پوتین: به فروش نفت به کشورهای غیردوست احترام می‌گذاریم – قیمت نفت سقوط کرد

اخبار نفت: پس از اینکه ولادیمیر رئیس جمهور روسیه گفت روسیه فروش انرژی خود را به همه مشتریان خود، حتی آنهایی که مسکو را به خاطر جنگ علیه اوکراین مجازات کرده اند، احترام خواهد گذاشت، قیمت نفت برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

اخبار نفت: پس از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت روسیه فروش انرژی خود را به همه مشتریان خود، حتی آنهایی که مسکو را به خاطر جنگ علیه اوکراین مجازات کرده اند، احترام خواهد گذاشت، قیمت نفت برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

«ما به تعهدات خود در زمینه انرژی پایبند خواهیم بود. جای تعجب است که ما این کار را انجام می دهیم.» پوتین گفت که این تعهد شامل صادرات به «کشورهای غیردوست» نیز می شود. این کشورها از زمان حمله مسکو به اوکراین که در 24 فوریه آغاز شد، تحریم هایی را علیه مسکو وضع کرده اند.

مرتبط: معاملات آتی نفت خام: افزایش بیشتر همچنان محتمل است

روسیه حدود 10 درصد از عرضه جهانی نفت خام و 40 درصد گاز مورد نیاز اروپا را تامین می کند. امریکا در اقدام علیه کرملین بر سر اوکراین، سختگیرانه عمل کرده و واردات انرژی روسیه را ممنوع کرده است.

بقیه کشورهای غربی شامل اروپا، بریتانیا، کانادا و استرالیا تحریم های اقتصادی متعددی را علیه روسیه وضع کرده اند، در حالی که به طور خاص از اقداماتی علیه واردات انرژی از این کشور که بسیار به آن متکی هستند اجتناب می کنند.

مرتبط: قیمت نفت در بحران روسیه به ۱۳۰ دلار رسید، آمریکایی‌ها کمتر رانندگی می‌کنند

در واکنش به اظهارات پوتین، معیار جهانی نفت، 1.81 دلار یا 1.6 درصد کاهش یافت و به 109.33 دلار در هر بشکه رسید.

شاخص نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 2.68 یا 2.5 درصد کاهش به 106.02 دلار رسید.

جان کیلداف، یکی از همکاران صندوق تامین انرژی Again Capital مستقر در نیویورک، می‌گوید: «حاشیه معاملاتی بالاتر، برخی از صندوق‌های پوشش ریسک به دلیل استفاده از لوریج بالا را از بازی برنت حذف می‌کند».

افت نفت در روز پنج‌شنبه پس سقوط 13 درصدی جلسه قبل رخ داد – بدترین وضعیت از آوریل 2020، زمانی که بازارهای جهانی نفت خام با شروع همه‌گیری ویروس کرونا نابود شدند.

سقوط روز چهارشنبه پس از آن رخ داد که یوسف العتیبه، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن گفت که تولیدکننده شماره دو انرژی در خلیج فارس “از افزایش تولید نفت حمایت می کند” تا به افزایش عرضه و کاهش قیمت ها برای کشورهای مصرف کننده که با تورم شدید دست و پنجه نرم می کنند، کمک کند.

احسان عبدالجبار اسماعیل، وزیر نفت عراق گفت که او همچنین با افزایش تولید موافق است، در صورتی که این خواست اوپک پلاس باشد.

اوپک پلاس چیست ؟

 ائتلاف 23 کشور تولیدکننده نفت، که 13 کشور اصلی اوپک به رهبری عربستان سعودی را با 10 کشور دیگر که توسط روسیه هدایت می شود.

با این حال، وزارت انرژی امارات متحده عربی روز پنجشنبه بیانیه سفیر اوتایبا را پس گرفت و گفت تعهد این کشور به اوپک پلاس تغییر نخواهد کرد و هیچ اقدام یکجانبه ای از سوی آن برای افزایش عرضه نفت انجام نخواهد شد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید