اخبار فارکس

جفت ارز EUR/USD ناحیه 1.0600 را به دست آورد

EUR/USD
  • EUR/USD نرخ خود را افزایش می دهد تا بالاترین قیمت روزانه خود را در نزدیکی 1.0595 به روز کند. با این حال، جفت ارز اصلی فارکس پیش از ثبت آخرین جهش اصلاحی، بیشترین ضرر ماهانه را از سپتامبر گذشته رقم زد.
  • با انجام این کار، این جفت ارز سرنخ‌هایی از کاهش گسترده دلار آمریکا در میان یک جلسه کند شروع ماهانه و اضطراب پیش از داده‌های اقتصادی به دست می‌آورد. شایان ذکر است که آمار خوش‌بینانه از آمار تورم از اسپانیا و فرانسه و افزایش ریسک پذیری چینی‌هاموجب تقویت مجدد یورو/دلار آمریکا شود.
  • با این حال، قرائت اولیه جزئیات شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اسپانیا و فرانسه برای ماه فوریه نتایج مثبتی را نشان داد و نگرانی‌ها در مورد حرکت بعدی بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز سه‌شنبه را تقویت کرد.
  • در مقابل، اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس ایالات متحده (CB) برای دومین ماه متوالی به 102.9 در مقابل 106.0 قبلی (تجدیدنظر شده) کاهش یافت در حالی که شاخص قیمت مسکن ایالات متحده 0.1٪ در دسامبر در برابر پیش بینی های بازار -0.6٪ و -0.1٪ قبل کاهش یافت. علاوه بر این، شاخص مدیران خرید شیکاگو برای ماه فوریه از 44.3 قرائت قبلی و 45.0 مورد توافق بازار به 43.6 کاهش یافت، در حالی که شاخص تولید ریچموند فدرال رزرو برای ماه مذکور به زیر 11.0 قبل و -5.0 به -16 کاهش یافت.
  • لازم به ذکر است که آمار قوی از PMI تولیدی Caixin و NBS چین برای ماه فوریه به PMI غیر تولیدی در ماه مذکور می‌پیوندد تا نشان‌دهنده یک جهش اقتصادی خوش‌بینانه در بزرگترین بازیگر صنعتی جهان باشد و از افزایش ریسک ریسک پذیری حمایت کند. با این حال، لیو هه، وزیر دارایی چین، پس از انتشار اطلاعات گفت که اساس بهبود اقتصادی چین هنوز پایدار نیست.
  • در مقابل این پس‌زمینه، S&P 500 Futures پس از زیان‌های خفیف اولیه وال استریت مثبت می‌شود.
  • با این حال، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده و گمانه زنی های تندروانه فدرال رزرو، و همچنین مشکلات تورم جهانی، دلار آمریکا را در رادار گاوهای دلار نگه می‌دارد. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از حرکت صعودی چشمگیر فوریه به کاهش خفیف نزدیک به 104.85 چسبیده است.

تحلیل فنی

شکست های متعدد جفت EUR/USD در عبور از میانگین متحرک نمایی 50 میله ای (EMA)، در حدود 1.0620، به سوگیری صعودی کاهشی سیگنال های MACD می پیوندد تا به نفع فروشندگان باشد. از طرف دیگر، یک خط حمایت صعودی دو ماهه نزدیک به 1.0545، می تواند نزولی کوتاه مدت این جفت را محدود کند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا