کاهش قیمت نفت خام – نفت چقدر می تواند پایین بیاید؟

نمودار ماهانه نفت خام wti

نکات بحث نفت خام:

  • قیمت نفت خام پس از یک روند حیرت انگیز در ابتدای ماه مارس کاهش یافته است.
  • قیمت WTI از آن زمان به زیر سطح روانی 100 دلار کاهش یافته است یعنی عقب نشینی تقریبی 26٪ از قیمت بالای دو هفته پیش.
  • نگرانی کاهش تقاضا به دلیل قرنطینه بخشی از کشور چین به دلیل افزایش نمونه های ویروس کرونا است.
  • این عقب نشینی احساس آرامش احتمالی را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد، اما آیا پایدار است؟
  • تحلیل تکنیکال موجود در این مقاله بر اساس پرایس اکشن و الگوهای چارت است

قیمت نفت خام این ماه را با حرکتی وحشتناک شروع کرد و منجر شد WTI موقتاً به بالای سطح 130.00 دلار برسد. این میزان بالاترین حد قیمت نفت در 13 سال اخیر بوده است. از آن زمان قیمت ها  26 درصد کاهش یافته است.

نمودار قیمت ماهانه نفت خام WTI

نمودار ماهانه نفت خام wti

نفت خام: محدودیت های عرضه در مقابل رکود تقاضا

در حالی که بیشتر افراد شروع به دیدن این افزایش قیمت در قیمت بنزین می‌کنند، سوال بزرگ‌تر در اینجا خط سیر قیمت نفت و محرکهای احتمالی در دو طرف سکه است. در سمت عرضه، چشم انداز ادامه اختلال در تولید جهانی نفت وجود دارد که البته می تواند بر قیمت ها تأثیر بگذارد. اما، در سمت تقاضا نیز نگرانی هایی وجود دارد زیرا چین اخیراً با افزایش تعداد کووید، بخش‌هایی از کشور را قرنطینه کرده است.

اینکه چقدر این تعادل در آینده باقی می‌ماند جای سئوال دارد، اما موضوع کووید هنوز در چین در حال پیشرفت است، بنابراین ممکن است تاثیر واقعی اختلال در میزان تقاضا هنوز کامل نشده باشد.

از نمودار هفتگی می‌توانیم دید بهتری از این بازگشت قیمت ها داشته باشیم و در عین حال میتوانیم بر روی برخی سطوح کلیدی مورد علاقه تمرکز کنیم.

مرتبط: کسب درآمد از فارکس به زبان ساده

نمودار قیمت هفتگی نفت خام WTI

نمودار قیمت هفتگی نفت خام

نفت خام – حمایت های بعدی

در این مرحله WTI اساساً کل صعود اوایل ماه مارس را معکوس کرده است و ما دوباره به نقطه شروع بازگشته ایم. بنابراین، اگر قیمت پایین تر برود، منعکس کننده خالص ضرر در نمودار ماهانه خواهد بود. همچنین اگر کندل استیک ماهانه به این ترتیب، با یک فتیله بلند در بالای یک شمع نزولی بسته شود، احتمال بیشتری برای بازگشت عمیق‌تر وجود خواهد داشت.

ما هنوز کاملاً به آنجا نرسیده‌ایم، زیرا هنوز دو هفته به پایان کندل ماهانه باقی مانده است، و در حال حاضر پتانسیل حمایت در چند نقطه کلیدی در نمودار وجود دارد.

مرتبط: کاربرد سطح مقاومت و حمایت – مدیریت معاملات با سطوح مقاومت و حمایت

در این مرحله، قیمت ها به شدت کاهش یافته است، بنابراین استراتژی های صعودی، سناریوهای بازگشت قیمت در کوتاه مدت خواهند بود. و در چند سطح امکان چنین بازگشت هایی وجود دارد.

حمایت بعدی حدود 91.77 دلار است که یک سوئینگ پایین در معاملات اواخر سال 2013 است. این سطح در طول شکست اخیر کمی مقاومت در راه صعود ایجاد کرد. در زیر آن سطح مورد توجه دیگری در حوالی 84.05 دلار وجود دارد که قبلاً یک سطح مقاومت و سوئینگ پایین بوده است. سطح مشابه دیگری در حدود 76.90 دلار وجود دارد و آخرین افت حمایت در نمودار در 66.60 دلار است.

مرتبط: آموزش رایگان فارکس از صفر تا صد – آموزش تصویری فارکس

نمودار قیمت روزانه نفت خام WTI

نمودار روزانه نفت خام
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید