به دلیل تعهد آلمان به خرید نفت روسیه، قیمت نفت کمی کاهش یافت

Crude Falls to Intraday Low as Germany Commits to Keep Buying  Russian Oil

اخبار فارکس : قیمت نفت خام به پایین ترین حد خود در روز کاهش یافت و قیمت گاز طبیعی اروپا پس از آن که اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که بزرگترین اقتصاد اروپا راهی جز ادامه خرید نفت و گاز روسیه ندارد، کاهش یافت.

شولتز در بیانیه‌ای مطبوعاتی که تأیید می‌کند آلمان به معامله با شرکت‌های انرژی روسیه ادامه می‌دهد، گفت: «در حال حاضر منبع تأمین انرژی برای گرمایش، جابجایی، تولید برق و صنعت به هیچ وجه نمی‌تواند تغییر کند».

پس از آنکه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز یکشنبه گفت که ایالات متحده در حال گفتگو با متحدان اروپایی خود در مورد  تحریم های کامل تر، که خرید نفت و گاز روسیه را شامل شود است، قیمت نفت خام به بالاترین حد خود از سال 2008 رسید. همچنین قیمت آتی گاز طبیعی اروپا تقریباً دو برابر شد و به بالاترین حد خود در روز گذشته رسید،

مرتبط: بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان ۲۰۲۲

از آنجایی که روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده انرژی در جهان است، این اظهارات باعث تلاش برای عرضه جایگزین شد، و قیمت‌ها به بیش از 130 دلار در هر بشکه و تا 345 یورو در هر مگاوات ساعت، معادل 460 دلار در هر بشکه نفت افزایش یافت.

پس از اظهارات شولز، نفت خام در حدود 117.60 دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به قیمت بسته روز جمعه تنها 1.7 درصد افزایش نشان میدهد . قرارداد TTF آوریل به 261 یورو در مگاوات ساعت کاهش یافت – که همچنان 36 درصد در روز افزایش داشت.

شولتز گفت که آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا “ماهها به طور فشرده برای ایجاد جایگزینی برای انرژی روسیه کار می کنند، اما نمی توان به سرعت به آن دست یافت.”

مرتبط: ۵ محرک اصلی بازار فارکس؛ از نرخ بهره تا آپشن ها

آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته طرحی 10 ماده‌ای منتشر کرد که بر اساس آن این اندیشکده مستقر در پاریس اعلام کرد که اتحادیه اروپا می‌تواند نیاز گاز روسیه را از 155 میلیارد متر مکعب در سال گذشته به 105 میلیارد متر مکعب در سال جاری کاهش دهد – و همچنان تأسیسات ذخیره‌سازی گاز خود را دوباره پر کند. برای اطمینان از امنیت منابع در زمستان آینده. این سازمان از اتحادیه اروپا خواست تا سرعت تنوع بخشیدن به منابع دیگر کشورها، به ویژه از طریق رشد سریع بازار جهانی گاز طبیعی مایع، و همچنین تسریع برنامه‌های موجود برای نصب بیشتر منابع انرژی تجدیدپذیر در داخل و بهبود بهره‌وری انرژی ساختمان‌ها را افزایش دهد.

مرتبط:‌ ساعت باز شدن بازار فارکس به وقت ایران; بهترین زمان ترید در فارکس

موضوع تامین انرژی به صراحت از بسته اصلی تحریم های آمریکا و اروپا حذف شد تا آسیبی به اقتصاد اروپا وارد نشود. این قاره حدود 10 درصد نفت و یک چهارم گاز طبیعی خود را از شرکت هایی که در نهایت تحت کنترل دولت ولادیمیر پوتین هستند، تامین می کند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید