بررسی فنی اونس جهانی طلا – ثبات طلا برای 3 روز متوالی

  • قیمت طلا (XAU/USD) برای سومین روز متوالی ثابت‌ باقی ماند، زیرا خریداران از سطح حمایت کلیدی کوتاه‌مدت حول 1870 دلار در بحبوحه رکود بازارها پشتیبانی می‌کنند. دلیل افزایش قدرت و بازگشت XAU/USD می تواند فقدان حرکت شاخص دلار DXY و همچنین عقب نشینی بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا باشد.
  • دلیل کاتالیزورهای فوق الذکر ایالات متحده، یعنی دلار و بازده، را می توان به تردید جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (Fed) در دفاع از تندروها (Hawkish)، حتی در زمانی که داده های شغلی ایالات متحده قوی تر شد، مرتبط دانست. همچنین آخرین بازنگری صعودی پیش‌بینی رشد چین توسط آژانس رتبه‌بندی جهانی فیچ، به قیمت طلا دامن می‌زند. در اوایل روز، به نظر می رسید که اخبار مربوط به بازنگری رو به بالا در خرید طلا توسط بانک های مرکزی جهانی به سطوحی بی سابقه، به نفع جفت XAU/USD بوده است. لازم به ذکر است که سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مورد وضعیت اتحادیه (SOTU) علیرغم تلاش برای جلب رضایت رأی دهندگان در آستانه انتخابات سال آینده، نتوانست بازیگران بازار را تحت تأثیر قرار دهد.
  • با توجه به فقدان داده ها/رویدادهای مهم پیش از آمار مصرف کننده آمریکا در روز جمعه، مذاکرات بانک مرکزی و کاتالیزورهای ریسک اعلام شده در بالا می تواند معامله گران طلا را سرگرم کند.

بررسی فنی طلا – سطوح کلیدی برای تماشا

  • شاخص های تکنیکال نشان می‌دهند که قیمت طلا پس از عبور از دو سطح حمایتی مهم، ثابت‌ باقی مانده، که نشان‌دهنده پیشرفت‌های بیشتر به سمت مانع کلیدی 1902 دلاری شامل Pivot Point R3 یک روزه و فیبوناچی 38.2٪ یک ماهه است.
  • پیش از آن، فیبوناچی 23.6٪ و 38.2٪ در شکل گیری هفتگی می تواند خریداران طلا را در حدود 1885 دلار و 1900 دلار به ترتیب مورد آزمایش قرار دهد.
  • شایان ذکر است که افزایش قیمت XAU/USD فراتر از 1902 دلار به خریداران این امکان را می‌دهد تا آخرین نوسان قیمتی در حدود 1960 دلار را به چالش بکشند.
  • از طرف دیگر، فیبوناچی 61.8 درصد در یک روز و یک ماه به پایین ترین سطح قبلی و SMA 10 در چهار ساعت (4 ساعت) می پیوندد تا نزول فوری فلز را نزدیک به 1870 دلار محدود کند.
  • پس از آن، همگرایی پایین‌ترین سطح هفتگی قبلی، Pivot Point S1 یک روزه و باند پایین بولینگر بندز در یک روز به عنوان آخرین دفاع از خریداران طلا در حدود 1860 دلار عمل می‌کند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید