امریکا 200 میلیون دلار دیگر برای جنگ اوکراین در برابر روسیه هزینه میکند

امریکا 200 میلیون دلار دیگر برای جنگ اوکراین در برابر روسیه هزینه میکند

اخبار اقتصادی – در حالی که مقامات اوکراینی درخواست تجهیزات بیشتر برای دفاع در برابر حملات سنگین نیروهای روسیه کرده اند، امریکا روز شنبه اعلام کرد که تا 200 میلیون دلار تسلیحات کوچک، ضد تانک و ضد هوایی اضافی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولت گفت که جو بایدن، روز شنبه مجوز کمک‌های امنیتی بیشتر را صادر کرد و راه را برای ارسال «فوری» تجهیزات نظامی تازه به اوکراین هموار کرد.

به گفته مقامات ارشد دولت، تصمیم بایدن کل کمک های امنیتی ایالات متحده به اوکراین را از ژانویه 2021 به 1.2 میلیارد دلار و از سال 2014، زمانی که روسیه منطقه کریمه اوکراین را ضمیمه کرد، به 3.2 میلیارد دلار می رساند.

بایدن در یادداشتی به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، دستور داد تا 200 میلیون دلار از طریق “قانون کمک خارجی” برای دفاع اوکراین اختصاص داده شود.

بلینکن گفت که با ورود به هفته سوم جنگ، مجوز چهارمین کاهش ذخایر دفاعی ایالات متحده را در راستای دستور بایدن «برای کمک به اوکراین برای مقابله با تهدیدهای زرهی، هوابرد و سایر تهدیدات، صادر کرده است».

وی از ” اراده آهنین و شجاعت عمیق” نیروهای مسلح و شهروندان اوکراینی تمجید کرد و گفت که ایالات متحده همچنین به ارائه کمک های بشردوستانه به نیازمندان ادامه خواهد داد.

وی در بیانیه ای گفت: ایالات متحده و متحدان و شرکای ما در همبستگی با مردم و دولت اوکراین در برابر کرملین ایستاده اند. جامعه بین المللی متحد و مصمم است که پوتین را پاسخگو بداند.»

روسیه در مقابل می گوید که درگیر یک “عملیات نظامی ویژه” است که به برای اشغال سرزمینی طراحی نشده است، بلکه برای از بین بردن قابلیت های نظامی همسایه خود و “نازی زدایی” اوکراین طراحی شده است.

روسیه اقدامات چند سال اخیر امریکا در اکراین را تهدیدی برای امنیت ملی خود میبیند و از مستقر شدن نیروهای مسلح ناتو به رهبری امریکا نزدیک مرزهای خود نگران است.

مرتبط: بانک مرکزی روسیه تصمیم گرفت هفته آینده معاملات بازار سهام را بازگشایی نکند

اوکراین درخواست سلاح های ضد تانک جاولین و موشک های استینگر بیشتری برای ساقط کردن هواپیماها کرده است.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، روز شنبه در مصاحبه با ابتکار غیرانتفاعی Renew Democracy بر نیاز اوکراین به تجهیزات نظامی اضافی تاکید کرد.

ایالات متحده بارها از پاییز 2021 و سپس دوباره در دسامبر و فوریه، از ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده برای تامین تجهیزات اوکراین استفاده کرده است.

طبق گفته پنتاگون، آخرین دسته از تسلیحات آمریکایی ارائه شده در ماه فوریه شامل ضد زره، سلاح های کوچک، زره بدن و مهمات مختلف و همچنین سیستم های ضد هوایی بود.

پنج‌شنبه شب، کنگره آمریکا 13.6 میلیارد دلار کمک اضطراری به اوکراین را به عنوان بخشی از یک اقدام 1.5 تریلیون دلاری برای تأمین مالی دولت آمریکا تا ماه سپتامبر تصویب کرد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید