بازار فارکس امروز – در بحبوحه مذاکرات قریب الوقوع سقف بدهی ایالات متحده، بازارها با احتیاط معامله می کنند

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا چیزی است که باید در روز پنجشنبه 28 اردیبهشت در بازار فارکس بدانید:

بازارهای مالی در اوایل پنجشنبه با احتیاط معامله می‌کنند، زیرا چانه‌زنی بر سر سقف بدهی ایالات متحده همچنان بر ترس از دیفالت شدن تاکید می‌کند. علیرغم افزایش شدید شاخص های وال استریت، سهام آسیایی شاهد رشد محدودی بودند.

در روز چهارشنبه، پس از اینکه پرزیدنت بایدن ابراز اطمینان کرد که آمریکا دیفالت نخواهد کرد، احساس ریسک بهبود یافت و حرکت خوش‌بینانه دلار را محدود کرد، در حالی که افزایش سهام بانک‌های منطقه‌ای نیز روحیه کلی را بهبود بخشید. یک روز پس از آن که وام دهنده اعلام کرد سپرده هایش در سه ماهه منتهی به 12 مه بیش از 2 میلیارد دلار رشد کرده است، رالی بانک های منطقه ای توسط Western Alliance Bancorp رهبری شد.

در زمان نگارش این مقاله، در حالی که سرمایه گذاران آخرین تحولات مربوط به سقف بدهی ایالات متحده را ارزیابی می کنند، معاملات آتی S&P 500 آمریکا 0.11 درصد در روز کاهش یافت که نشان دهنده احساس احتیاط است. سی‌ان‌بی‌سی نیوز با استناد به پیش‌نویس نامه‌ای که سناتورها به رئیس‌جمهور بایدن نوشته بودند، در اوایل پنجشنبه گزارش داد: «ما نامه می‌نویسیم تا فوراً از شما درخواست کنیم تا برای اعمال اختیارات خود تحت اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی، که به وضوح بیان می‌کند: اعتبار بدهی عمومی ایالات متحده… نباید مورد سوال قرار گیرد.”

در این نامه خطاب به بایدن آمده است: «استفاده از این اختیار به ایالات متحده این امکان را می دهد که به پرداخت به موقع صورتحساب ها، بدون تأخیر، ادامه دهد و از یک فاجعه اقتصادی جهانی جلوگیری کند».

شاخص دلار امریکا DXY

در همین حال، پس از عقب نشینی دیرهنگام روز چهارشنبه، شاخص دلار آمریکا در تلاش است تا شتاب بهبود خود را افزایش دهد. به نظر می رسد در حال حاضر، کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، روند صعودی دلار آمریکا را محدود می کند.

با نگاهی به تقویم اروپایی با داده‌های آرام، معاملات متلاطم احتمالاً در ارزهای G10 گسترش می‌یابد و احساسات بازار روی محرک اصلی تنظیم شده است. بعداً در معاملات آمریکا، توجه به مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی متوسط ایالات متحده، از جمله ادعاهای بیکاری هفتگی، شاخص تولید فیلی فدرال رزرو و داده‌های فروش خانه موجود، معطوف خواهد شد.

سخنان مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) و فدرال رزرو (فدرال رزرو) نیز معامله گران را در جلسات پیش رو سرگرم خواهد کرد.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD در حالت تدافعی زیر 1.0850 معامله می شود، زیرا دلار آمریکا افزایش های قبلی را حفظ کرده است. بازارهای مالی در آلمان، سوئیس و فرانسه به مناسبت روز صعود بسته هستند و این جفت ارز در میان نقدینگی ناچیز در محدوده ای آشنا قرار می گیرد.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD پس از مواجهه با رد شدن از 1.2500 به کاهش خود ادامه می دهد. این جفت در صبح اروپایی قبل از شهادت اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان (BoE) در مورد انقباضات کمی در مقابل کمیته منتخب خزانه داری پارلمان بریتانیا (TSC) در ساعت 09:15 به وقت گرینویچ، روی پای خود می مانند. دیو رامسدن و بن برادبنت، سیاستگذاران BoE نیز شهادت خواهند داد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY پس از عقب نشینی از بالاترین سطح روزانه 137.75 به 137.29، در حال تثبیت زیان نزدیک به 137.50 است و ضعف در بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده را دنبال می کند. این جفت ارز علیرغم داده‌های تجاری ترکیبی ژاپن که نشان می‌دهد داده‌های صادرات و واردات این کشور کمتر از انتظارات بازار است، در ناحیه قرمز است.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

AUD/USD حرکت بزرگی در سشن آسیا انجام داد که در ابتدا به سمت 0.6700 بازگشت و سپس به دلیل داده های ناامید کننده اشتغال استرالیا به شدت به نزدیک 0.6630 برگشت. آخرین داده‌های اداره آمار استرالیا (ABS) در روز پنج‌شنبه نشان داد، اشتغال خالص در ماه آوریل نسبت به مارس 4300 کاهش یافته است، زمانی که با 61100 بازنگری شده افزایش یافت. در همین حال، نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره ای به 3.7 درصد در مدت مشابه افزایش یافت. در حال حاضر، این جفت در حدود 0.6650 معامله می شود که نظرات خوش بینانه سفیر چین در استرالیا را هضم می کند.

NZD/USD در حال بازیابی سطح بالای 0.6250 است زیرا بازده نیوزلند پس از درخواست خزانه داری NZ برای عدم رکود در انتشار بودجه خود افزایش یافت.

دلار امریکا به دلار کانادا USD/CAD

USD/CAD در بحبوحه ثابت ماندن دلار آمریکا و عقب نشینی جزئی قیمت های WTI پس از رالی تقریبا 4 درصدی روز چهارشنبه، افزایش به سمت 1.3450 را کاهش می دهد.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا در حالی که کمتر از میانگین متحرک روزانه 50 (DMA) است، آسیب پذیر است و به دنبال افزایش افت قبلی به سمت رقم دور 1970 دلار است.

بیت کوین - BTC/USD

معاملات ریسک گریز در سراسر کریپتو نیز مشاهده می شود و بیت کوین به 27000 دلار کاهش می یابد در حالی که اتریوم تاکنون از سطح 1800 دلار دفاع کرده است.

اتریوم - ETH/USD

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید