بازار فارکس امروز – اخبار و رویدادهای مهم 7 دی

Fx news 4 20221228

آنچه در روز چهارشنبه 28 دسامبر باید بدانید:

  • دلار آمریکا کاهش روز جمعه خود را افزایش داد و روز سه شنبه را با کاهش اندک در برابر اکثر رقبای اصلی روز به پایان رساند. کاهش تورم ایالات متحده، طبق داده های منتشر شده در هفته گذشته، همراه با اخبار چینی باعث تقویت روحیه بازار پس از یک آخر هفته طولانی شد.
  • چین برآورد تولید ناخالص داخلی (GDP) خود را برای سال 2023 به طور صعودی اصلاح کرد و از 8.1 درصد به 8.4 درصد رساند. علاوه بر این، دولت به کاهش محدودیت‌های مرتبط با کووید ادامه می‌دهد، که محدودیت‌های تاثیر منفی بر اقتصاد را کاهش می‌دهد. در نهایت، اداره مهاجرت چین اعلام کرد که صدور ویزا برای شهروندان سرزمین اصلی که به خارج از کشور سفر می کنند را از سر می گیرد.
  • سهام جهانی با این گمانه زنی حمایت می شود که دولت چین بر تقویت رشد تمرکز می کند و از سیاست کووید صفر خود دورتر می شود. وال استریت به طور مختلط معامله شد و DJIA بالا رفت، اما شاخص نزدک کامپوزیت تقریباً 100 واحد کاهش یافت.
  • ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن، فروش نفت روسیه به کشورهایی که سقف قیمت نفت را اعمال کرده اند، ممنوع می کند. این دستور از 1 فوریه تا 1 ژوئیه اجرا خواهد شد. گزارش هایی وجود دارد که این خبر را ملایم تر می کند و اشاره می کند که لزوماً به معنای صادرات نفت به کشورهای دارای ممنوعیت رسمی نیست.
  • جفت ارز EUR/USD همچنان در حوالی 1.0650 حرکت می کند، در حالی که GBP/USD تا 1.2025 کاهش یافته است. جفت AUD/USD در منطقه قیمت 0.6730 معامله می شود، در حالی که USD/CAD در حدود 1.3520 قرار دارد. کاهش قیمت نفت بر CAD فشار آورد زیرا WTI در حدود 79.30 دلار در هر بشکه معامله شد. در نهایت، USD/JPY افزایش یافت و در 133.35 معامله شد.
  • طلا XAU/USD با 1833.32 دلار به بالاترین حد خود در 3 هفته اخیر رسید اما در پایان دیروز به سمت منطقه آسایش خود در حدود 1815 دلار کاهش یافت.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید