لیر ترکیه در بلاتکلیفی و در حول و حوش پایین ترین رکورد خود حرکت می کند

لیر ترکیه TRY - lira

لیر ترکیه در حال حاضر در میان معامله گران دچار بلاتکلیفی است. در اوایل هفته، لیر در مقابل دلار به بالاترین قیمت ثبت شده خود رسید، اما از آن زمان تاکنون در حدود سطح 23.65-70 معامله می شود تا به جلسه روز جمعه اروپا برسد.

هر دو نمودار روزانه و هفتگی لیر ترکیه (TRY) چشم انداز نامطمئنی را نشان می دهند زیرا بازار در انتظار نشست سیاست پولی آتی بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) و شهادت جروم پاول رئیس فدرال رزرو است. ناکامی اخیر در متقاعد کردن مخالفان سیاست های بانک مرکزی ترکیه بر نگرانی بازار در مورد حرکت بعدی CBRT افزوده است. انتصاب حافظ گی ارکان به عنوان فرماندار جدید CBRT و منصوب شدن رئیس سابق اقتصاد M. Simsek به عنوان وزیر دارایی جدید نیز به عدم اطمینان بازار کمک کرده است.

سیگنال‌های متفاوتی از سوی فدرال رزرو (Fed) در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه جولای وجود دارد، و داده‌های اخیر اقتصادی ایالات متحده که اخیراً منتشر شده است متناقض است. در حالی که خرده فروشی ایالات متحده در ماه می رشد 0.3 درصدی را نشان داد، بالاتر از انتظارات، سایر نقاط داده مانند تولید صنعتی ایالات متحده و ادعاهای اولیه بیکاری کمتر مطلوب بودند. این سیگنال های مختلط، باور کامل به سیگنال های تندروانه فدرال رزرو را برای بازارها چالش برانگیز کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال، شکل گیری کندل دوجی در روز سه شنبه و شرایط خرید بیش از حد شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) چالشی را برای گاوهای USD/TRY ایجاد می کند. برای حفظ حرکت صعودی، این جفت باید از اوج اخیر در حدود 24.10 پیشی بگیرد. از سوی دیگر، عقب نشینی مستلزم شکستن به زیر خط حمایت هفتگی در حدود 23.60-58 برای تأیید احساسات نزولی در بین فروشندگان است.

به طور کلی، جفت ارز USD/TRY در حال حاضر عدم تصمیم گیری را نشان می دهد زیرا معامله گران منتظر رویدادها و اعلامیه های کلیدی CBRT و Fed هستند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید