پنج نکته برای معامله وقتی که صدای توپ شنیده می شود

پنج نکته برای معامله وقتی که صدای توپ شنیده می شود
  • نوسانات زیاد ناشی از جنگ روسیه و اوکراین به معنای کاهش لوریج در معاملات است.
  • گسترش دامنه معاملات برای جلوگیری از خروج اشتباه از معامله ضروری است.
  • اصلاح پارامترهای نوسانگرها برای تنظیم با شرایط بحرانی مورد نیاز است.
  • معامله با روند هرگز به اندازه اکنون اهمیت نداشته است.
  • آمادگی برای یک برگشت احتمالی نیز مهم است.

پیش بینی جهت بازار به دلیل جنگ روسیه و اوکراین بسیار دشوار شده است. در این دوره چه استراتژی می توانم اتخاذ کنم؟ این سوال در این شرایط بحرانی بسیار حائز اهمیت است.

در اینجا پنج نکته و همچنین سه معامله کلاسیک وجود دارد:

1) لوریج کمتر: از آنجایی که نوسانات بسیار بالاتر از حد معمول است، بهتر است از  لوریج کمتر از حد معمول استفاده کنید. اگر رفتار بازار به طور ناگهانی تغییر کند، می تواند یک نقطه توقف ضرر را در عرض چند ثانیه از بین ببرد و در ادامه دوباره در مسیر اصلی حرکت کند. ریسک کمتر از حد معمول بخصوص برای معامله گران جدید پیشنهاد میشود – از دست دادن پول یک چیز است، فراموش کردن درسهای گذشته  حتی دردناک تر است.

مرتبط: آموزش کامل تحلیل تکنیکال، بهترین استراتژی معاملات

2) گسترش دامنه: نکته دیگر این است که معاملات را با دامنه های گسترده تر انجام دهید – افزایش گسترش دامنه یعنی حفظ نسبت ریسک به پاداش و در عین حال افزایش نقاط توقف ضرر و کسب سود. با توجه به افزایش فعلی نوسانات، معاملات احتمالاً سریعتر از زمان‌های عادی انجام می‌شوند. همانطور که ولادیمیر لنین گفت: «دهه‌هایی هستند که در آن هیچ اتفاقی نمی‌افتد، و هفته‌هایی وجود دارد که درآن دهه‌ها اتفاق می‌افتد» – اکنون همه چیز سریع است، و بسیار مهم است که بزرگ فکر کنیم.

3) تنظیم نوسانگر: رویکرد خود در مورد قرار گرفتن در نواحی خرید و فروش افراطی را موقتا تغییر دهید. اگر فردی از شاخص قدرت نسبی در نمودار 4 ساعت استفاده کند، با استفاده از 14 شمع و با استفاده از باندهای 30 و 70 متوجه شود که دارایی در بازه خرید یا فروش افراطی قرار گرفته است. بنابراین زمان آن رسیده است که آنها را به 20 و 80 افزایش دهیم و شاید حتی بازه زمانی را گسترده تر کنیم. قرار گرفتن در نواحی خرید و فروش افراطی در زمان های بحرانی و جنگ ممکن است طولانی شود.

4) در روند معامله کنید: در حالی که نوسانات دیوانه کننده هستند، همیشه منطقی به نظر می رسد که به نمودارهای گسترده تر در بازه های زمانی بلند مدت تر را ببینید. باوجود اینکه که معاملات فارکس هرگز یک خیابان یک طرفه نیست،ولی حرکت با روند بیشتر از مخالفت با آن منطقی است.

روندهای امروز چیست؟ دلار امن تقاضای زیادی دارد. در حالی که منطقه یورو بیش از هر منطقه دیگری در معرض جنگ است. بنابراین شورت کردن EUR/USD معامله خوبی است. با این وجود مراقب معاملات متقابل باشید.

همینطور معامله لانگ روی طلا پیشنهاد میشود. شاید وضعیت این فلز گرانبها به عنوان یک محافظ در برابر تورم قابل بحث باشد، ولی جذابیت آن برای معامله گران جای شکی ندارد. معاملات خرید یا لانگ روی XAU/USD در شرایط بحرانی محل امنی برای تریدرها است.

مرتبط: تحلیل طلا در فارکس; نکاتی برای معامله نماد طلا XAU

معاملات مناسب دیگر نفت است روسیه حدود 10 درصد از “طلای سیاه” جهان را تولید می کند. حتی قبل از جنگ در اکراین، جهان به سرعت از کووید بهبود می یافت در حالیکه عرضه نفت به سرعت انجام نمی شد. جنگ فقط آتش معاملات را افزایش داد. نوسانات نفت خام وحشی است، اما روند روشن است – به سمت بالا.

5) آمادگی برای معکوس: ذکر این نکته ضروری است که اگر بر سر آتش بس گسترده توافق شود، یا اگر جنگ به روش دیگری مانند عقب نشینی نیروهای روسیه یا فروپاشی دولت اوکراین پایان یابد، روند فعلی می تواند معکوس شود. این در نهایت اتفاق خواهد افتاد، اما شاید غیرممکن باشد که بتوان زمان آن را پیش بینی کنیم.

منبع

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید