صندوق های پوشش ریسک همه روی طلا هستند

صندوق های پوشش ریسک همه روی طلا هستند

 

اخبار طلا: طبق آخرین داده های کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، صندوق های پوشش ریسک (Hedge Funds) همچنان به افزایش پوزیشن های صعودی خود در طلا ادامه می دهند زیرا احتمالا  جنگ روسیه با اوکراین قیمت کالاها را به میزان قابل توجهی بالاتر می برد.

مرتبط: تحلیل طلا در فارکس; نکاتی برای معامله نماد طلا XAU

اگرچه طلا همچنان یک دارایی امن جذاب و پوشش تورمی است، تحلیلگران خاطرنشان می کنند که به نظر می رسد احساسات پس از سه هفته افزایش، در حال فروکش کردن است. مت سیمپسون، تحلیلگر بازار در Forex.com گفت که مدیران صندوق‌ها اکنون همه روی طلا هستند و تاکنون بیشترین صعود از مارس 2020 تاکنون را داشته‌اند.

 

گزارش CFTC از پوزیشن های معامله گران برای هفته منتهی به 1 مارس نشان داد که سرمایه گذاران موقعیت های خرید سوداگرانه خود را در معاملات آتی طلای Comex از 3,859 قرارداد به 187,215 افزایش دادند. همچنین موقعیت های فروش از 5786 قرارداد کاهش به 38594 رسید.

مرتبط: اصطلاحات فارکس – مهمترین اصطلاحات فارکس که هر معامله گری باید بداند

پوزیشن خالص طلا اکنون به 148621 قرارداد رسیده است که نسبت به هفته قبل نزدیک به 7 درصد افزایش داشته است. پوزیشن خالص طلا در چهار هفته گذشته تقریباً 200 درصد افزایش یافته است.

سیمپسون اضافه کرد که هج فاندها کمترین میزان نزولی را روی طلا از ژوئن سال گذشته داشته‌اند و با جو کنونی بازار، قیمت‌ها می‌توانند به بالاتر از رکوردهای آگوست 2020 برسند.

تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که حتی اگر حرکت سفته‌بازی کند شود، بازار همچنان در یک روند صعودی باقی می‌ماند زیرا درگیری در اروپای شرقی باعث افزایش فشار تورم می‌شود.

تحلیلگران کالا در TD Securities گفتند: «سفته بازارن به شدت موقعیت‌های شورت خود را کاهش داده‌اند، زیرا آشکار شد که درگیری در اروپا تورم را افزایش می‌دهد و نگرانی‌های مربوط به کندی رشد اقتصادی احتمالاً فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی اصلی دنیا را متقاعد می‌کند تا رویکردی متعادل برای سیاست‌های پولی اتخاذ کنند.» .

طلا به احتمال زیاد تا زمانی که مشخص شود که فدرال رزرو متعهد به کاهش تورم است قوی و صعودی خواهد ماند . اما این تصمیم به سرعت اتخاذ نخواهد شد و احتمالاً پس از اینکه مشخص شود مسیر تورم در بلندمدت چیست این تصمیم گرفته خواهد شد. در این مرحله برای کنترل تورم، تنها تصمیم کاهش تقاضای کل است که پیامدهای بسیار منفی برای بازار کار دارد.

مرتبط: کسب درآمد از فارکس به زبان ساده

در حالی که به نظر می رسد شتاب در بازار طلا کند می شود، صندوق های پوشش ریسک اکنون با هر دو پا به سمت بازار نقره می روند. در چند هفته گذشته، نقره با افزایش پوزیشن های خرید همراه بوده است و بازار اکنون شاهد حرکت صعودی جدیدی است.

گزارش تفکیک شده نشان می دهد که موقعیت های خرید سوداگرانه در معاملات آتی نقره Comex با 12859 قرارداد افزایش به 59592 رسیده است. همچنین موقعیت های فروش با 3790 قرارداد کاهش به 17297 رسید.

خالص پوزیشنهای نقره به 42295 قرارداد رسیده است که نسبت به هفته قبل بیش از 64 درصد افزایش داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد که سرمایه گذاران پول بیشتری را روی افزایش قیمت نقره از اواخر دسامبر 2019 انجام داده‌اند. به گفته برخی تحلیل‌گران، تقاضای نقره در مقایسه با طلا عملکرد ضعیفی داشته است. به گفته تحلیلگران، نقره می تواند سرمایه گذارانی را که به دنبال ارزش بیشتر در فضای فلزات گرانبها هستند جذب کند.

در حالی که طلا و نقره از ابهامات مداوم سود برده اند، بازار مس نتوانسته چنین توجهی را به خود جلب کند. این تقاضای ضعیف در حالی رخ می دهد که قیمت سایر فلزات اساسی مانند نیکل و آلومینیوم  به طور سرسام آوری افزایش یافته اند.

گزارش تفکیک شده مس نشان داد که موقعیت های خرید سوداگرانه با  در معاملات آتی مس با عیار بالا Comex با 2987 قرارداد کاهش به 62039 رسید. همچنین موقعیت های فروش با 720 قرارداد کاهش به 31687 رسید.

مرتبط: ۵ رویداد و اخبار مهم فارکس که باید آنها را همواره دنبال کنید

خالص پوزیشنهای مس در حال حاضر 30352 قرارداد است که نسبت به هفته قبل تغییری نسبتاً نداشته است. 

تحلیلگران کالا در TD Securities می‌گویند: «با شکل‌گیری حباب عدم نقدینگی در دارایی‌های روسیه، تأثیر تحریم‌ها در سراسر بازارهای کالا  حتی به بازارهایی که ارتباط ضعیف‌تری با تولیدات روسیه دارند، مانند مس، گسترش یافته است. با نگاه به آینده، مس همچنان می‌تواند قدرت بیشتری داشته باشد زیرا تشدید درگیری، زنجیره‌های عرضه را در میان کانال‌های حمل‌ونقل و صادرات مختل می‌کند، در حالی که قیمت‌های انرژی بسیار بالا نیز در حال ترکیب شدن با شرایط موجود هستند. فشار بر عرضه جهانی نیز به دلیل افزایش هزینه‌های ورودی کارخانه‌های ذوب نیز احساس می‌شود.»

منبع

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید