بازار فارکس امروز – پاولِ تندرو، دلار آمریکا را به بالاترین سطح چند ماهه قبل رساند

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز چهارشنبه 8 مارس (17 اسفند) در بازار فارکس بدانید:

  • جروم پاول، رئیس FOMC، در حالی که روز سه‌شنبه در برابر مجلس سنای ایالات متحده شهادت می‌داد، درها را به روی افزایش 50 واحدی نرخ بهره در جلسه بعدی باز کرد. پاول خاطرنشان کرد که اگر داده‌ها آن را تضمین کند، آنها آماده هستند تا سرعت افزایش نرخ بهره را افزایش دهند که باعث افزایش دلار آمریکا شد و شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین سطح خود از اوایل نوامبر نزدیک به 106.00 رسید. یورواستات اصلاحیه تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم را در جلسه اروپایی قبل از تغییر اشتغال ADP فوریه و داده های تراز تجاری کالاهای ژانویه از ایالات متحده منتشر خواهد کرد. پاول در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان شهادت خواهد داد.
  • در واکنش به سخنان تندروانه پاول، شاخص‌های اصلی وال استریت در روز سه‌شنبه متحمل زیان‌های سنگین شدند و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به منطقه 4 درصد بهبود یافت. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در اوایل چهارشنبه در حالی که DXY سودهای خود را در حدود 105.70 تثبیت می کند، متفاوت بود.
  • EUR/USD روز سه شنبه بیش از 100 پیپ از دست داد و به زیر 1.0550 بسته شد. این زوج در اوایل صبح اروپا نسبتاً ساکت می مانند. داده های آلمان نشان می دهد که تولید صنعتی در ماه ژانویه 3.5 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است که از انتظار بازار برای افزایش 1.4 درصدی فراتر رفته است. در یک نکته منفی، خرده‌فروشی در همان دوره 0.3 درصد کاهش یافت که بسیار بدتر از برآوردهای تحلیلگران برای رشد 2 درصدی بود. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) قرار است بعداً در جلسه سخنرانی کند، اما انتظار نمی‌رود که وی به سیاست یا چشم‌انداز اقتصادی اشاره کند.
  • GBP/USD با واکنش اولیه به اظهارات پاول به زیر 1.2000 رسید و باعث فروش فنی سنگین شد. این جفت کاهش خود را به سمت نیمه دوم روز چهارشنبه افزایش داد و به ضعیف ترین سطح خود از اواخر نوامبر رسید. در زمان انتشار، GBP/USD در محدوده باریک در حدود 1.1820 در نوسان بود.
  • با افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده و تقویت مجدد دلار، USD/JPY به بالاترین حد جدید در سال 2023 نزدیک به 138.00 در ساعات معاملاتی آسیا صعود کرد و سپس اندکی عقب نشینی کرد. داده های ژاپن در اوایل روز نشان داد که شاخص اقتصادی پیشرو و شاخص همزمان در ژانویه به ترتیب به 96.5 و 96.1 کاهش یافته است.
  • AUD/USD در روز سه‌شنبه متحمل زیان‌های سنگین شد زیرا اظهارات تندروانه پاول بر واگرایی بین چشم‌انداز سیاست‌های فدرال رزرو و بانک مرکزی استرالیا تاکید کرد. اگرچه این جفت توانست در جلسه آسیایی به طور متوسط بهبود یابد، آخرین بار در ضعیف ترین سطح خود از نوامبر نزدیک به 0.6600 معامله شد.
  • قیمت طلا در روز سه‌شنبه در یک روز تمام رشدهای هفته قبل را از بین برد زیرا از ۱۸۵۰ دلار به زیر ۱۸۱۰ دلار رسید. XAU/USD در یک کانال باریک اندکی بالای 1810 دلار در صبح اروپا بالا و پایین می‌رود.
  • تحت فشار ریسک گریزی در نیمه دوم روز، بیت کوین در روز سه شنبه نزدیک به 1 درصد از دست داد و در اوایل روز چهارشنبه به کاهش خود ادامه داد. BTC/USD آخرین بار با قیمت 22000 دلار معامله شد که 0.9 درصد به صورت روزانه کاهش داشت. اتریوم در روز سه‌شنبه نیز ضررهای اندکی را ثبت کرد. ETH/USD در صبح اروپا در سطحی پایین باقی می ماند و در محدوده منفی در حدود 1550 دلار معامله می شود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید