طلا با 2000 دلار بازی می کند، سهام امریکا همچنان با فروش روبرو است

طلا با 2000 دلار معاشقه می کند زیرا سهام ایالات متحده همچنان با فروش چشمگیر روبرو می شود

اخبار طلا: به دلیل افزایش تورم و بحران کنونی در اوکراین، طلا به افزایش قیمت خود ادامه می دهد. ترکیب تنش‌های ژئوپلیتیکی و سطوح بالای تورم به شدت از افزایش قیمت طلا و نقره در آینده حمایت می‌کند. همچنین، فشار فروش عمده که منجر به کاهش قیمت‌ها در سهام امریکا می‌شود، باعث شده تا فعالان بازار دلارهای سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر را به دارایی‌های امن منتقل کنند.

مرتبط: پیش بینی طلا، تحلیل فاندامنتال و اخبار

دیروز هر سه شاخص اصلی به شدت نزولی بودند. بورس نزدک با حدود 3.21 درصد کاهش، 427 واحد کاهش یافت. S&P حدود  2.64% یا 114 واحد کاهش یافته است. میانگین صنعتی داوجونز 2.18 درصد کاهش یافته است و پس از فاکتور کاهش 716 واحدی امروز، روی 32903.61 ثابت شد. برای نشان دادن موثر کاهش شدید سهام ایالات متحده، در نظر بگیرید که در 9 فوریه، Dow در 35751 واحد بسته شد. در کمتر از یک ماه، داو 7.96 درصد از دست داده است.

مرتبط: نکاتی برای معامله نماد طلا XAU

CPI (شاخص قیمت مصرف کننده) نشان داد که تورم در ژانویه به بالاترین حد در 40 سال گذشته رسیده است و به 7.5 درصد رسیده است. برخلاف شاخص PCE (شاخص ترجیحی مورد استفاده توسط فدرال رزرو)، CPI شامل هزینه های انرژی و غذا نیز می شود.

از آنجایی که قیمت نفت خام به شدت افزایش یافته است، تقریباً قطعی است که شاخص CPI برای ماه فوریه منعکس کننده هزینه‌های بالاتر غذا و انرژی است که سطح تورم را بسیار بالاتر از 7.5 درصد می‌کند. اداره آمار کار میزان CPI فوریه را این پنجشنبه، 10 مارس منتشر خواهد کرد.

معاملات آتی نفت خام همچنان به افزایش چشمگیر قیمت خود ادامه می دهد. فعال ترین قرارداد آتی نفت خام نیز 3.14 درصد یا 3.63 دلار افزایش یافت و اکنون به 119.42 دلار در هر بشکه رسیده است. این امر در افزایش قیمت بنزین منعکس خواهد شد که در حال حاضر ممکن است قیمتی بالغ بر 5 یا 6 دلار در هر گالن در ایالات متحده داشته باشد.

طلا با 2000 دلار بازی می کند، سهام امریکا همچنان با فروش روبرو است

در معاملات شب گذشته در خارج از امریکا، معاملات آتی طلا بر اساس فعال ترین قرارداد آوریل 2022 به 2007.50 دلار رسید. پس از معامله به پایین ترین سطح 1964.20 دلار، قیمت طلا بهبود یافت و در حال حاضر حدود 2000 دلار در هر اونس ثابت شده است که افزایش خالص 33.40 دلار یا 1.70 درصد است. به نظر می رسد طلا در حال تشکیل پایه بالای 2000 دلار است.

سطح فعلی تورم همراه با بحران در اوکراین به شدت از طلا حمایت می کند و فلز زرد گرانبها را به قیمت های بالاتر می برد. فشارهای تورمی همچنان داغتر می شود و درگیری در اوکراین همچنان تشدید می شود که مطمئناً از افزایش قیمت طلا حمایت می کند. اکنون که طلا در حدود 2000 دلار معامله می شود، به احتمال زیاد 2000 دلار به سطح جدیدی از حمایت تبدیل خواهد شد.

مرتبط: قیمت نفت در بحران روسیه به ۱۳۰ دلار رسید، آمریکایی‌ها کمتر رانندگی می‌کنند

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطوح مقاومت فعلی از 2000 دلار شروع می شود که باید به حمایت تبدیل شود. سطح بعدی بالاتر از آن نقطه قیمت، 2022 دلار است و بر اساس افزایش قیمتی است که در پایان سپتامبر 2020 رخ داده است. سطح بعدی مقاومت بالای 2022 دلار در 2059 دلار رخ می دهد، همچنین بر اساس سطح بالایی که یک هفته پس از رسیدن طلا به رکورد خود رخ داده است. بالاترین قیمت 2088 دلار به اصطلاح حلقه برنجی، یا بالاترین سطح مقاومتی که طلا می تواند به راحتی در این مرحله از رالی از بین ببرد. بالاترین رکورد طلا 2088 دلار است.

طلا با 2000 دلار بازی می کند، سهام امریکا همچنان با فروش روبرو است

از آنجایی که این بالاترین سطحی است که طلا تجربه کرده است، سطوح مقاومت بالاتر از آن نیاز به تحلیل متفاوتی دارد،  ترکیب اموج الیوت همراه با فیبوناچی اکستنشن بیشترین بینش را برای ترسیم مقاومت بالاتر از بالاترین رکورد ارائه می دهد. با این حال، ما هنوز 88 دلار از آن نقطه قیمت فاصله داریم و در صورت ادامه افزایش طلا، از سطوحی که در مورد آن صحبت کردیم به عنوان سطوح اصلی مقاومت استفاده خواهیم کرد.

مرتبط: بهترین استراتژی اسکالپ طلا در فارکس

منبع

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید