سقوط بازارهای سهام آسیا

سقوط بازارهای سهام آسیا - MarketPulseMarketPulse

اخبار بورس – بازارهای سهام آسیایی امروز دریایی قرمز هستند. همچنین افزایش نرخ بهره در آستانه جلسه فدرال رزرو، بازارهای ایالات متحده را به سمت قرمز سوق میدهد. دیروز شاخص S&P 500 حدود 0.76% سقوط کرد، بورس نزدک 2.07% سقوط کرد، در حالی که Dow Jones بدون تغییر به کار خود پایان داد. قیمت‌های آتی ایالات متحده با افزایش اندکی مواجه شده‌اند، آتی نزدک 0.50 درصد افزایش یافته است، اما این موضوع باعث حمایت در بازارهای آسیایی نشده است.

مرتبط: بزرگترین و با ارزش ترین شرکت های دنیا در سال ۲۰۲۲

تنها استثنای امروز ژاپن است، جایی که دولت و بانک مرکزی ژاپن درباره محرک‌ها و سیاست‌های پولی آسان تر صحبت کردند. این صحبت ها باعث شد تا Nikkei 225 با 0.35 درصد افزایش به راه خود ادامه دهد .

علیرغم آمارهای قوی اقتصادی امروز شانگهای کامپوزیت چین 2.20 درصد سقوط کرد و CSI 300 نیز 1.75 درصد کاهش پیدا کرد. هنگ کنگ برای دومین روز متوالی سقوط کرد و 2.85 درصد کاهش یافت.

در بازارهای منطقه ای، Kospi نیز 0.75 درصد سقوط کرده است در حالی که تایپه 1.85 درصد سقوط کرده است، زیرا فاکسکان فعالیت های خود را در شنژن تعلیق کرده است. کوالالامپور 0.45 درصد پایین تر است و جاکارتا فقط 0.25 درصد کاهش یافته است. اندونزی احتمالاً  برنده رکود تورمی در آسیا خواهد بود. مانیل 0.85٪ پایین تر است در حالی که ASX 200 استرالیا 0.75٪ و All Ordinaries  هم 0.90٪ سقوط کرده است.

بازارهای اروپایی دیشب به دلیل مذاکرات اوکراین و روسیه به شدت افزایش یافتند، افزایشی که چند جلسه قبل را پوشش میدهند. هنوز جا برای چیزهای بیشتری وجود دارد و اروپا با کاهش شدید قیمت گاز طبیعی و نفت تقویت خواهد شد، حتی اگر آنها نتوانند آن را از جایی به جز روسیه تهیه کنند. اگر هفته بدون هیچ پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات صلح پیش برود، انتظار میرود که این حرکت افزایشی کاهش یابد. همچنین یک فدرال رزرو Hawkish در این هفته می تواند این روند را متوقف کند.

منبع

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید