مذاکرات صلح شکست خورد، باز خرید سهام آمازون، CPI امریکا

Peace Talks Fail, Amazon Buyback, U.S. CPI - What

اخبار فارکس: مذاکرات صلح بین وزرای خارجه روسیه و اوکراین بدون پیشرفت قابل مشاهده تمام شد و به سرخوشی روز چهارشنبه پایان داد.

بریتانیا فهرست تحریم های خود را به رومن آبراهاموویچ و اولگ دریپااسکا گسترش می دهد.

با قطع ارتباط Rio Tinto با شریک سرمایه گذاری مشترک خود، Rusal، قیمت آلومینیوم به شدت افزایش یافت. قیمت نفت نیز دوباره افزایش یافت.

آمازون تقسیم سهام و یک خرید بزرگ را اعلام می کند.

انتظار می رود تورم ایالات متحده در ماه فوریه به بالاترین حد خود در 40 سال اخیر برسد، در حالی که بانک مرکزی اروپا جلسه سیاست گذاری منظم خود را به پایان می رساند.

اینها چیزهایی است که شما باید در بازارهای مالی در روز پنجشنبه، 10 مارس بدانید.

مرتبط: بهترین اندیکاتور برای سیگنال خرید و فروش – بهترین اندیکاتورها کدام هستند ؟

1- مذاکرات صلح بدون پیشرفت شکست می خورد

با مذاکرات وزرای خارجه اوکراین و روسیه پس از گذشت تنها دو ساعت، سرخوشی بازار جهانی کاهش یافت.

دیمیترو کولبا از اوکراین اعلام کرد که روسیه خواهان تسلیم کامل اکراین است، در حالی که سرگئی لاوروف از روسیه گفت که به نظر می‌رسد اوکراین تنها خواهان برگزاری جلسات است نه چیزی دیگر. او اضافه کرد که “ما به اوکراین حمله نکردیم.” لاوروف در واکنش به حمله به یک واحد زایمان در ماریوپول گفت روسیه سه روز پیش به سازمان ملل گفته بود که این مکان تخلیه شده و توسط پرسنل نظامی اوکراینی تصرف شده است. اوکراین می گوید 3 نفر از جمله یک کودک شش ساله در حمله هوایی به ساختمان کشته شدند.

در جاهای دیگر، بریتانیا سرانجام فهرست تحریم‌های خود را گسترش داد و شامل الیگارشی‌هایی از جمله مالک باشگاه فوتبال چلسی و همچنین اولگ دریپااسکا، مدیر اجرایی سابق غول آلومینیومی Rusal شد. Rusal ضربه مضاعفی خورد زیرا Rio Tinto اعلام کرد که دیگر بوکسیت را به یک پالایشگاه کلیدی در ایرلند عرضه نخواهد کرد. پس از آن سهام Rio Tinto بیش از 5 درصد افزایش یافت.

مرتبط: تحلیل طلا در فارکس; نکاتی برای معامله نماد طلا XAU

2- تورم در ایالات متحده به بالاترین حد خود در 40 سال اخیر خواهد رسید. مجلس لایحه هزینه ها را تصویب می کند

با توجه به افزایش قیمت انرژی و کالاها تا کنون در این ماه، انتظار می‌رود که تورم در امریکا در فوریه به 7.9 درصد برسد، بالاترین رقم جدید در 40 سال گذشته.

در روز چهارشنبه، مجلس نمایندگان بالاخره بودجه 1.6 تریلیون دلاری دولت فدرال را تصویب کرد.

وضعیت اضطراری در اوکراین و تمایل به جلب حمایت دو حزب به معنای افزایش هزینه‌های دفاعی امریکا است. هزینه های دفاعی تا قبل از این در کمترین میزان از زمان جنگ جهانی دوم بود.

این بسته همچنین 13.6 میلیارد دلار کمک مالی برای اوکراین در نظر گرفته است.

3- بانک مرکزی اروپا با مشکل رکود تورمی دست و پنجه نرم می کند

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پس از آخرین جلسه سیاست گذاری بانک، روز پنجشنبه جلسه خود را برگزار خواهد کرد.

بانک مرکزی اروپا با یک نرخ تورم بی سابقه مواجه است، زیرا قیمت های انرژی در حال رکورد زدن هستند و ممکن است که تورم را برای مدت طولانی تر از آنچه قبلا تصور می شد بالاتر از نقطه هدف نگه دارد.

نشست سران اتحادیه اروپا نیز همزمان در حال برگزاری است. رویترز گزارش داد که طرح فرانسه برای تمدید استقراض مشترک برای پوشش نیازهای آتی هزینه های دفاعی و انرژی مورد بحث قرار میگیرد.

4- سهام قرمز باز شد. بازخرید سهام آمازون، چشم ها به درآمد اوراکل

بازارهای سهام ایالات متحده در حال کاهش هستند، زیرا سرخوشی در مورد چشم انداز پایان سریع جنگ در اوکراین کم رنگ شده است.

تا ساعت 6:15 صبح به وقت شرقی (1115 به وقت گرینویچ)، 288 واحد یا 0.9 درصد کاهش یافت، در حالی که قرارداد 0.9 درصد و قرارداد 1.2 درصد کاهش یافت. سه شاخص اصلی نقدی در روز چهارشنبه با انتشار خبر نشست لاوروف-کوله‌با بین 2 تا 3.6 درصد افزایش یافتند.

آمازون پس از بسته شدن بازار در روز پنج‌شنبه، بازخرید 10 میلیارد دلاری و تقسیم سهام 20 به 1 را اعلام کرد، و همچنین Oracle امروز پس از بسته شدن بازار گزارش فصلی خود را ارائه میدهد.

مرتبط: S&P 500 آماده ورود به یک بازار نزولی است

5- با مخالفت امارات متحده عربی در مورد افزایش تولید، نفت دوباره افزایش یافت

قیمت نفت خام دوباره به شدت افزایش یافت، زیرا چشم انداز صلح زودهنگام کم رنگ شد و امارات متحده عربی با افزایش تولید و خروج از سطح تولید اوپک پلاس مخالفت کرد.

وزیر انرژی عراق همچنین پایبندی کشورش به این پیمان را تکرار کرد. ذخایر آمریکا هفته گذشته بار دیگر کاهش یافت زیرا قیمت های بی سابقه بنزین نتوانست کاهش قابل توجهی در مصرف ایجاد کند.

تا ساعت 6:25 صبح به وقت اروپا، معاملات آتی با 3.4 درصد افزایش به 112.40 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که با 4.3 درصد افزایش به 115.89 دلار در هر بشکه رسید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید