بازار فارکس امروز – سخنرانی چند عضو فدرال رزرو، PMI ایالات متحده و ادامه نابسامانی ها

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا چیزی است که باید در روز جمعه 3 مارس (12 اسفند) در بازار فارکس بدانید:

  • در حالی که سرمایه گذاران آخرین اظهارنظرها و اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی را ارزیابی می کنند، حرکت متلاطم در بازارهای مالی در نیمه دوم هفته ادامه دارد. شاخص دلار آمریکا DXY در اوایل روز جمعه پس از جهش روز پنج‌شنبه در وضعیت عقب باقی می‌ماند و بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا به سمت 4 درصد عقب‌نشینی می‌کند. ISM گزارش فوریه PMI خدمات ایالات متحده را بعداً امروز منتشر خواهد کرد و چندین عضو FOMC، از جمله رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا و میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، پیش از آخر هفته سخنرانی خواهند کرد.
  • داده های منتشر شده توسط اداره آمار نیروی کار ایالات متحده در روز پنجشنبه نشان داد که هزینه های کار واحد در سه ماهه چهارم 3.2 درصد افزایش یافته است. این قرائت بسیار بالاتر از انتظار بازار 1.6% بود و باعث افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شد. به نوبه خود، دلار آمریکا به عملکرد بهتر از رقبای اصلی خود ادامه داد و شاخص های اصلی وال استریت پس از زنگ افتتاحیه به سمت جنوب چرخید. با این حال، در نیمه دوم جلسه آمریکا، بهبود وضعیت ریسک، روند صعودی دلار را محدود کرد و به بازگشت سهام آمریکا کمک کرد. بوستیچ اواخر پنجشنبه گفت که طرفدار افزایش 25 واحدی نرخ بهره در جلسه سیاست بعدی است و خاطرنشان کرد که آنها می توانند در موقعیتی باشند که چرخه انقباض فعلی را تا اواسط تا اواخر تابستان متوقف کنند.
  • در طول ساعات معاملات آسیایی، داده‌های چین نشان داد که فعالیت‌های تجاری در بخش خدمات در فوریه با سرعتی قوی‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، گسترش یافت و PMI خدمات Caixin از 52.9 در ژانویه به 55 رسید. شاخص ترکیبی شانگهای بیش از 0.5 درصد افزایش یافته است و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ همچنان در مسیر ثبت رشد روزانه 1 درصدی قرار دارد. با این وجود، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در صبح اروپا متفاوت بود.
  • با پشتیبانی از داده‌های خوش‌بینانه چین، AUD/USD در محدوده مثبت کمی بالای 0.6750 باقی می‌ماند و NZD/USD به رشد متوسط روزانه بالای 0.6200 می‌چسبد.
  • EUR/USD نتوانست از داده‌های تورمی قوی‌تر از حد انتظار در ماه فوریه در روز پنج‌شنبه استفاده کند و روز را در محدوده منفی بسته بود و بخش بزرگی از افزایش‌هایی را که در روز چهارشنبه ثبت کرد پاک کرد. این جفت در اوایل روز جمعه آرام می ماند و در روز بالای 1.0600 با اندکی بالاتر معامله می شود. لوئیس دی گویندوس، معاون بانک مرکزی اروپا (ECB) در ساعت 09:00 به وقت گرینویچ در مورد سیاست های پولی صحبت خواهد کرد. یورواستات داده های شاخص قیمت تولید کننده (PPI) را برای ژانویه منتشر خواهد کرد.
  • GBP/USD ضررهای سنگینی متحمل شد و در روز پنجشنبه به زیر 1.2000 بسته شد. به نظر می رسد که این جفت در اوایل روز جمعه وارد مرحله تثبیت شده و آخرین بار در نزدیکی 1.1980 معامله شد. بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا روز پنجشنبه گفت که توافق جدید برگزیت برای ایرلند شمالی به معنای بازپس گیری کنترل بریتانیا از سوی بریتانیا نیست و افزود که رای دادن به آن «بسیار دشوار» خواهد بود.
  • USD/JPY در روز پنج شنبه یک رگه باخت سه روزه را پشت سر گذاشت، اما به نظر می رسد در تلاش است تا حرکت صعودی خود را حفظ کند و نزدیک به 136.50 در اوایل روز جمعه معامله شد.
  • قیمت طلا از داده های قوی PMI چین بهره مند شد و در ساعات معاملات آسیایی روز جمعه، بازگشت خود را افزایش داد. XAU/USD آخرین بار بالای 1840 دلار معامله شد.
  • بیت کوین در اوایل روز جمعه تحت فشار نزولی شدید قرار گرفت و برای اولین بار از اواسط فوریه به زیر 22000 دلار سقوط کرد و قبل از اینکه کمی بهبود یابد. در زمان انتشار، BTC/USD تقریباً 5 درصد در روز کاهش یافت و به 22350 دلار رسید. پس از کاهش روز پنجشنبه، اتریوم در روز جمعه به کاهش خود ادامه داد و آخرین بار ETH/USD با قیمت 1560 دلار معامله شد که در آن روز 5.1 درصد کاهش داشت.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید