چشم انداز یورو ایده آل نیست

چشم اندازهای یورو ایده آل نیست - NBF

پس از عملیات ویژه روسیه در اوکراین، عوامل ژئوپلیتیکی باعث تضعیف یورو شده است. عواملی از جمله افزایش شدید قیمت انرژی و  عدم امکان احتمالی، برای افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) در سال جاری تضعیف یورو را تشدید کرده است. اقتصاددانان بانک ملی کانادا گزارش می دهند که تورم در اروپا شتاب گرفته است و افزایش قیمت کالاها این منطقه را در شرایط سختی قرار خواهد داد.

یورو کاهش یافته به نفع هیچ کس نیست ه آل نیست

اتکای اروپا به گاز روسیه قابل توجه است و به همین دلیل چشم اندازهای رشد منطقه یورو در معرض تهدید قرار دارد و احتمال رکود در حال افزایش است.

مرتبط: رکود تورمی در اروپا، یورو را به زیر برابری در مقابل فرانک سوئیس رساند

بازار انتظاری برای افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا در سال جاری ندارد. اما این مسیر قطعی نیست. تورم در اروپا با افزایش 5.8 درصدی قیمت‌ها در سال گذشته، همچنان به افزایش خود ادامه می‌دهد. در چنین شرایطی، نمی توان به طور کامل نیاز به سیاستهای انقباظی را نادیده گرفت. یورو کاهش یافته و ضعیف مطمئنا ایده آل نیست زیرا باعث تورم در قیمت ها میشود.

در حالی که حل‌وفصل سریع مشکلات احتمال وقوع سناریوی بالا را کاهش می‌دهد و شاید به معنای صعود برای یورو باشد، اما چنین سیگنال هایی اکنون وجود ندارد و این میتواند منجر به اختلالات بیشتر در بازارهای اروپایی شود.

منبع

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید