بانک ملی سوئیس تعهد خود برای جلوگیری از افزایش فرانک را تجدید کرد

بانک ملی سوئیس در اظهارنظر نادر رویترز تعهد خود برای جلوگیری از افزایش فرانک را تجدید کرد

اخبار فارکس: زوریخ (رویترز) – بانک ملی سوئیس (SNB) روز دوشنبه تعهد خود را مبنی بر مداخله در بازارهای ارز برای جلوگیری از افزایش نرخ فرانک سوئیس پس از ورود به پناهگاه امن ناشی از درگیری اوکراین که برای مدت کوتاهی ارز را بالاتر از برابری یورو قرار داد، تکرار کرد.

با پناه بردن سرمایه گذاران به ارز سوئیس، نرخ مبادله یورو/فرانک یک شبه در آسیا به 0.9910 کاهش یافت. ارزش فرانک بالاترین سطح از ژانویه 2015 است، زمانی که بانک مرکزی سوئیس پیوند خود را با یورو لغو کرد.

بانک مرکزی در بیانیه ای اعلام کرد: در حال حاضر فرانک سوئیس به همراه دلار آمریکا و ین ژاپن به عنوان ارزهای قابل اعتماد مورد توجه سرمایه گذاران بازار فارکس است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «فرانک سوئیس همچنان از ارزش بالایی برخوردار است. SNB همچنان آماده است در صورت لزوم در بازار ارز مداخله کند.

این مداخله شفاهی اقدامی غیرعادی از سوی بانک مرکزی است که آخرین بار بیانیه‌ای جداگانه ارائه کرد و نگرانی‌های خود را در مورد افزایش ارزش فرانک پس از رأی بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا در سال 2016 نشان داد.

بانک ملی سوئیس گفت افزایش ارزش فرانک، خطری برای اقتصاد صادرات محور کشور سوئیس است، همچنین تاکیدی بر تفاوت تورم بین سوئیس و سایر کشورهای همسایه نیز داشت.

تورم قیمت مصرف کننده سوئیس در ماه فوریه به بالاتر از حد انتظار 2.2 درصد رسید که بالاترین سطح از سال 2008 است اما بسیار کمتر از سطح 5.8 درصد در منطقه یورو همسایه، بزرگترین بازار صادراتی سوئیس است.

بانک مرکزی به روز رسانی بعدی سیاست های پولی خود را در 24 مارس ارائه می کند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید