روبل روسیه در معاملات Offshore به پایین ترین حد خود رسید

روبل روسیه

اخبار فارکس: لندن (رویترز) – روبل روسیه در معاملات فراساحلی یا Offshore روز دوشنبه به پایین ترین حد خود رسید و بازارهای محلی در روسیه حداقل تا چهارشنبه برای معاملات تعطیل هستند.

بر اساس داده های Refinitiv، روبل پس از بسته شدن در قیمت 121.037 در روز جمعه، به 133.5 در برابر دلار کاهش یافت. در سکوی معاملاتی EBS، روبل تا 141.00 در برابر دلار کاهش یافت.

اسپرد خرید و فروش بین 10 تا 15 سنت بود که به بازار غیر نقدشونده فزاینده ای اشاره دارد.

معاملات در بورس MOEX مسکو قرار است تا روز چهارشنبه به دلیل تعطیلات بانکی بسته باشد.

در معاملات فارکس ، روبل بیش از 40 درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی از دست داده است و از زمان حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه که جرقه تحریم‌های گسترده پایتخت‌های غربی را به دنبال داشت، این کاهش نرخ به شدت افزایش یافت.

محدودیت‌های روسیه، وام‌دهندگان، شرکت‌ها و افراد کلیدی آن، و همچنین اقدامات متقابل از سوی مسکو، دارایی‌های روسیه را به طور فزاینده‌ای از بازارهای مالی جهانی حذف کرده و معامله هر گونه اوراق بهادار را برای سرمایه‌گذاران دشوار کرده است.

آرون هرد، مدیر ارشد پورتفولیوی ارز در Global Advisors در این باره می گوید: «بعد از تحریم ها، معامله روبل بسیار دشوار شده است.  نقدینگی ناپدید شده و بازارها بسیار بی ثبات شده اند.)

روسیه اقدامات خود در اوکراین را «عملیات ویژه» می‌خواند.

آخرین بار سهام در 25 فوریه در بورس مسکو معامله شد.

داده های IHS Markit نشان داد که معاوضه های نکول اعتباری پنج ساله در روسیه – که منعکس کننده هزینه بیمه قرار گرفتن در معرض بدهی های دولتی این کشور است – به رکورد 2619 واحد پایه در مقایسه با 1725 واحد پایه در روز جمعه افزایش یافت.

داد و ستد بدهی های مستقل روسیه به دلار و یورو متوقف شده است، به طوری که برخی از اوراق بهادار در حدود 20 سنت به دلار یا یورو هستند.

گابریل استرن، رئیس تحقیقات جهانی EM در Oxford Economics می‌گوید: «شرایط روسیه برای مدت طولانی و طولانی ادامه خواهد داشت و هیچ‌کس نمی‌خواهد با روبل ارتباطی داشته باشد.

فقط آن را بفروشید و ضرر کنید. شما باید تغییرات قیمت را اینگونه تعبیر کنید: در حال حاضر عرضه تقریباً بی نهایت و تقاضای بسیار کمی برای این دارایی ها وجود دارد. اکنون فقط موضوع واگذاری منظم دارایی های روسیه است.

سنج های نوسانات ضمنی روبل – معیاری برای افزایش یا کاهش تقاضا برای گزینه های ارز در برابر دلار – در نزدیکی بالاترین رکورد هفته گذشته باقی مانده اند، به طوری که شاخص یک هفته ای بالای 84 درصد و یک ماهه بالاتر از 94 درصد است.

سقوط روبل بر حجم معاملات نیز تاثیر گذاشته است. گردش مالی ارز روسیه در EBS در روز جمعه نسبت به پایان فوریه بیش از 80 درصد کاهش یافت.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید