آمار اقتصادی قوی از دلار امریکا حمایت می کند، امروز چشم ها به آمار NFP است

اقتصاد جهانی

در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی NFP هستند که انتظار می رود در ماه ژوئن 225000 شغل به اقتصاد ایالات متحده اضافه شود، دلار در محدوده های محدود معامله شد.

داده‌های روز گذشته افزایشی در حقوق و دستمزدهای خصوصی را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده بازار کار قوی است، اگرچه تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری را ارائه می‌کنند افزایش متوسطی داشته است.

با افزایش انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو برای رفع نگرانی های تورم باید نرخ های بهره را بیشتر افزایش دهد، بازدهی خزانه داری ایالات متحده بالا ماند. با این حال، دلار در محدوده باریکی معامله شد زیرا فعالان بازار در آستانه گزارش حقوق و دستمزد محتاطانه عمل کردند.

یورو به دلار EUR/USD

یورو (EURUSD) با 0.02 درصد افزایش به 1.0894 دلار رسید، در حالی که دلار نیوزلند (NZDUSD) از ضررهای قبلی بهبود یافت و با 0.24 درصد افزایش به 0.61725 دلار رسید.

پوند به دلار GBP/USD

استرلینگ (GBPUSD) با 0.06 درصد افزایش به 1.2748 دلار رسید و در روز پنجشنبه به 1.2780 دلار به بالاترین حد دو هفته اخیر رسید. انتظارات بازار برای افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط بانک انگلستان، به طور بالقوه به 6.5 درصد، به تقویت پوند کمک کرد.

شاخص دلار امریکا DXY

داده های قوی ایالات متحده انتظارات برای افزایش دوم نرخ بهره توسط کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) را افزایش داد که قبلاً محتمل تلقی نمی شد. اگر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و داده‌های میانگین درآمد بر برآوردهای اجماع غلبه کند، می‌تواند از دلار حمایت بیشتری کند.

شاخص دلار (DXY) روی 103.04 تثبیت شد و بازدهی خزانه داری ایالات متحده نزدیک به بالاترین حد اخیر باقی مانده است. بازدهی خزانه دو ساله در حدود 5% افزایش یافت در حالی که بازدهی معیار 10 ساله در 4.0336% بود.

منحنی بازدهی اوراق خزانه دو ساله و 10 ساله ایالات متحده عمیقاً معکوس باقی ماند که نشان دهنده نگرانی در بازار اوراق قرضه در مورد تأثیر سیاست های پولی فشرده بر اقتصاد است. برخی از تحلیلگران همچنان انتظار دارند که در اواخر سال جاری میلادی رکود در ایالات متحده رخ دهد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

ین ژاپن (USDJPY) با بیش از 0.2 درصد تقویت به 143.72 در هر دلار رسید و پس از سه هفته متوالی از دست دادن، در مسیر رشد هفتگی قرار گرفته است. ین به دلیل نگرانی ها در مورد چشم انداز رشد جهانی از تقاضای امن سود می برد.

حقوق پایه اسمی ژاپن در ماه مه با سریع ترین سرعت خود در 28 سال گذشته رشد کرد و بانک ژاپن را تحت فشار قرار داد تا محرک های پولی بسیار ضعیف خود را به تدریج حذف کند.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

دلار استرالیا (AUDUSD) با 0.23 درصد افزایش به 0.6641 دلار رسید، اما همچنان به سمت سومین ضرر هفتگی متوالی حرکت می کند. داده های ضعیف اقتصادی چین و ریسک گریزی کلی در بازارها در جلسات قبلی بر استرالیا تأثیر گذاشته بود.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید