پیشرفت اندک مذاکرات اوکراین، سهام شرکت های نفتی و بورس آسیا کاهش یافتند

به دلیل پیشرفت اندک مذاکرات اوکراین، سهام شرکت های نفتی و آسیا کاهش می یابد

اخبار بورس: به گزارش رویترز – قیمت نفت تقویت شد و سهام بورسهای آسیایی در روز سه شنبه کاهش یافتند. زیرا مذاکرات صلح اوکراین پیشرفت چندانی نداشت و چشم انداز ممنوعیت واردات نفت از روسیه باعث نگرانی سرمایه گذاران از تورم و کاهش رشد اقتصادی شد.

رویترز روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت جو بایدن، حتی اگر متحدان اروپایی این کار را نکنند، مایل است تحریم واردات نفت روسیه از سوی آمریکا را ادامه دهد.

مرتبط: قیمت نفت در بحران روسیه به ۱۳۰ دلار رسید، آمریکایی‌ها کمتر رانندگی می‌کنند

نفت خام در حال حاضر به بالاترین حد خود در 14 سال گذشته رسیده است و روسیه هشدار داده است که قیمت ها ممکن است به 300 دلار در هر بشکه برسد و اگر غرب واردات نفت را به دلیل حمله به اوکراین متوقف کند، ممکن است خط لوله اصلی گاز به آلمان را ببندد.

آلمان طرح های ممنوعیت واردات انرژی را رد کرده است. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز دوشنبه گفت که این بزرگترین خریدار نفت خام روسیه در حال تسریع برنامه های خود برای گسترش استفاده از منابع انرژی جایگزین است، اما نمی تواند واردات انرژی روسیه را یک شبه متوقف کند.

کایل رودا، تحلیلگر بازار در IG استرالیا، می گوید: «به وضوح نفت در حال حاضر از هر دو طرف در خط مقدم قرار دارد. در مورد اینکه چه کسی می تواند چه کسی را در مورد واردات یا صادرات نفت تهدید کند، کمی تردید وجود دارد.»

ما در حال وارد شدن به نوعی بحران در مورد امنیت انرژی هستیم و سوال این است این بحران که چقدر طول می کشد و چقدر بزرگ خواهد بود. هر اندازه که باشد، منجر به تورم بیشتر و رشد ضعیف تر اقتصاد خواهد شد و ما شاهد تاثیر آن در بازارهای سهام هستیم.”

مرتبط: بزرگترین بازارهای بورس دنیا در سال ۲۰۲۲

به نظر می رسد بازارهای اروپایی با افت 1.98 درصدی در منطقه، آلمان 1.89 درصد و معاملات آتی 0.93 درصد کاهش داشته باشند. معاملات آتی سهام ایالات متحده، 0.32٪ کاهش یافت.

بازار بورس ژاپن Nikkei در روز سه‌شنبه 1.43 درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح 16 ماهه خود زیر سطح 25000 رسید، در حالی که سهام استرالیا 0.83 درصد در میان دریای قرمز در سراسر بازارهای آسیایی سقوط کرد.

در حالی که نگرانی ها در مورد تورم و شیوع ویروس کرونا بر بازارها فشار آورده است، سهام چین روز سه شنبه پس از رسیدن به پایین ترین سطح 20 ماهه در جلسه قبل، ضرر خود را افزایش دادند.

سهم های بلو چیپ در چین 1.26 درصد سقوط کردند در حالی که بازار بورس هنگ کنگ 0.36 درصد از دست داد.

قیمت بین المللی نفت که در جلسه قبل برای مدت کوتاهی به بیش از 139 دلار در هر بشکه رسید، در معاملات بعدازظهر با حدود 2.6 درصد افزایش به 126.42 دلار رسید.

نفت خام امریکا با 1.8 درصد افزایش به 121.55 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت بسیاری از کالاهای دیگر، از جمله نیکل، با تلاش خریداران صنعتی و معامله گران افزایش یافت زیرا درگیری روسیه و اوکراین نشانی از سرد شدن ندارد.

روسیه اقدامات خود در اوکراین را «عملیات ویژه» می‌نامد، اما این اقدام تحریم‌های گسترده‌ای را از سوی ایالات متحده و اروپا آغاز کرده است که هدف آن منزوی کردن روسیه تا حدی است که قبلاً در چنین اقتصاد بزرگی تجربه نشده بود.

مرتبط: شاخص S&P به دلیل ترس از تورم ناشی از جنگ سقوط کرد

شاخص‌های اصلی وال استریت با تأیید اینکه در بازار نزولی قرار دارد، به شدت کاهش یافتند. داو جونز افت 2.37 درصدی را تجربه کرد، S&P 500  به میزان 2.95 درصد و بورس نزدک 3.62 درصد سقوط کردند.

افزایش قیمت نفت و سایر کالاها تنها به نبض تورم جهانی می افزاید، در حالی که داده های این هفته نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.9 درصد افزایش یافته است(از 7.5 درصد در ژانویه) .

با تیره شدن چشم انداز رشد اروپا، ارز یورو در روز 0.1 درصد افزایش یافت و به 1.0857 دلار رسید، یورو هفته گذشته نیز شکست خورد و 3 درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد خود از اواسط سال 2020 رسید.

هر اونس طلا اندکی کاهش یافت و قیمت آن به 1989.66 دلار رسید.

مرتبط: تحلیل طلا در فارکس; نکاتی برای معامله نماد طلا XAU

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید