اندیکاتور سشن های فارکس | چگونه با سشن ها معامله کنیم ؟

اندیکاتور سشن های فارکس | چگونه با سشن ها معامله کنیم ؟

تفاوت کلیدی بین بازار فارکس و بازار بورس این است که فارکس به طور مداوم، 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته معامله میشود. فعالیت مداوم به این معنی است که معامله گران باید استراتژی معاملاتی خود را با این نوع بازار تنظیم کنند. استفاده از اندیکاتور سشن های فارکس یکی از ابزارهای مناسب برای نظم دادن به استراتژی معاملات است.

تماشا کنید: فارکس چیست ؟ | چگونه در بازار فارکس معامله کنیم ؟

در سشن های مختلف بازار اتفاقات متفاوتی رخ میدهد. معاملاتی که در زمان فعال بودن بازار توکیو انجام می شود می تواند کاملاً متفاوت از معاملاتی باشد که در زمان فعالیت بازار لندن یا نیویورک انجام می شود. بنابراین، معامله گران نیاز دارند تا این جلسات را بشناسند تا در معاملات بهتر عمل کنند. اندیکاتور سشن های فارکس ابن کمک را میکند تا شما جلسات مختلف را هر زمان که به انها نیاز دارید، روی متاترید داشته باشید.

اما قبل از دانلود اندیکاتور سشن های فارکس که توسط شرکت FXSSI بطور رایگان ارائه شده است، این پست را تا انتها مطالعه کنید تا با هر کدام از این جلسات و خصوصیات هر کدام بهتر آشنا شوید. در انتهای این پست نیز میتوانید این اندیکاتور را دانلود کنید.

برای مشاهده سشن های فارکس بصورت زنده و ساعت شروع به کار و اتمام بازار فارکس در کشورهای مختلف از خدمات ساعت فارکس تجارت آفرین استفاده نمایید.

سشن های اصلی فارکس

یک راه هوشمندانه برای مدیریت عملکرد 24 ساعته در فارکس این است که هر روز را به سه “سشن” اصلی تقسیم کنید.

سشن های اصلی فارکس

سشن آسیا

بیشترین گردش مالی در این منطقه زمانی در سیدنی، توکیو، هنگ کنگ و سنگاپور انجام می شود. به طور معمول، صادرکنندگان و بانک های مرکزی این منطقه در این سشن فعال هستند. با این حال، در این زمان نقدینگی به اندازه سشن های لندن یا نیویورک بالا نیست. به این ترتیب، پرایس اکشن معمولاً به اندازه سایر جلسات برای معامله گران جذابیت ندارد.

با این حال سشن آسیا خصوصیات خود را دارد: زمانی که داده های منطقه ای وجود دارد (بیکاری AUD یا NZ، JPN Tankan، جلسات بانک مرکزی)، می توانید روندهای قدرتمندی را در بازار شناسایی کنید. با این وجود این سشن فارکس بسیار تحت تاثیر سشن نیویورک است.

بخوانید: ساعت باز شدن بازار فارکس به وقت ایران – بهترین زمان ترید در فارکس

سشن لندن

قبلا در مورد سشن لندن مفصل صحبت کرده ایم. اما این جلسه شاید مهم ترین جلسه روز به دلایل منطقع جغرافیایی باشد. در کنار لندن، سایر مراکز مالی اروپایی مانند فرانکفورت، ژنو و پاریس فعال خود را در این سشن شروع میکنند. به همین دلیل است که فعالیت شرکتی قابل توجهی در این جلسه انجام می شود و به نقدشوندگی بالای این سشن کمک می کند.

پرایس اکشنی که در جلسه لندن مشاهده میشود بسیار مهم است زیرا میتواند بینش خوبی از احساسات و موقعیت بازار به شما بدهد.

سشن نیویورک

با عبور لندن از نیویورک، بازار فارکس اوج گردش مالی روزانه خود را تجربه می کند. هنگامیکه بازار فارکس لندن و نیویورک همزمان باز هستند گاهی لندن تمایل به ادامه روند روز دارد، اما نیویورک می تواند نوسانات را به شدت تغییر دهد. این تغییرات میتواند در مسیر روند روز یا برخلاف روند روز باشد.
در هنگام بعد از ظهر در سشن نیویورک، نقدینگی به سرعت شروع به کم شدن می کند و نوسانات بازار به شدت کم میشود.

چگونه با اندیکاتور سشن های فارکس معامله انجام دهیم ؟

بدیهی است که بهترین استراتژی فارکس می تواند بسته به زمانی که در آن معامله می کنید، به طور قابل توجهی تغییر کند. هدف اصلی اندیکاتور سشن های فارکس این است که به معامله گران کمک کند تا ببینند کدام جلسه در حال حاضر فعال است.

اندیکاتور سشن های فارکس در تریدینگ ویو
اندیکاتورهای سشن های فارکس در تریدینگ ویو

اندیکاتور سشن های فارکس به معامله گران این امکان را می دهد تا نقاط قوت و ضعف را در طول یک جلسه به طور موثرتری تشخیص دهند. این ابزار همچنین به شما کمک می کنند تا الگوهایی را که می توانند در شناسایی احساسات بازار مفید باشند را بهتر شناسایی و درک کنید.

اندیکاتور سشن های فارکس می تواند به شما کمک کند این عوامل زیر را با سهولت بیشتری شناسایی کنید.

  • آیا تمام جفت ارزهای اصلی در یک جهت هستند؟ شاید دلار آمریکا همه چیز را به یک جهت می کشد، یا شاید افزایش یا کاهش ریسک پذیری باعث افزایش (یا پایین تر) ارزهای پربازده شود.
  • آیا دلار پویا است، با EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، و NZD/USD در یک جهت و USD/CAD و USD/CHF در جهت دیگر؟
  • آیا این روز یک روز کالا-دلار است، با حرکت های بزرگ در AUD/USD و USD/CAD؟

شما میتوانید به اندیکاتور سشن های فارکس در پلتفرم های مختلفی دسترسی داشته باشید. با این وجود این اندیکاتور برروی متاتریدر 4 و 5 بصورت پیش فرض وجود ندارد و شما نیاز به اضافه کردن آن به این پلتفرم ها دارید. برای دانلود اندیکاتور سشن های فارکس فرم زیر را تکمیل کنید تا این اندیکاتور برای متاتریدر 4 و 5 به آدرس ایمیل شما ارسال شود.

همچنین فایل های راهنما به همراه لینک آموزش رایگان فارکس و راهنمایی افزودن اندیکاتور نیز در این ایمیل برای شما ارسال میگردد.

دانلود اندیکاتور سشن های فارکس

درخواست اندیکاتور سشن های فارکس


در فیلم کوتاه زیر می توانید روش اضافه کردن یک اندیکاتور به متاتریدر را نیز تماشا کنید.

آموزش اضافه کردن اندیکاتور به متاتریدر

همچنین اندیکاتور سشن های فارکس در پلتفرم تریدینگ ویو نیز وجود دارد و شما بدون دانلود میتوانید آن را به چارت خود اضافه کنید. نقشه سشن های فارکس که در بالا مشاهده می شود یکی از محبوب ترین شاخص هایی است که توسط معامله گران در این سایت یعنی TradingView استفاده می شود. در این اندیکاتور، هر رنگ نشان دهنده یک جلسه متفاوت است (آسیا = بنفش، لندن = سبز، نیویورک = قرمز). همپوشانی بین جلسه لندن و نیویورک یک نوار قهوه ای ایجاد می کند.

برای یادگیری تریدینگ ویو بصورت تصویری میتوانید با کلیک برروی این لینک این ویدئوی آموزشی را تماشا کنید. همچنین با دنبال کردن کانال آپارات ما میتوانید ویدئوهای آموزشی دیگر را نیز تماشا کنید.


اندیکاتور سشن های فارکس | چگونه با سشن ها معامله کنیم ؟


تجارت آفرین فارکس

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید