قیمت نفت در بحران روسیه به 130 دلار رسید، آمریکایی‌ها کمتر رانندگی می‌کنند

Oil Hits $130 on Russia Crisis; Americans Already Driving Less, Survey Shows

اخبار نفت: قیمت نفت خام در روز دوشنبه به بالاترین حد از سال 2008 به بالای 130 دلار در هر بشکه رسید. دلیل این افزایش قیمت، تصمیم امریکا و اروپا برای بازنگه داشتن ممنوعیت پیشنهادی خود برای نفت روسیه است.

تحلیلگران نسبت به بالاترین رکورد 150 دلار در هر بشکه هشدار دادند، اگرچه یک نظرسنجی نشان داد که آمریکایی ها ممکن است در حال حاضر کمتر رانندگی کنند زیرا قیمت سوخت به بالاترین حد خود رسیده است.

میانگین قیمت بنزین در ایالات متحده در روز دوشنبه به 4.104 دلار در هر گالن افزایش یافت، درست بالاتر از رکورد قبلی 4.103 دلار در هر گالن در سال 2008، قبل از شروع رکود بزرگ.

مرتبط: به دلیل تعهد آلمان به خرید نفت روسیه، قیمت نفت کمی کاهش یافت

گروه مطالعاتی اقتصاد Morning Consult در گزارشی گفت: “هزینه های بالای گاز در حال حاضر شروع به تأثیرگذاری بر رفتار مصرف کنندگان کرده است: تقریباً یک سوم بزرگسالان گفتند که در ماه گذشته کمتر از حد معمول رانندگی می کردند و بیش از نیمی از این گروه قیمت بنزین را دلیل اصلی عنوان کردند.” نظر سنجی روز دوشنبه در مورد تأثیر تورم سرسام آور بر مصرف کنندگان ایالات متحده منتشر شد.

کایلا بروون، نویسنده این نظرسنجی، گفت: «واکنش‌های رفتاری به تورم، مانند کاهش مصرف برای محدود کردن مصرف گاز، می‌تواند اثرات ثانویه بر فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد و به طور بالقوه رستوران‌ رفتن یا رفتن به مراکز خرده‌فروشی را کاهش دهد.» “اختلال در عرضه مربوط به درگیری در اوکراین، باعث افزایش بیشتر قیمت جهانی انرژی می شود و این روند را تشدید می کند.”

Art Berman شرکت متخصص بازار انرژی میگوید: «تنها مانع واقع بینانه برای رشد قیمت (نفت) تخریب تقاضا و رکود اقتصادی است. هر دو با قیمت‌های فعلی امکان‌پذیر هستند و در قیمت‌های حتی بالاتر نیز ممکن است.»

مرتبط: شاخص S&P به دلیل ترس از تورم ناشی از جنگ سقوط کرد

EIA در آخرین به روز رسانی خود از کاهش 468000 بشکه ای ذخایر بنزین در هفته منتهی به 25 فوریه خبر داد که به کاهش 582000 بشکه ای در هفته قبل منتهی به 18 فوریه افزوده شد. اعلام بعدی در روز چهارشنبه این هفته خواهد بود.

اریک ناتال، مدیر ارشد پورتفولیوی در کانادا گفت: اما با توجه به اینکه قیمت بنزین در حال حاضر 30 درصد در سال افزایش یافته است، عادات رانندگی ممکن است سریعتر از حد انتظار تغییر کند و سایر سفرهای اختیاری – مانند پروازهای تعطیلات به کارائیب و اروپا – نیز ممکن است در حال کاهش باشند.

به گفته دیمین کوروالین، رئیس تحقیقات انرژی در Goldman Sachs اگر نفت خام روسیه در ایالات متحده ممنوع شود، نفت ممکن است در سه ماه آینده به بشکه ای 150 دلار برسد.

بسیاری دیگر فکر می کنند 150 دلار می تواند در چند روز اتفاق بیفتد و رکورد 147 دلاری در سال 2008 را بازنویسی می کند و بنزین به طور متوسط ​​می تواند به 5 دلار برسد.

جی پی مورگان می گوید اگر اختلال در حجم نفت روسیه در طول سال ادامه یابد، برنت می تواند سال 2022 را با قیمت 185 دلار به پایان برساند. اما در آن مرحله، ممکن است تقاضا برای حدود 3 میلیون بشکه در روز از بین برود، زیرا سفرهای جاده‌ای یا پروازهای دلخواه با چنین قیمت‌هایی بسیار گران می‌شود.

مرتبط: تفاوت بین فارکس و بازار سهام – کدام بازار : فارکس یا بورس سهام

شاخص نفت خام آمریکا یا WTI با 3.72 دلار یا 3.2 درصد افزایش به 119.40 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام امریکا قبلاً به 130.50 دلار رسیده بود که بالاترین قیمت از جولای 2008 بود.

شاخص جهانی نفت با 5.10 دلار یا 4.3 درصد افزایش به 123.21 دلار رسید. بالاترین قیمت برنت برای دوشنبه 130.89 دلار بود که بالاترین قیمت از جولای 2008 است.

هم نفت خام امریکا و هم نفت برنت امسال حدود 60 درصد افزایش قیمت داشتند.

ادامه صعود نفت خام به این بستگی دارد که آیا ایالات متحده و اروپا به تحریم کامل نفت و گاز روسیه پیش خواهند رفت یا خیر.

باب یاوگر، مدیر معاملات آتی انرژی در میزوهو، با اشاره به قیمت 130 دلاری روز دوشنبه، به رویترز گفت: «جهش های اولیه مربوط به نگرانی های تحریم بود، اما پس از آن بسیاری از کشورها گفتند که این کار را انجام نمی دهند. امروز کشورها در موقعیت اعمال تحریم نیستند، و به همین دلیل است که در حال حاضر قیمت‌ها پایین‌تر هستند، زیرا مردم شروع به درک این موضوع و تاثیر آن بر اقتصاد خود کرده‌اند».

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید