بازار فارکس امروز – بازارها نسبت به تورم آلمان و داده های PMI ایالات متحده تصمیمی ندارند

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز چهارشنبه 1 مارس (10 اسفند) در بازار فارکس بدانید:

  • دلار آمریکا در تلاش برای یافتن تقاضا در اوایل روز چهارشنبه پس از بازگشت اندک روز سه شنبه است. به نظر می‌رسد انتشار داده‌های خوش‌بینانه اقتصاد کلان از چین به بهبود وضعیت بازار کمک می‌کند، اما سرمایه‌گذاران از تعهد به موقعیت‌های بزرگ قبل از داده‌های تورم آلمان و PMI تولید فوریه ISM در اواسط هفته خودداری می‌کنند.
  • هیئت کنفرانس روز سه شنبه اعلام کرد که شاخص اعتماد مصرف کننده از 106.0 در ژانویه به 102.9 در ماه فوریه کاهش یافته است. مهمتر از آن، مؤلفه انتظاری نرخ تورم مصرف کننده یک ساله در نظرسنجی از 6.7 درصد در ژانویه به 6.3 درصد کاهش یافت. با واکنش اولیه به این آمارها، دلار آمریکا برای جمع آوری قدرت در برابر رقبای خود کار سختی داشت. با چرخش شاخص های اصلی وال استریت به سمت جنوب و حذف سودهای افتتاحیه در اواخر جلسه، شاخص دلار آمریکا DXY موفق شد روز را با اندکی بالاتر ببندد.
  • در اولین نشست آسیایی در روز چهارشنبه، داده های چین نشان داد که PMI تولید NBS از 50.1 در ژانویه به 52.6 در فوریه افزایش یافت. علاوه بر این، PMI غیر تولیدی از 54.4 به 56.3 در مدت مشابه بهبود یافته است. هر دوی این قرائت ها از برآوردهای تحلیلگران پیشی گرفت. به نوبه خود، شاخص ترکیبی شانگهای در روز چهارشنبه 1 درصد رشد کرد و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ نزدیک به 4 درصد افزایش یافت. در همین حال، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در روز نسبتاً افزایش یافته است.
  • پس از گزارش اداره آمار استرالیا مبنی بر اینکه تولید ناخالص داخلی با نرخ سالانه 2.7 درصد در سه ماهه چهارم رشد کرد، در مقایسه با 5.9 درصد در سه ماهه سوم، AUD/USD کشش خود را در ساعات معاملاتی آسیا از دست داد. علاوه بر این، شاخص قیمت مصرف کننده سالانه از 8.4 درصد به 7.4 درصد در ژانویه کاهش یافت. با این وجود، داده‌های خوش‌بینانه چین به این جفت کمک کرد تا مسیر خود را معکوس کند. در زمان انتشار، AUD/USD با 0.5% افزایش در روز به 0.6760 رسید.
  • تورم بالاتر از حد انتظار فرانسه و اسپانیا باعث تقویت یورو در ساعات معاملاتی اروپا در روز سه شنبه شد. با این حال، EUR/USD کشش خود را از دست داد و روز را با اندکی کاهش پیش از بازپس گیری 1.0600 در اوایل چهارشنبه بست. پیش‌بینی می‌شود که CPI سالانه در آلمان از 8.7 درصد در ژانویه به 8.5 درصد در فوریه کاهش یابد.
  • GBP/USD روز سه شنبه به بالای 1.2100 صعود کرد اما نتوانست شتاب صعودی خود را در نیمه دوم روز حفظ کند. با حمایت جو بازار ریسک مثبت در اوایل چهارشنبه، این جفت ارز در محدوده مثبت بالای 1.2050 معامله می شود.
  • USD/JPY قیمت جانبی خود را افزایش داد و در روز سه شنبه ثابت بسته شد. این جفت به نوسانات خود در باند باریک بالای 136.00 صبح روز سه شنبه ادامه می دهد.
  • اداره آمار کانادا در روز سه‌شنبه گزارش داد که اقتصاد کانادا در سه ماهه چهارم با رکود مواجه شد و تولید ناخالص داخلی واقعی (سالانه) به صفر درصد رسید و انتظار بازار برای رشد 1.5 درصدی با حاشیه بزرگ را از دست داد. USD/CAD پس از داده‌های ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی افزایش یافت و بالاترین بسته شدن روزانه خود را از اوایل ژانویه بالای 1.3600 ثبت کرد. این جفت در اوایل چهارشنبه اصلاحات فنی را انجام می دهد، اما توانسته است نزدیک به 1.3600 باقی بماند.
  • بیت کوین روز سه شنبه کاهش یافت اما اوایل چهارشنبه دوباره قدرت خود را به دست آورد. در زمان انتشار، BTC/USD بیش از 2 درصد در روز افزایش یافت و به 23700 دلار رسید. ETH/USD پس از کاهش به منطقه 1600 دلاری در روز سه شنبه، به سمت شمال چرخید و آخرین بار اتریوم با 3 درصد افزایش در روز به 1650 دلار رسید.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید