اونس جهانی طلا در یک زنجیره صعودی چهار روزه٬ به زیر 1900 دلار رسید

  • قیمت طلا (XAU/USD) در ادامه روند صعودی چهار روزه اوایل پنجشنبه در حدود 1880 دلار ثابت باقی می ماند.
  • با انجام این کار، خریداران فلز سرنخ هایی از عقب نشینی دلار آمریکا و همچنین عناوین ریسک مثبت پیرامون چین، در بحبوحه ساعات معاملاتی خلوت در روز، به دست می آورند. با این حال، نگرانی‌ها از رویکرد هاوکیش فدرال رزرو، خریداران را به چالش می‌کشد، اما تحلیل تکنیکال به کاتالیزورهای مثبت قیمت می‌پیوندد تا XAU/USD را صعودی نشان دهد.
  • شاخص دلار آمریکا (DXY) کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری را دنبال می کند تا حرکت های صعودی روز قبل را معکوس کند و حداکثر 0.22 درصد در روز نزدیک به 103.25 کاهش یافت. با این حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده از بالاترین سطح یک ماهه خود معکوس شده و روند صعودی سه روزه را در روز چهارشنبه ثبت کرده که در زمان انتشار حدود 3.62 درصد تحت فشار قرار گرفت.
  • عقب نشینی بازدهی می تواند به ارزیابی مجدد بازار از سخنرانیهای تندروانه فدرال رزرو مرتبط باشد، زیرا جروم پاول، رئیس هیئت مدیره در تمجید از گزارش مشاغل تردید داشت، اما کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک و لیزا کوک، از اعضای فدرال رزرو، ترس از تورم را برجسته می کنند تا پیشنهاد بیشتری را برای نرخ بهره ارائه دهند. افزایش نرخ از سوی بانک مرکزی آمریکا علاوه بر این، اظهارات دیپلمات‌های آمریکایی مانند جانت یلن، وزیر خزانه‌داری و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز نگرانی‌های مربوط به تورم و همچنین امید به عدم رکود در ایالات متحده را تشدید کرد، که به نوبه خود جایگاه امنی را برای فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌های معیار پیشنهاد می‌کند.
  • از سوی دیگر، اشتهای ریسک در میان عناوین احساسات مثبت پیرامون چین و ایالات متحده بهبود می یابد. با این حال، کاهش ترس از تنش‌های آمریکا و چین، پس از شلیک بالون چین توسط ایالات متحده، به امید کاهش نرخ بهره توسط بانک خلق چین (PBOC) و شروع مجدد فهرست شرکت‌های مستقر در چین در بورس‌های آمریکا می‌پیوندد. روز چهارشنبه، غول رتبه بندی جهانی فیچ پیش بینی های رشد چین را افزایش داد در حالی که وزیر خزانه داری ایالات متحده یلن و رئیس جمهور بایدن اخیراً امیدواری به رشد در سال جاری را تقویت کردند.
  • آنچه از حال و هوای بازار میتوان گفت، سهام آسیا-اقیانوسیه بالاتر می رود در حالی که S&P 500 فیوچرز ضعف وال استریت را نادیده می گیرد تا سودهای ملایم را تا زمان انتشاز این مقاله ثبت کند.
  • با نگاهی به آینده، قیمت طلا ممکن است مجبور باشد در میان یک تقویم اقتصادی سبک، که تنها شامل مطالبات بیکاری هفتگی ایالات متحده است، به کاتالیزورهای ریسک تکیه کند.

تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا

  • قیمت طلا از خط حمایت صعودی پنج هفته‌ای، حدود 1865 دلار تا زمان انتشار، بازیابی شروع هفته را حفظ می‌کند. سیگنال‌های MACD صعودی و RSI (14) قوی قدرت صعودی را اضافه می‌کنند.
  • با این حال، 200-SMA و خط حمایت قبلی از 22 دسامبر 2022، نزدیک به 1885 دلار و 1890 دلار به این ترتیب، فوراً صعود فلز را پوشش می دهند.
  • از این رو، فلز زرد با وجود حفظ محدوده معاملاتی کوتاه مدت، احتمالا بین 1865 تا 1890 دلار استحکام بیشتری خواهد داشت.
  • در شرایطی که XAU/USD از 1890 دلار گذشته است، آستانه 1900 دلار و خط مقاومت سه هفته‌ای، حداکثر نزدیک به 1977 دلار، توجه بازار را به خود جلب خواهند کرد.
  • از طرف دیگر، شکست نزولی 1865 دلاری می تواند قیمت طلا را به سمت پایین ترین سطح ماهانه قبلی یعنی 1825 دلار بکشاند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید