شاخص S&P به دلیل ترس از تورم ناشی از جنگ سقوط کرد

S&P 500 Slumps on Fears War-Fueled Inflation to Dent Global Economy

اخبار بورس امریکا: شاخص S&P روز دوشنبه حدود 3% سقوط کرد، زیرا درگیری روسیه و اوکراین منجر به افزایش قیمت نفت به بالاترین حد در 14 سال گذشته شد و این نگرانی را ایجاد کرد که تورم بالا بیش از حد انتظار باقی بماند و رشد اقتصادی را از مسیر خارج کند.

مرتبط:بزرگترین بازارهای بورس دنیا در سال ۲۰۲۲

دور سوم مذاکرات اوکراین و روسیه در حالی به پایان رسید که هر دو طرف نشان دادند که پیشرفت کمی در جستجوی راه حلی برای درگیری حاصل شده است. ناکامی در دستیابی به پیشرفت، نگرانی ها را در مورد تأثیر اقتصادی افزایش قیمت کالاها از جمله گندم، ذرت، نیکل و نفت افزایش داد.

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد در حال بررسی تحریم نفت و گاز روسیه است، قیمت نفت به بالاترین سطح خود از سال 2008 رسید.

این امید وجود دارد که ایالات متحده و ایران به یک توافق هسته ای جدید دست یابند که بشکه های نفت مورد نیاز ایران را وارد بازار کند، اما عرضه بالقوه نفت ایران برای جبران خطر از دست دادن نفت روسیه کافی نیست.

Commerabank در یادداشتی اعلام کرد: ایران می تواند تا 2.5 میلیون بشکه در روز صادر کند، با این حال صادرات نفت خام روسیه در مجموع 4.6 میلیون بشکه در روز است.

افزایش قیمت نفت به سهام شرکت های هواپیمایی نیز آسیب زد، زیرا انتظار میرود هزینه های سوخت بالا، بر رشد این صنعت تاثیر بگذارد. خطوط هوایی دلتا Delta Air Lines، خطوط هوایی آمریکا  American Airlines در بورس نزدک و خطوط هوایی یونایتد United Airlines متحمل خسارات سنگین شدند.

مرتبط: تفاوت بین فارکس و بازار سهام – کدام بازار : فارکس یا بورس سهام

سهام شرکت های Retail بیشترین کاهش را در بخش‌ها به خود اختصاص داد. دلیل این کاهش قیمت، نگرانی‌ها مبنی بر اینکه احساسات  سرمایه‌گذاران در اروپا بر رشد سهام‌های مد و پوشاک لوکس ایالات‌متحده تأثیر می‌گذارد است.

Tapestry، Ralph Lauren ،PVH لیست شده در بورس نیویورک با کاهش بیش از 15٪ مواجه شدند.

Wedbush رتبه Ralph Lauren و PVH را از عملکرد خوب به عملکرد خنثی کاهش داد زیرا هر دو شرکت “بسیار متکی” به رشد اروپا هستند، که احتمالاً از درگیری اوکراین و روسیه آسیب خواهد دید.

فروش در سهام شرکتهای بانکی نشانی از پایان نداشت. بانک های منطقه ای از جمله Synchrony Financial ، SVB Financial  و بانک Signature همچنان به ریزش خود ادامه می دهد، در حالی که بانک های بزرگ بورس نیویورک مانند Bank of America  و ولز فارگو  نیز عمیقا در قرمز بودند.

Mandiant  با گزارش هایی مبنی بر اینکه Alphabet  یا گوگل در حال مذاکره برای خرید این شرکت امنیت سایبری است، بیش از 16 درصد افزایش یافت.

مرتبط: مزایای بازار فارکس; چرا باید در بازار فارکس معامله کنیم؟

به نظر می رسد بازار – با زیان بیش از 10٪ نسبت به اوج اخیر خود – در تلاش است تا به سطح مقاومتی برای خود پیدا کند و به کف خود برسد.

جانی مونتگومری اسکات: «اینکه سهام شرکتهای کوچک شروع به پایین آمدن می‌کنند نشانه مثبتی است که سهام بازار ایالات متحده اکنون به‌طور جدی به دنبال نوعی کف قیمت هستند.»

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید