بیت کوین به 53000 دلار چشم دوخته اما تحلیل تکنیکال چیزی دیگر میگوید

نمودار تحلیل تکنیکال بیت کوین 19 مارچ
  • قیمت بیت کوین الگوی مثلث صعودی را نشان می دهد که حکایت از شکست تا 53629 دلار دارد.
  • داده های تراکنش ها نشان می دهد که این حرکت محتمل است، اما اندیکاتورهای بازار چیز دیگری را نشان می دهد.
  • بسته شدن روزانه کندل زیر سطح حمایت 34752 دلاری، احتمال صعود را باطل می کند.

تثبیت قیمت بیت کوین با شکل گیری یک زیربنای صعودی در حال ادامه یافتن استد. خارج شدن از مرحله تثبیت می‌تواند کلید شروع یک بازار صعودی باشد، اما همه چیز به این سادگی که به نظر می‌رسد نیست.

قیمت بیت کوین و معضل آن

قیمت بیت کوین از 22 ژانویه سه قله مساوی و چهار دره را ایجاد کرده است. این نقاط نوسانی را می توان با استفاده از خطوط روند برای تشکیل یک مثلث صعودی به هم متصل کرد. این الگوی تحلیل تکنیکال یک صعود 21 درصدی را پیش‌بینی می‌کند که با اضافه کردن فاصله بین اولین نوسان بالا و پایین به نقطه شکست در 44418 دلار به دست می‌آید.

بخوانید: آشنایی با ۳ نوع اصلی الگوهای چارت

بسته شدن قاطع بالای سد مقاومت افقی در 44,418 دلار، نشان دهنده نقض الگوی مذکور و حرکت 21 درصدی به 53,629 دلار خواهد بود. جالب اینجاست که بسته شدن کندل استیک روزانه بالای 52000 دلار، بالاترین قیمت را ایجاد می کند و شروع یک رالی صعودی را نشان می دهد.

در چنین شرایطی، در صورت تداوم حرکت صعودی، قیمت بیت‌کوین احتمالاً ملاقاتی با سطح روانی 60,000 دلار و شاید بالاترین قیمت در 69,000 دلار خواهد داشت.

مرتبط: اصطلاحات فارکس – مهمترین اصطلاحات فارکس که هر معامله گری باید بداند

نمودار تحلیل تکنیکال بیت کوین 19 مارچ

در اینجا، تقریباً 6.03 میلیون آدرسی که نزدیک به 3.2 میلیون بیت کوین خریداری کرده اند وجود دارد. بنابراین، حرکت به این حوزه احتمالاً با فشار فروش از سوی سرمایه‌گذارانی که تلاش می‌کنند سربه سر از معامله خارج شوند، مواجه خواهد شد.

کمی برخلاف تحلیل تکنیکال بیت کوین، داده های تراکنش ها احتمال حرکت صعودی را نشان می دهد، اما به نظر می رسد این چشم انداز در 50000 دلار محدود شده است.

داده های بیت کوین

نمودار پایین نشانگر تغییر موقعیت خالص مبادلاتی است که در حال حاضر در قرمز است و نشان دهنده خروج خالص بیت کوین است. تقریباً 36600 بیت کوین در 11 مارس و 13000 در 16 مارس از صرافی های بیت کوین خارج شدند. این امیدی برای خریداران است.

در حالی که جریان خالص امروز اندکی مثبت شده است، جریان‌های خروجی عظیم در هفته گذشته نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران سازمانی یا خریداران بزرگ، صعودی هستند و دارایی‌های خود را در انتظار افزایش قیمت به سمت کیف پول‌های خود سوق داده اند.

حرکت بیت کوین به سمت کیف پول ها

جنبه صعودی روند مرتب به نظر می رسد و از احتمال افزایش قیمت بیت کوین پشتیبانی می کند. با این حال، نمودار Open Interest (OI) با چشم انداز خوش بینانه مطابقت ندارد. OI از 12 ژانویه بین 12.5 تا 9.6 میلیارد در نوسان بوده است. در چند وقت اخیر، این تعداد به 11 میلیارد کاهش یافته است و از 8 نوامبر 2021 روند نزولی داشته است که نشان دهنده عدم مشارکت نهنگ ها است.

تماشا کنید: آموزش کامل تحلیل تکنیکال

اگر OI در حالی که قیمت آرام می ماند، افزایش می یافت، یک چشم انداز صعودی را نشان می داد. با این حال، به دلیل عدم افزایش، احتمال حرکت به سمت بالا همچنان کمرنگ است.

نمودار open interest  بیت کوین

حمایت از این چشم انداز، شاخص نسبت لوریج تخمینی قیمت بیت کوین است. نسبت بالای این شاخص یعنی بسیاری از سرمایه گذاران با مقدار نامعقولی از لوریج معامله می کنند. چنین شرایطی در بازار از حرکت صعودی پشتیبانی نمی کند. اغلب یک جهش کوچک در خلاف جهت معامله گران، منجر به لیکویید شدن آنها میشود، و بازار را با تغییر روند مواجه میکند.

بخوانید: کسب درآمد از فارکس به زبان ساده

بنابراین، معامله گران آتی باید این نمودار را به دقت زیر نظر داشته باشند، زیرا این نمودار نشنان دهنده احتمال حرکت کاپیتولاسیون است. علاوه بر این، این اندیکاتور همیشه قبل از یک معکوس کامل سقوط میکند. سقوط قیمتها در مارس 2020 و سپتامبر 2021 نمونه های خوبی برای تایید این موضوع هستند.

علاوه بر این، نسبت لوریج تخمینی در 15 مارس به بالاترین حد خود یعنی 0.218 رسید که بیشتر نشان می‌دهد که بازار چقدر تحت فشار قرار گرفته است.

شاخص نسبت لوریج تخمینی قیمت بیت کوین

با فرضیات شاخص‌های زنجیره‌ای و بازار، یک سناریوی نزولی شامل شکستن مثلث صعودی، باطل کردن آن و کاهش سطح حمایت هفتگی 34752 دلار، در قیمت بیت‌کوین بوجود خواهد آمد.

در اینجا، خریداران تلاش دیگری برای راه اندازی مجدد یک رالی صعودی انجام میدهند. با این حال، بسته شدن کندل روزانه در زیر آن، پایین‌ترین سطح را ایجاد می‌کند و تز صعودی را باطل می‌کند. در این سناریو، BTC ممکن است به 30000 دلار یا کمتر از 29100 دلار سقوط کند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید