انواع مختلف سرمایه گذاری چیست؟

بررسی 3 نوع اصلی سرمایه گذاری

انواع مختلف سرمایه گذاری چیست؟

سه دسته سرمایه گذاری اصلی یا کلاس دارایی وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی یا چندتا را برای فعالیت انتخاب نمایید. هر کدام از این انواع مختلف سرمایه گذاری دارای ویژگی ها، خطرات و مزایای متمایزی هستند.

برای انتخاب یک نوع از انواع سرمایه گذاری ابتدا باید با انواع مختلف دارایی ها آشنا شوید و سپس می توانید به فکر ایجاد ترکیبی باشید که با شرایط شخصی و میزان ریسک پذیری شما مطابقت داشته باشد.

سرمایه گذاری رشد

این مدل از Investment برای سرمایه گذاران بلندمدتی که مایل و قادر به مقاومت در برابر فراز و نشیب های بازار هستند مناسب تر است.

سرمایه گذاری در سهام

انواع سرمایه گذاری - سهام
سهام

سهام به عنوان یک سرمایه گذاری رشد در نظر گرفته می شود زیرا می تواند به رشد ارزش سرمایه گذاری اصلی شما در میان مدت و بلند مدت کمک کند. اگر سهام دارید، ممکن است از سود سهام نیز درآمد داشته باشید، که عملاً بخشی از سود یک شرکت است که به سهامداران آن پرداخت می شود.

مرتبط: بزرگترین و با ارزش ترین شرکت های دنیا در سال ۲۰۲۲

گاهی ممکن است ارزش ذاتی سهام کمتر از قیمتی باشد که برای آنها می پردازید. قیمت‌ها می‌توانند روز به روز نوسان داشته باشند و سهام عموماً برای سرمایه‌گذاران بلندمدت مناسب‌تر است. این مدل از انواع سرمایه گذاری برای افرادی که تحمل این فراز و نشیب‌ها را دارند بسیار مناسب است.

مرتبط: تحلیل فاندامنتال چیست ؟ کاربرد تحلیل بنیادی در بازارهای مالی

سهام که به عنوان بازار بوس یا بازار سرمایه نیز شناخته می شود، از لحاظ تاریخی بازدهی بالاتری نسبت به سایر دارایی ها داشته است، سهام یکی از پرریسک ترین انواع سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود.

سرمایه گذاری در ملک

ملک همچنین به عنوان یکی از انواع مختلف سرمایه گذاری رشد در نظر گرفته می شود زیرا قیمت خانه ها و سایر املاک می تواند در یک دوره میان مدت تا بلند مدت به طور قابل توجهی افزایش یابد. با این حال، درست همانند سهام، ملک نیز می تواند ارزش خود را کاهش دهد و خطر زیان را به همراه داشته باشد.

برای سرمایه گذاری در ملک می توان بطور مستقیم با خرید ملک این کار را انجام داد. همچنین بطور غیرمستقیم و با استفاده از صندوق های سرمایه گذاری ملک نیز این کار امکان پذیر است.

سرمایه گذاری های دفاعی

یکی دیگر از انواع مختلف سرمایه گذاری، نوع دفاعی است که بیشتر بر ایجاد درآمد مستمر متمرکز است. این نوع بر رشد توجهی ندارد، و ریسک کمتری نسبت به سرمایه گذاری های رشد برای آن در نظر گرفته میشود.

سرمایه گذاری روی پول

انواع مختلف سرمایه گذاری - پول
سود ثابت

سرمایه گذاری روی پول خود به دو دسته تقسیم میشود. نوع اول سرمایه گذاری های نقدی شامل حساب های بانکی روزمره، حساب های پس انداز با بهره بالا و سپرده های مدت دار است. آنها معمولاً دارای کمترین بازده بالقوه در بین انواع مختلف سرمایه گذاری هستند.

در چنین شرایطی فرد سرمایه گذار هیچ شانسی برای رشد سرمایه خود ندارد، ولی در مقابل می تواند درآمد منظمی داشته باشند و می توانند نقش مهمی در محافظت از ثروت و کاهش ریسک در یک سبد سرمایه گذاری ایفا کنند.

نوع دوم سرمایه گذاری روی پول، خرید ارز کشورهای دیگر است که در بازار فارکس انجام میگیرد. برای مثال برخی برای حفظ ارزش پول خود در مقابل تورم به خرید دلار یا یورو میپردازند. این نوع سرمایه گذاری تنها در کشورهایی که نرخ تورم بالایی دارند و ارزش پول ملی آنها همراه کاهش میابد متداول است.

تماشا کنید: نحوه ورود به فارکس – ثبت نام در فارکس چگونه است

دریافت سود ثابت

شناخته شده ترین نوع سرمایه گذاری با بهره ثابت اوراق قرضه است که اساساً زمانی است که دولت ها یا شرکت ها از سرمایه گذاران پول قرض می گیرند و در ازای آن نرخ بهره به آنها می پردازند.

اوراق قرضه نیز به عنوان یک سرمایه گذاری دفاعی در نظر گرفته می شود، زیرا این مدل از سرمایه گذاری معمولاً بازده بالقوه کمتر و سطوح پایین تری از ریسک را نسبت به سهام یا دارایی های دیگر ارائه می دهد.

اوراق قرضه همچنین می توانند نسبتاً سریع فروخته شوند، مانند پول نقد، اگرچه باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اوراق قرضه بدون ریسک از دست دادن سرمایه نیست.

سرمایه گذاری روی طلا و فلزات گرانبها

انواع مختلف سرمایه گذاری - طلا
طلا

از دیگر انواع سرمایه گذاری های دفاعی میتوان به طلا و فلزات گرانبها اشاره کرد. این نوع سرمایه گذاری اغلب برای حفظ ارزش پول در مقابل تورم و بحران های اقتصادی و سیاسی انجام میشود. ریسک این سرمایه گذاری نیز نسبت به سهام کمتر است و بازدهی آن نیز نسبت به مدل های دیگر کمتر است.

طلا اغلب بعنوان یک دارایی برای پوشش ریسک یا هج کردن مورد استفاده قرار میگیرد. سرمایه گذاران می توانند از طریق صندوق های قابل معامله در بورس (ETF)، خرید سهام در معادن طلا و شرکت های مرتبط و خرید فیزیکی در طلا سرمایه گذاری کنند.

با این حال، نگهداری طلا با هزینه‌ها و ریسک های منحصر به فردی همراه است و داده‌ها نشان می‌دهند که طلا از نظر تاریخی بازدهی ناامید کننده ای داشته است.

بخوانید: تحلیل طلا در فارکس – نکاتی برای معامله نماد طلا XAU

سرمایه گذاری دارایی های نوظهور

ارز دیجیتال

سرمایه گذاری روی بیت کوین
بیت کوین

یکی دیگر از کلاس های دارایی که چند سالی است در بین سرمایه گذاران باب شده است سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و بیت کوین است. اگر چه هنوز نیز بین اقتصاددانان و سرمایه گذاران در مورد دارایی نامیدن بیت کوین و ارزهای دیجیتال اختلاف وجود دارد، ولی میتوان آن یک از کلاس دارایی نوظهور نام داد.

این مدل از انواع مختلف سرمایه گذاری بسیار پرریسک است و برخلاف سرمایه گذاری های ذکر شده در بالا، امکان از دست دادن تمام سرمایه در آن وجود دارد. ارزش بیت کوین صرفا بر اساس دلالی و میزان عرضه و تقاضا است و با سهام متفاوت است که در آن قیمت سهم بسته به عملکرد کسب و کار تغییر می کند.

بخوانید: بهترین ابزار تحلیل تکنیکال بیت کوین و دیگر رمزارزها

توجه: سایت های زیادی با وعده کسب درآمد بالا از سرمایه گذاری وعده های دروغین به سرمایه گذاران میدهند و با این فریب آنها را ترغیت به این کار میکنند. در نهایت نیز پس از مدت کوتاهی فعالیت بطور کلی ناپدید میشوند و پول بسیاری از افراد را نیز با خود ناپدید میکنند. لطفا مراقب چنین وعده های بی پایه و اساس باشید.

در پست لیست شرکت ها و سایت های آنلاین کلاهبرداری یا اسکم اسامی بسیاری از این سایت ها را معرفی کرده ایم اما این لیست تنها بخش کوچکی از هزاران شرکت و سایت اسکمی است که باید از فعالیت در آنها پرهیز نمایید.


انواع مختلف سرمایه گذاری چیست؟


تجارت آفرین فارکس

3 دیدگاه

  • اگر به دنبال سرمایه گذاری پرسود در طلا هستید “حذف تبلیغات” بهترین پلتفرمه برای خرید و فروش طلای خام و بدون اجرته شما میتوانید به مبلغ دلخواه طلا خریداری کنید حداقل خریدو فروش طلا 50 هزار تومانه

  • سلام و عرض ادب
    لطفا نظر خود را در مورد سرمایه گذاری در treenvest بفرمائید. خیلی present قوی می کنند ولی اینقدر سود دهی بالاست که مشکوک به نظر می رسد

دیدگاهتان را بنویسید