همه ما فروشنده هستیم، 3 روش برای اینکه فروشنده موفق تری باشید

فروشنده موفق

ممکن است که شما عنوان یک فروشنده موفق را نداشته باشید، اما ضروری است که مهارت های خود را صیقل داده و به یک فرد بهتر برای پیروزی در کسب و کار و زندگی تبدیل شوید. چه در حال اداره نمودن شرکت خود یا در حال حاضر در استخدام شرکتی باشید، شانس خوبی وجود دارد که برخی مواقع در طول روز وقت خود را صرف انجام کارهای مربوط به فروش نمایید. همه ی ما، صرف نظر از عنوان شغلی یا نفوذمان تقریباً به صورت روزانه برخی از انواع فروش ها را انجام می دهیم.

والدین بخش اعظم وقت خود را صرف تلاش به تشویق کودکان خود برای آماده سازی رختخواب، انجام کارهای خانه و مطالعه برای امتحان پیش رو می کنند. یک تجارت آفرین تازه کار بخش اعظم وقت خود را صرف تلاش برای عرضه عقاید و سازمان نوتاسیس خود به سرمایه گذاران و سایر بازیگران کلیدی می کنند که می توانند به آنها برای پیشرفت در روند رشد و توسعه کمک نمایند.

یک مدیرعامل یا رهبر یک سازمان بزرگ به طور مرتب بخش اعظم وقت خود را صرف تلاش برای عرضه ی دیدگاه های شرکت به کارمندان می نماید. یک کارمند که برای یک شرکت کار می کند، بخش اعظم وقت خود را صرف تلاش به عرضه مجموعه ی مهارت ها می نماید بنابراین آنها می توانند سبب پیاده نمودن ارتقا و بالابردن شرکت (پیشرفت) شوند.

مرتبط: قوانین فروش موفق – هرگز این ۷ مورد را به زبان نیاورید

فروش برای رشد کسب و کار و موفقیت شما مانند اکسیژن عمل می کند. بدون آن، به تدریج هیچ کسب و کاری وجود نخواهد داشت. رشد هرچیزی بدون فروش غیرممکن می باشد.

در اینجا سه روش برای تبدیل شدن به یک فروشنده بهتر وجود دارد.

1- همواره افراد را با سوالات راهنمایی کنید

برخی از بهترین افرادی که تا به حال در زمینه ارتباطات ملاقات  نموده ام همواره افراد را با سوالات خود راهنمایی میکردند. ما در وبلاگ تجارت آفرین  بسیار در مورد اهمیت سوال پرسیدن صحبت کرده ایم و این به طور قطع شامل تبدیل شدن به یک فروشنده بهتر نیز خواهد شد.

در دیدار بعدی خود برای فروش یا تعامل با کسی، برای کشاندن گفتگو به سمت سوالات مهم تلاش نمایید. تحقیقات خود را انجام داده و خود را با سوالات مهمی مجهز کنید.

وقتی شما سوالات مهمی می پرسید در واقع دوکار انجام می دهید که در طولانی مدت به شما کمک خواهد نمود.  یک، شما حس تواضع و فروتنی نشان می دهید که همواره به طور مثبتی به شما یاری خواهد رساند. دو، شروع به دریافت پاسخ های کلیدی خواهید نمود که به طور عادی قادر به یافتن آنها نبوده اید. زمانی که سوالات مهم پرسیده شوند هیچ چیز قویتری در دو طرف مذاکره وجود نخواهد داشت. از همان آغاز در طول تعاملات با طرح سوالات مهم حرکت کنید.

2- درک خود از مفهوم فروش را تغییر دهید

نمی توانم به شما بگویم که چه تعداد از افرادی که با آنها مواجه شده ام هیچ چیز خوبی برای گفتن در مورد مفهوم فروش نداشتند. آنها متوجه نبودند که چرا یکی باید تمایل به انجام چنین کاری داشته باشد یا فکر میکنند که بودن در کار فروش بدین معناست که نمی توانید شغل دیگری در جای دیگری پیدا کنند. برای موفقیت در فروش، می بایست نخست ادراک خود از مفهوم فروش را تغییر دهید. به جای داشتن دید منفی، آن را از منظری کاملاً متفاوت مشاهده نمایید. فروشندگی تماماً در مورد خدمت رسانی و کمک به دیگران برای رسیدن به مقصد مورد نظر می باشد. در فروش شما تنها زمانی موفق می شوید که دیگران هم موفق شوند.

در صورت اینکه شما مدام به خود بگویید که چقدر از فروشندگی بیزار هستید و سعی نکنید که این درک را تغییر دهید، فروشنده موفق بودن و فروش موفق محصول یا خدمات امری کاملاً دشوار خواهد بود.

3-  در مورد توانایی خود برای حل مشکلات حساسیت زیادی نشان دهید

این مسأله کاملاً بازی را عوض می کند. در مورد حل مشکلات و فراهم آوردن ارزش واقعی در بازار حساسیت زیادی از خود نشان دهید تا خود را از دیگر افراد متفاوت و منحصر به فرد نمایید. موفق ترین فروشندگان به مسأله ی فروش به عنوان خود فروش نگاه نمی کنند، آنها به فروش به عنوان فرصتی جهت حل یک مشکل نگاه می کنند. آنها کاملاً در مورد مسلط شدن به حل مشکلات حساسیت زیادی نشان می دهند.

در جستجوی روش هایی برای دو برابر نمودن ارزش باشید که قرار است برای بازار و مشتریان آتی خود به ارمغان بیاورید، و سپس تمام زمان و انرژی خود را به سمت حل مشکلات واقعی سوق دهید. زمانی که شروع به حل مشکلات دیگران نمایید، قبل از اینکه کسی عنوان فروشنده موفق به شما بدهد به عنوان حلال مشکلات شناخته میشوید، و متعاقباً کسب و کار و زندگیتان متحول خواهد شد.

تبدیل شدن به یک فروشنده موفق و تلاش برای بهبود مهارت های ارتباطی، فراتر از موفیت در کسب و کار است. حتی اگر عنوان فروشنده هم نداشته باشیم همه ما فروشنده هستیم.


همه ما فروشنده هستیم، 3 روش برای اینکه فروشنده موفق تری باشید


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید