سرمایه گذاران گزارش CPI و تأثیر بالقوه آن بر قیمت طلا را ارزیابی می کنند

  • کمتر از 6 ساعت تا انتشار گزارش تورم بعدی مانده و فعالان بازار منتظر انتشار گزارش تورم CPI برای ژانویه هستند.
  • پیش‌بینی‌های فعلی اقتصاددانانی که در نظرسنجی وال استریت ژورنال شرکت کرده‌اند، انتظار دارند که گزارش CPI نشان دهد که تورم ماهانه 0.4 درصد نسبت به ماه ژانویه افزایش یافته است. با این حال، جف رایت، مدیر عامل شرکت Wolfpack سرمایه، افزایش 0.5 درصدی ماهانه و 6.2 درصدی را نسبت به سال قبل پیش بینی کرده است. این در درجه اول به دلیل تجدید نظر اخیر در گزارش تورم برای ماه دسامبر است.
  • آخرین تجدید نظر در گزارش CPI دسامبر نشان داد که تورم به جای کاهش آنطور که گزارش شده، افزایش یافته است. این تجدید نظر تردید ایجاد کرده است که تورم به اوج خود رسیده است و این نشان می دهد که تورم بسیار پایدارتر از روایت فعلی فدرال رزرو است.
  • روز پنجشنبه دولت PPI (شاخص قیمت تولیدکننده) خود را منتشر خواهد کرد. ترکیبی از هر دو گزارش مطمئناً توسط فدرال رزرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت زیرا گام های بعدی خود را در نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در 15 تا 16 مارس بررسی می کند.
  • اونس جهانی طلا XAU/USD در یک فاز اصلاحی قرار گرفته است زیرا انتظارات از ادامه انقباض فدرال رزرو از جمله افزایش نرخ بهره باعث افزایش بازدهی اوراق بهادار و حمایت از دلار آمریکا شده است. اخیراً فدرال رزرو پیشنهاد کرده است که نرخ هدف آنها در دسامبر 5.1٪ گزارش شده است که ممکن است نیاز به افزایش تا 6٪ داشته باشد.
  • هفته گذشته رئیس پاول نگرانی خود را در مورد احتمال افزایش تورم بر اساس گزارش مشاغل ژانویه بسیار قوی ابراز کرد. اشتغال بیشتر می تواند به راحتی منجر به پرداخت بیشتر به کارکنان و افزایش تورم شود.

تحلیل تکنیکال طلا

  • بر مبنای فنی، XAU/USD از حمایت بالقوه در سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% عبور کرد که اصلاحی قابل قبول اما کم عمق محسوب می شود. اگر قیمت طلا به کاهش ادامه دهد، سطح حمایت بالقوه قوی بعدی، اصلاح 50 درصدی است که در 1845 دلار رخ می دهد.
  • در حال حاضر، پایین ترین سطح امروز در معاملات آتی طلا در آوریل با میانگین متحرک 50 روزه مطابقت دارد که در حال حاضر روی 1861.20 دلار ثابت است و اولین سطح پشتیبانی فنی به 1861 دلار رسیده است.
  • افزایش لحن تندرو که منعکس کننده اقدامات مورد انتظار فدرال رزرو است، قیمت طلا و نقره را کاهش داده و از بازدهی خزانه و شاخص دلار DXY حمایت کرده است. گزارش CPI نشان خواهد داد که آیا این روند ادامه خواهد داشت یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، می توان انتظار داشت که شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا باشیم.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید