرایط بحرانی، افزایش قیمت‌ انرژی نیز چیزی است که باعث ایجاد واگرایی زیاد بین دلار (امریکا تا حد زیادی از انرژی مستقل است) و اکثر ارزهای اروپایی (منطقه تا حد زیادی به روسیه وابسته است) شده است.

در مناطق دیگر،USD/JPY حدود 0.2% بالاتر و در 115.84 معامله شد، GBP/USD  نیز 0.1% افزایش یافت و به 1.3119 رسید،  نزدیک به پایین ترین سطح در 16 ماه گذشته و AUD/USD با 0.4% رشد به 0.7294 رسید. دلیل رشد: فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا، اعلام کرد که افزایش نرخ بهره در سال جاری “محتمل” است.

در بازار فراساحلی و قبل از شروع مجدد معاملات ارزی در مسکو در روز چهارشنبه، روبل روسیه در مقابل دلار  11 درصد بالا رفت و به 117.3550 رسید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید