یورو ممکن است برای تمدید اصلاح امروز به مشکل برخورد کند

  • EUR/USD پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود از اوایل ژانویه به زیر 1.0660 در ساعات معاملاتی آسیایی در روز دوشنبه، زیان روزانه خود را پاک کرد. با این حال، پیش از انتشار داده‌های کلیدی تورم در روز سه‌شنبه از ایالات متحده، بعید است که فعالان بازار در علیه دلار آمریکا گمانه زنی کنند.
  • در روز جمعه، نظرسنجی اولیه احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان برای ماه فوریه نشان داد که انتظار تورم یک ساله از 3.9 درصد در ژانویه به 4.2 درصد افزایش یافته است. این آمار به دلار آمریکا کمک کرد تا قبل از تعطیلات آخر هفته قدرت خود را در برابر رقبای خود حفظ کند و EUR/USD را مجبور کرد هفته را با منفی به پایان برساند.
  • در اوایل روز دوشنبه، شاخص دلار DXY متحده جایگاه خود را حفظ کرده و صعود EUR/USD را محدود می کند. محیط بازار ریسک گریز و افزایش نرخ بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، جلب توجه این جفت ارز را دشوار می کند.
  • امروز هیچ گونه اطلاعات کلان اقتصادی در سطح بالایی منتشر نخواهد شد و سرمایه گذاران درک ریسک را به دقت زیر نظر خواهند داشت. در زمان نگارش، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در آن روز اندکی کاهش داشت. در صورتی که شاخص های اصلی وال استریت پس از زنگ افتتاح به سمت شمال حرکت کنند، EUR/USD می تواند بهبود خود را افزایش دهد و همینطور بالعکس. با این وجود، حرکت این جفت احتمالاً در سطوح فنی کلیدی محدود خواهد ماند.
  • کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) و فابیو پانتا، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا (ECB) در نشست یوروگروپ در بروکسل شرکت خواهند کرد. بعداً در روز، میشل بومن، رئیس فدرال رزرو در رویدادی که توسط انجمن بانکداران آمریکا ترتیب داده شده است، در مورد “استقلال، پیش بینی پذیری و تطبیق در نظارت و مقررات بانکی” سخنرانی خواهد کرد.

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

  • EUR/USD پس از رسیدن به فاصله نزدیک به سطح حمایت 1.0645 (سطح ایستا) در جلسه آسیایی بهبود یافته است. با این حرکت اخیر، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار چهار ساعته از 30 بالاتر رفت که نشان می‌دهد این جفت در حال انجام یک اصلاح فنی است.
EUR/USD چارت 4 ساعته
EUR/USD چارت 4 ساعته
  • در روند صعودی، 1.0700 (سطح روانشناختی، فیبوناچی 61.8% اصلاح آخرین روند صعودی) به عنوان اولین مقاومت همسو می شود. در صورتی که این جفت بالاتر از آن سطح تثبیت شود، احتمالاً با موانع بعدی در 1.0725 (20 دوره میانگین متحرک ساده (SMA)) و 1.0760/70 (فیبوناچی 50% اصلاحی، 200 دوره SMA) روبرو خواهد شد.
  • در جهت نزولی، حمایت 1.0645 (سطح ایستا) قبل از 1.0600 (سطح روانی) دست نخورده باقی می ماند. بسته شدن روزانه زیر آن سطح می تواند در را برای یک لغزش طولانی به سمت 1.0535 (سطح استاتیک) باز کند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید