رکود تورمی در اروپا، یورو را به زیر برابری در مقابل فرانک سوئیس رساند

رویترز به دلیل شوک رکود تورمی، یورو را به زیر برابری در برابر فرانک سوئیس کاهش داد

اخبار فارکس: لندن (رویترز) – یورو برای اولین بار در هفت سال گذشته در روز دوشنبه برای مدت کوتاهی به زیر برابری در برابر فرانک سوئیس رسید و در برابر دلار در پایین ترین سطح 22 ماه اخیر خود رفت. دلیل آن افزایش قیمت نفت و نگرانی ها از رکود تورمی است که می تواند اروپا را تحت تأثیر قرار دهد.

درگیری در اوکراین و تحریم‌های شدید بین‌المللی بر مسکو باعث کاهش دارایی‌های روسیه شده است در حالی که قیمت‌های صادرات این کشور مانند فلزات گرانبها، نفت و گاز در زمانی که اقتصاد جهانی از قبل با فشارهای تورمی دست و پنجه نرم می‌کرد، افزایش یافت.

اروپا آسیب پذیرترین منطقه در بحران اکراین است زیرا 40 درصد از گاز مصرفی خود را از روسیه وارد می کند. نرخ یورو به طور فزاینده ای با قیمت نفت مرتبط شده است – هر چه نفت بالاتر می رود، یورو بیشتر سقوط می کند زیرا سرمایه گذاران از تورم و ضربه بیشتر به اقتصاد نگران هستند.

مرتبط: نحوه ورود به دنیای فارکس – ثبت نام در فارکس چگونه است

در اوایل معاملات لندن در روز دوشنبه، نرخ EUR/USD تا 0.5 درصد کاهش یافت و به 1.0874 دلار رسید، در فاصله قابل توجهی از پایین ترین سطح 1.0822 دلار در تجارت آسیا که پایین ترین سطح از می 2020 است.

از زمانی که روسیه «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را آغاز کرد، یورو تقریباً 4 درصد درمقابل دلار کاهش یافته است و فاصله چندانی با آزمایش 1.0636 دلار در سال 2020 را ندارد.

قیمت نفت روز دوشنبه بار دیگر افزایش یافت زیرا خطر تحریم آمریکا و اروپا بر روی نفت روسیه و تاخیر در مذاکرات ایران باعث شد قیمت ها به بالاترین سطح از سال 2008 افزایش یابد.

یک استراتژیست فارکس در یکی از بانک های اروپایی در لندن می گوید: «این امر باعث افزایش تقاضا برای دلار و فرانک سوئیس نیز می شود.»

“افزایش قیمت کالاها، خطر یک رکود تورمی را برای منطقه یورو افزایش می دهد و چشم انداز سیاست بانک مرکزی اروپا را پیچیده می کند.”

همچنین یورو به پایین ترین سطح 15 ماهه خود یعنی  124.39 در مقابل ین ژاپن رسید و در برابر پوند با 82.01 پنس به پایین ترین حد خود از اواسط سال 2016 رسید.

برای معامله در بازار فارکس و خرید جفت ارزها میتوانید از بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان استفاده کنید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید