اخبار فارکس امروز – نگاه ها به شاخص قیمت مصرف کنند آمریکا

اخبار فارکس امروز

ادامه آنچه باید در روز پنجشنبه، 12 ژانویه بدانید:

  • بازیگران بازار برای دومین روز متوالی نفس خود را حبس کردند و جفت‌های اصلی در سطوح آشنا حفظ شدند. تنش ها قبل از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) با تمرکز بر مقامات بانک های مرکزی افزایش یافت.
  • مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) عمدتاً هاوکیش بودند که زیربنای قدرت یورو بود. رئیس بانک مرکزی فرانسه، فرانسوا ویلروی دو گالهو، گفت که بانک مرکزی اروپا باید تا تابستان به نرخ پایانی برسد و تأیید می کند که باید در ماه های آینده نرخ ها را بیشتر افزایش دهد. روبرت هولزمن، رئیس بانک مرکزی اتریش، موضع تهاجمی‌تری را انتخاب کرد و خاطرنشان کرد که «نرخ‌ها باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا به سطوحی برسند که به اندازه کافی محدودکننده هستند تا از بازگشت به موقع تورم به هدف اطمینان حاصل شود». او در نهایت افزود که هنوز برای بحث در مورد نرخ پایانی احتمالی زود است. در نهایت، اولی رن، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، گفت که نرخ بهره در منطقه یورو همچنان باید در دو جلسه بعدی به میزان قابل توجهی افزایش یابد و برای کاهش تورم به سطوح محدود کننده برسد.
  • سوزان کالینز، نماینده فدرال رزرو آمریکا در بوستون، از افزایش کمتر نرخ بهره حمایت کرد. کالینز گفت که فکر می کند 25 واحد یا 50 واحد معقول است، و افزود که در این مرحله به افزایش 25 واحدی تمایل بیشتری دارد، اما روشن کردن آن بسیار وابسته به داده ها است.
  • کرملین مجدداً اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، آماده گفتگو در مورد اوکراین است، اگرچه افزود که این توافق باید بر اساس شرایط روسیه باشد. راه حل مسالمت آمیز برای مناقشه بسیار دور از ذهن است.
  • EUR/USD همچنان در اطراف نرخ 1.0750 در نوسان است، بدون تغییر برای دومین روز متوالی، در حالی که GBP/USD در حدود 1.2140 ثابت شد. جفت AUD/USD روز خود را با قیمت پایین شروع کرد، اما ضررهای خود را کاهش داد و یک پیشرفت متوسط را ثبت کرد و کمی بالاتر از سطح 0.6900 معامله شد. جفت USD/CAD در اطراف 1.3420 حرکت می کند، در حالی که USD/JPY در 132.40 قرار دارد.
  • هر اونس طلا به بالاترین سطح هشت ماهه خود رسید و به 1886.63 دلار رسید، اما قبل از افتتاح وال استریت عقب نشینی کرد و روز را با افزایش اندک در حدود 1877.00 دلار به پایان رساند.
  • قیمت نفت خام با کمک گزارشی از اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) افزایش یافت زیرا این سازمان انتظار دارد مصرف جهانی سوخت‌های مایع مانند بنزین، دیزل و سوخت جت در سال 2024 رکورد جدیدی را به ثبت برساند.
  • توجه روز پنجشنبه به شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده خواهد بود که پیش بینی می شود در دسامبر 6.5 درصد سالانه ثبت شود. پیش بینی نرخ اصلی 5.7 درصد است که نسبت به 6 درصد قبلی کاهش یافته است.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید