بازار فارکس امروز – حال و هوای بازار نامشخص است، چشم به داده های تورم اتحادیه اروپا است

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز پنجشنبه 2 مارس (11 اسفند) در بازار فارکس بدانید:

  • به نظر می رسد بازارها در اوایل روز پنجشنبه محتاط شده اند و سرمایه گذاران از گرفتن موقعیت های بزرگ خودداری می کنند. یورواستات داده های شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) را برای ماه فوریه منتشر خواهد کرد و بانک مرکزی اروپا (ECB) حساب های جلسه سیاست را منتشر خواهد کرد. در نیمه دوم روز، آمارهای اولیه مطالبات بیکاری و هزینه های واحد کار در سه ماهه چهارم در اسناد اقتصادی ایالات متحده نمایش داده می شود.
  • شاخص دلار آمریکا DXY در ساعات معاملاتی اروپا در روز چهارشنبه در بحبوحه بهبود روحیه ریسک به شدت کاهش یافت. در نیمه دوم روز، دلار آمریکا توانست در برابر رقبای اصلی خود انعطاف‌پذیر بماند، پس از آن که نظرسنجی PMI تولید ISM نشان داد که جزء قیمت‌های پرداخت شده به بالای 50 صعود کرد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا برای اولین بار از اوایل نوامبر به بالای 4 درصد رسید. در همین حال، شاخص‌های اصلی وال‌استریت دیروز را با ترکیبی متفاوت به پایان رساندند زیرا سرمایه‌گذاران موقعیت خود را در اولین روز معاملاتی ماه تغییر دادند. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده نیز در اوایل روز پنج‌شنبه، نشان دهنده موضع نامطمئن بازار بود، اما بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا بالای 4 درصد باقی می‌ماند.
  • EUR/USD روز چهارشنبه به بالاترین سطح هفتگی نزدیک به 1.0700 صعود کرد، اما در جلسه آسیایی روز پنجشنبه تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت. پیش بینی می شود HICP سالانه در منطقه یورو از 8.6 درصد در ژانویه به 8.2 درصد در فوریه کاهش یابد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در مصاحبه ای با یک تلویزیون اسپانیایی در نشست اروپایی در مورد چشم انداز سیاست صحبت خواهد کرد.
  • GBP/USD نتوانست از ضعف گسترده دلار آمریکا در روز چهارشنبه استفاده کند و روز را ثابت بسته است. این جفت در اوایل روز پنجشنبه در پشت پا باقی می ماند و زیر 1.2000 معامله می شود. هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک انگلستان (BoE) قرار است بعداً در روز سخنرانی کند.
  • قیمت طلا افزایش یافت و در روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی در محدوده مثبت بسته شد. با این حال، افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در روز پنجشنبه بر روی XAU/USD تاثیر گذاشت و این جفت ارز آخرین بار در محدوده منفی نزدیک به 1830 دلار معامله شد.
  • USD/JPY پس از تلاش برای یافتن جهت در روز چهارشنبه، کشش خود را بازیافت و به بالای 136.50 در روز پنجشنبه صعود کرد. هاجیمه تاکاتا، عضو هیئت مدیره سیاست پولی بانک ژاپن (BoJ) اوایل روز گذشته گفت که او نیازی به برداشتن گام‌های بیشتر سیاستی در حال حاضر برای بهبود عملکرد بازار نمی‌بیند. در همین حال، داده‌های ژاپن نشان می‌دهد که مخارج سرمایه‌ای در سه ماهه چهارم 7.7 درصد افزایش یافته است که با حاشیه وسیعی از انتظار بازار 2.8 درصد پیشی گرفته است.
  • بیت کوین در روز چهارشنبه 2 درصد افزایش یافت، اما اوایل پنجشنبه قدرت خود را از دست داد. در زمان انتشار، BTC/USD بیش از 1 درصد کاهش یافت و در حدود 23350 دلار معامله شد. اتریوم در روز چهارشنبه نزدیک به 4 درصد رشد کرد و سپس در ساعات معاملات آسیایی روز پنجشنبه به سمت جنوب چرخید. ETH/USD در محدوده منفی نزدیک به 1650 دلار معامله می شود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید