اخبار فارکسفارکس

گزارش بازار فارکس امروز – فدرال رزرو باعث افزایش دلار قبل از گزارش CPI امروز شد

گزارش بازار جهانی فارکس امروز

پس از شروع نسبتا آرام هفته، دلار آمریکا (USD) در جلسه معاملاتی آمریکا در روز چهارشنبه شتاب صعودی گرفت و شاخص دلار به بالاترین سطح خود از اواسط آگوست و نزدیک به 103.00 رسید. با نگاهی به آینده، بانک مرکزی اروپا (ECB) قرار است حساب‌های جلسه سیاست پولی خود را امروز در جلسه اروپا منتشر کند، که می‌تواند جهت بازار را مشخص کند. در نیمه دوم روز، همه نگاه ها در تقویم اقتصادی به داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده خواهد بود، که انتظار می رود تمرکز اصلی برای فعالان بازار باشد زیرا می تواند انتظارات مربوط به چشم انداز سیاست فدرال رزرو را تحت تاثیر قرار دهد.

لحن هاوکیش (تندروانه) در صورتجلسه نشست سپتامبر فدرال رزرو موجب تقویت دیرهنگام دلار آمریکا (USD) در روز چهارشنبه شد. این صورتجلسه نشان داد که در حالی که اکثریت قابل توجهی از مقامات فدرال رزرو از کاهش 50 واحدی نرخ بهره (bps) حمایت کردند، توافق گسترده ای وجود داشت که این حرکت اولیه فدرال رزرو را متعهد به سرعت خاصی برای کاهش نرخ در آینده نخواهد کرد. علاوه بر این، برخی از شرکت‌کنندگان کاهش کوچک‌تر یعنی 25 bps را ترجیح دادند و تعدادی دیگر نیز اشاره کردند که می‌توانستند از این تصمیم حمایت کنند.

در ایالات متحده، انتظار می‌رود که تورم سالانه CPI در سپتامبر از 2.5% در ماه اوت به 2.3% در سپتامبر کاهش یابد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود که CPI اصلی، بدون احتساب غذا و انرژی، 0.2% به صورت ماهانه افزایش یابد. پیش از این داده های کلیدی CPI، شاخص دلار همچنان در حال تثبیت است، در حالی که معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده اندکی پایین تر است.

پیش از این، داده های آلمان افزایش 1.6 درصدی در خرده فروشی در ماه اوت را نشان می داد، اما این امر نتوانست واکنش قابل توجهی را در جفت ارز اصلی بازار فارکس یعنی EUR/USD ایجاد کند. پس از افت نزدیک به 0.4 درصدی در روز چهارشنبه، این جفت در اوایل روز پنجشنبه در محدوده باریکی زیر 1.0950 معامله می شود.

GBP/USD در اواخر روز چهارشنبه کاهش یافت و به 1.3050 نزدیک شد و در صبح روز پنجشنبه در اروپا زیر 1.3100 ثابت ماند.

USD/JPY در روز چهارشنبه در معاملات آسیایی به بالاترین سطح خود از اوایل آگوست، بالای 149.50 رسید و در معاملات آسیایی در روز پنجشنبه به سمت 149.00 عقب نشینی کرد.

در همین حال، اونس جهانی طلا به روند شکست خود ادامه داد و روز چهارشنبه برای ششمین جلسه متوالی در محدوده منفی بسته شد. امروز XAU/USD در حال تلاش برای به دست آوردن شتاب صعودی است و در جلسه روز پنجشنبه اروپا بالای 2600 دلار باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا