عادت مطالعه افراد موفق

کتاب ها

آیا می خواهید یک عادت مشترک بین افراد موفق را بدانید؟ همه آنها عادت به مطالعه کردن دارند، آن هم بسیار زیاد.

زمانی که وارن بافت در مورد کلید موفقیتش مورد سوال قرار گرفت، به توده ای از کتاب های نزدیک خود اشاره کرد و گفت،” 500 صفحه مانند این را هر روز بخوانید. این روشی است که دانش عمل می کند. مانند بهره مرکب رشد می کند. همه می توانند آن را انجام دهند، اما من مطمئنم که بسیاری از شما این را انجام نخواهید داد.”

وارن بافت این عادت را به شدت در خود تقویت کرده است- او بین 500 تا 1000 صفحه در هر روز حتی در اوایل کار خود بعنوان یک سرمایه گذار می خواند، و هنوز هم در حدود 80 درصد از هر روز خود را به خواندن اختصاص می دهد.

اما او تنها فرد موفقی نیست که عادت به مطالعه زیاد دارد. در اینجا با تعدادی از پیشگامان برتر کسب و کار و کارآفرینانی آشنا میشویم که خواندن را بخش عمده ای از سبک زندگی روزانه خود کرده اند:

بیل گیتس: در حدود 50 کتاب در سال می خواند، که در هفته یک کتاب محسوب می شود.

مارک کوبان: هر روز بیشتر از 3 ساعت (کتاب) می خواند.

ایلان ماسک: یک خواننده ی مشتاق است و زمانی که از او در مورد چگونگی یادگیری ساخت موشک پرسیده شد، جواب داد” من کتاب می خوانم.”

مارک زاکربرگ در طول سال 2015 مصمّم شد تا هر دو هفته یک کتاب بخواند.

اوپرا وینفری: هر ماه یکی از کتاب های محبوبش را برای اعضای باشگاه خود انتخاب می کند تا بخوانند و در مورد آن بحث کنند.

این افراد موفق در مطالعه و کتاب خواندن تنها نیستند. یک مطالعه از 1200 فرد ثروتمند نشان داد که تمام آن ها عادت به مطالعه کردن دارند.

اما افراد موفق هرچیزی را نمی خوانند. آن ها در مورد کتابی که برای خواندن می خواهند بسیار گزینشی عمل می کنند، و یادگیری را به سرگرم شدن ترجیح می دهند. آن ها معتقدند که کتاب ها دروازه ای برای یادگیری و دانش هستند.

مرتبط: کتاب های مورد علاقه ثروتمندان – کتاب هایی که زندگی ثروتمندان را تغییر داد

در حقیقت، یک تفاوت قابل توجه بین عادات خواندن ثروتمندان و افراد معمولی وجود دارد. طبق نظر تام کورلی، نویسنده کتاب عادات ثروتمندان، افراد ثروتمند (با درآمد سالانه 160 هزار دلار یا بیشتر و دارایی بیش از 3.2 میلیون دلاری ) کتابهایی با موضوعیت پیشرفت شخصی، آموزشی، و موفقیت مطالعه می کنند. در حالی که افراد کم درآمد (با درآمد سالانه 35 هزار دلار یا کمتر و دارایی 50 هزار دلار یا کمتر) عمدتاً به منظور سرگرمی مطالعه می کنند.

افراد ثروتمند تمایل به انتخاب کتابهای آموزشی و غیر رمان، چکیده ها و مجلات دارند و به ویژه تمایل شدیدی به شرح حال ها و زندگی نامه های سایر افراد ثروتمند برای راهنمایی و انگیزه گرفتن دارند.

مثال های بسیاری از افراد موفق وجود دارد که از مدرسه اخراج شده یا از آموزش رسمی صرف نظر کردند، امّا مشخص است که به هیچ عنوان یادگیری را متوقف ننمودند و عادت مطالعه کردن، نکته کلیدی موفقیت آن ها محسوب می شود. اگر آنچه درباره عادت موفقیت افراد موفق گفته شد برای شروع کار شما کافی نیست، به این مزایای مطالعه کردن توجه کنید:

نشان داده شده است که مطالعه کردن به پیشگیری از اضطراب، افسردگی و آلزایمر کمک می کند، همچنین اعتماد، همدردی، تصمیم گیری و رضایت کلی از زندگی را نیز افزایش می بخشد.


عادت مطالعه افراد موفق


تجارت آفرین فارکس

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید